kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۴۰
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۸
با بالا گرفتن اختلاف‌ها

2 گروه تروریستی در شرق سوریه به روی هم آتش گشودند

شبه‌نظامیان وابسته به گروه‌های تروریستی «داعش» و «جبهه النصره» در شرق سوریه به شدت با یکدیگر درگیر شدند.
شبه‌نظامیان وابسته به گروه‌های تروریستی «داعش» و «جبهه النصره» در شرق سوریه به شدت با یکدیگر درگیر شدند.
به گزارش خبرگزاری‌ها، دیروز شرق سوریه شاهد درگیری شدید میان عناصر داعش و جبهه ‌النصره بر سر تصاحب کارخانه‌های این منطقه بود. تروریست‌های وابسته به گروه موسوم به «جبهه اسلامی» در حمایت از جبهه‌ النصره و علیه داعش وارد جنگ شدند و توانستند کارخانه‌های آرد و حبوبات را تحت تصرف خود درآورند. در این درگیری شماری از طرفین کشته شدند. «ابودجانه اللیبی» فرمانده محلی داعش نیز توسط عناصر جبهه النصره به هلاکت رسید.
خبرها همچنین حاکی است، عناصر جبهه ‌النصره و یک گروه تروریستی دیگر موسوم به «احرار‌الشام» در شهر «رقه» واقع در شمال سوریه، خود را برای جنگیدن با داعش آماده می‌کنند. این گروه‌ها از جانب ریاض حمایت مالی و تسلیحاتی می‌شوند.
درگیری میان آنها، مقامات سعودی را سردرگم کرده است. از جمله طرح‌های سعودی‌ها برای خروج از این بحران، خروج عناصر داعش از سوریه و رفتن آنها به عراق بوده است، اما به نظر می‌رسد این طرح مورد استقبال سران داعش قرار نگرفته است.
از شرق سوریه نیز خبر رسید،  شبه‌نظامیان داعش مجبور به خروج از شهر «بوکمال» واقع در این منطقه شدند. این شهر نیز پس از نبردهای سنگین میان تروریست‌ها، به تصرف عناصر جبهه ‌النصره در آمده است.هم‌اکنون درگیری میان تروریست‌ها در بسیاری از مناطق سوریه ادامه دارد.
عملیات ارتش
منابع نظامی سوری از عملیات ارتش سوریه در منطقه «لاذقیه» خبر دادند. در این عملیات تعدادی از تروریست‌های کویتی، قطری و سعودی به هلاکت رسیدند. عملیات ارتش در «دیرالزور» نیز به هلاکت تعدادی از سرکرده‌های تروریست انجامید.
در حلب نیز درگیری‌ها در اطراف زندان مرکزی این شهر متمرکز بود و طی آن، برخی مواضع تروریست‌ها توسط نیروی هوایی ارتش بمباران شد. در شهر «حمص» تروریست‌ها قبل از پایان یافتن آتش‌بس سه روزه، شماری از اعضای هیئت سازمان ملل را به گروگان گرفتند. اما خبرهای تکمیلی حاکی است این افراد آزاد شدند. تعدادی از کارکنان هلال‌احمر سوریه هم بر اثر تیراندازی تروریست‌ها در حمص زخمی شدند.
طی مدت آتش‌بس برقرار شده میان تروریست‌ها و نیروهای  دولتی در حمص، 83 کودک، زن و افراد سالخورده این شهر را ترک کردند و ماموران سازمان ملل برای بقیه جمعیت باقی‌‌‌مانده در شهر نیز توانستند محموله‌های غذایی و دارویی ببرند.
سایر رویدادها
* به نوشته روزنامه انگلیسی «ساندی تلگراف» یک  تروریست دارای تابعیت انگلیس، با کامیون بمب‌گذاری شده در اطراف حلب دست به حمله انتحاری زد.
* روزنامه اتریشی «استاندارد» فاش کرد، حدود 80 تروریست اتریشی در خاک سوریه حضور دارند و علیه دولت دمشق سرگرم نبرد هستند.