kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۴۱۹
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۷

واحدهای صنعتی تعطیل هرمزگان بسته حمایتی دریافت می‌کنند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 5 واحد صنعتی تعطیل، احیا و به بهره‌برداری رسیده است.

بندرعباس- خبرنگار کیهان:

بهمن غلامپور افزود: افزون بر 50 درصد واحدهای صنعتی هرمزگان با کمتر از 70 درصد ظرفیت درحال فعالیت هستند که برای رساندن این واحدها به حداکثر ظرفیت تولید برنامه داریم.
وی با بیان اینکه از مجموع 445 واحد صنعتی، 100 واحد به دلایل مشکلات تعطیل هستند ادامه داد: 63 درصد علت تعطیلی واحدهای صنعتی به دلیل مشکلات نقدینگی است که در این زمینه با رایزنی با صندوق کارآفرینی امید، طی تفاهم صورت گرفته، برای واحدهای صنعتی تعطیل تا سقف یک میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد 4 درصد درنظر گرفته شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همچنین بیان داشت: برای تکمیل ظرفیت واحدهای فعال نیز به عنوان سرمایه در گردش تا سقف 500 میلیون ریال تسهیلات با نرخ 4 درصد پرداخت می‌شود.
غلامپور افزود: همچنین به منظور رفع مشکل وثیقه نیز محل اجرای طرح به رهن گذاشته می‌شود که این امر نقش مهمی در رفع مشکل واحدهای صنعتی برای دریافت تسهیلات دارد.
وی ادامه داد: برای پرداخت تسهیلات با نرخ 18 تا 22 درصد نیز هیچ محدودیتی وجود ندارد.
وی یادآور شد: در بخش بخشودگی جریمه تأخیر و یا دیرکرد نیز بانک‌ها تا قسط آخر منتظر خواهند ماند و چنانچه واحدها به تعهدات خود عمل کنند این جریمه تأخیر بخشیده می‌شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان ابراز داشت: احداث 4 شهرک صنعتی خصوصی در استان در دستور کار است که منتظر دریافت پاسخ استعلامات از دستگاه‌های مختلف هستیم.