kayhan.ir

کد خبر: ۵۱۳۱۷
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۰

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323

* از تمام کسانی که امکان روشنگری و بیان حقایق توافق برای مردم را دارند انتظار می‌رود بدون توجه به غوغاسالاری و اهانت‌های برخی سیاسیون و مطبوعات که جو سنگین عدم انتقاد را فراهم نموده‌اند هیچ واهمه‌ای نداشته باشند و به وظیفه خطیر الهی خود همت گمارند. متاسفانه از حقیقت توافق عموم مردم بی‌اطلاع‌اند و ممکن است زمانی آگاه بشوند که کار از کار گذشته باشد. این سؤال نیز وجود دارد که چرا صدا و سیما هماهنگ با دولت حرکت می‌کند و از روشنگری که وظیفه ذاتی این دانشگاه عمومی است غفلت می‌ورزد.
یک دبیر از قم
* کار آقای ظریف که به بهانه ملاقات با رئیس‌جمهور، وزیر خارجه خبیث فرانسه را از پاسخگویی به خبرنگاران فراری داد شایسته نبود. در حقیقت کتمان حقایق اعمال فرانسوی‌ها در قبال ایران بود. آن از توافق آنچنانی و این از رفت‌و آمدهای ناپیدا و آشکار! معلوم نیست این دیپلماسی به نفع ایران اسلامی است یا دشمنان دیروز که امروز لباس دوستی به تن کرده‌اند.
طالعی
* پس از پایان مذاکرات وین ظاهراً به هدف تصویب توافق در مجلس برخی به حاشیه‌سازی و لاپوشانی واقعیات رو آورده‌اند. وزیر صنعت، معدن و تجارت رسماً 6 درصد قیمت کالای مصرفی را افزایش می‌دهد! سخنگوی دولت افزایش قیمت‌ها را تکذیب می‌کند. گرانی خودرو رسما اعلام می‌شود ولی به علت منافع برخی سهامداران خاص مخالفتی با آن نمی‌شود! نرخ دلار و ارز صعود و بورس سقوط می‌کند.توافق ارسال شده به مجلس پس‌گرفته و مجدداً به مجلس ارسال می‌شود! رئيس‌مجلس به حاشیه می‌رود. پول‌های بلوکه شده به صورت متفاوت اعلام می‌شود! آمریکایی‌ها هر چه می‌خواهند از توافق می‌گویند، فرش قرمز زیرپای قاتلان ملت پهن می‌شود! گویا در کشور قحطی بوده و در حال خروج از این قحطی هستیم و...
اینها همه نشان از سوءمدیریت‌های بعد از توافق است که قبل از آن نیز همه مشاهده می‌کردیم. آیا 2 سال عمر باقیمانده دولت هم به همین منوال سپری خواهد شد؟
نراقی
* با گنجاندن تعلیق موشک‌های بالستیک در توافق با 1+5 یعنی بستن دست ایران در سوریه، عراق، لبنان، فلسطین، یمن و... و نظاره کردن جنایات دشمنان تابلودار نظام اسلامی و از بین رفتن بازدارندگی نظامی جمهوری اسلامی نسبت به خطرات دشمنان منطقه‌ای و جهانی.
محمدی
* برخی ساده‌لوحان تصور می‌کنند با توافق حاصل شده با دشمنان، خطر حمله نظامی را از کشور دور نمودند در حالی که این خیال باطلی است. وقتی به تضعیف توان دفاعی کشور و اشراف اطلاعاتی جنایتکاران یا بازرسی‌های خارج از عرف و قانون تن داده شد احتمال جنگ نظامی چند برابر می‌شود.
3992---0912 و 8594---0912
* ارائه ترجمه توافق به مجلس و پس گرفتن آن به عنوان رفع اشتباه یعنی چه؟! به نظر می‌رسد جریان یا جریاناتی اهداف خود را بر پایه فریب دادن دولت تدبیر قرار داده‌اند و آن را به ناکجاآباد می‌برند!
8895---0919
* این چه توافقی است که نه تنها دلار و ارز ارزان نشد، حتی برخی کالاهای داخلی هم با افزایش قیمت از سوی دولت روبرو شد و تحریم‌ها نیز که بازگشت‌پذیرند و نفت نیز همچنان رو به کاهش قیمت به پیش می‌رود.
8853---0912
* مگر صدا و سیما مستقل از دولت نیست، پس چرا به تریبون شخصی دولتمردان تبدیل شده؟ پس وظیفه آگاهی بخشی و به دور از هرگونه گرایش حزبی و جناحی در این رسانه چه می‌شود؟
8612---0912
* در این رفت‌و آمد هیئت‌های سیاسی، اقتصادی کشورهای خارجی به کشورمان و گرم گرفتن مسئولین با آنها کاری کنند که این کشورها به خاطر رفتارهای غلط گذشته خود با مردم ایران عذرخواهی کنند. این‌ها در جنگ تحمیلی، حمایت از تروریست‌های جنایتکار و موارد متعدد دیگری واقعا با ملت ما خیلی بد کرده اند.
1442---0913 و 3114---0912
* تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان پاسخ بدهند اگر طبق گفته آنان ماهیت آب سنگین اراک با بیرون آوردن قلب این تاسیسات تغییر پیدا نمی‌کند آیا آمریکا مرض داشت که این شرط را در توافق بگنجاند؟!
8847---0919
* مدیر ایران خودرو می‌گوید، اگر با پژو فرانسه به توافق نرسیم با فولکس آلمان کار می‌کنیم! یعنی پیشرفت صنعت کشور در دوران پساتحریم باز هم وابسته به بیگانه است! و باز هم این اقتصاد غرب است که شکوفا می‌شود!
3992---0912
* گردانندگان روزنامه‌های زنجیره‌ای که دلشان برای همبرگر و سیب‌زمینی آمریکایی لک زده در سفر فابیوس به ایران حداقل ظاهر را حفظ می‌کردند و باعث شرمندگی نمی‌شدند.
5366---0916
* وقتی در این توافق هسته‌ای غربی‌ها برای ما تعیین تکلیف می‌کنند که چه بکنیم و چه نکنیم معنی و مفهوم آن چیست؟ آیا چیزی غیر از اطاعت‌پذیری از آنها می‌باشد. مسئولان ما چه مشکل و ضعفی در خود سراغ دارند که نمی‌توانند به مقاومت در مقابل دشمن ادامه بدهند.
3419---0915
* توافق هسته‌ای را که روی سایت گذاشته‌اند چندین بار با دقت مطالعه کردم. هر بار که خواندم بیشتر ناراحت شدم این چه جام زهری است که می‌خواهند به این ملت بخورانند!
3419---0915
* مشاهده کنگره آمریکا و نحوه ارائه گزارش توسط سه وزیر آمریکایی شرکت‌کننده در توافق هسته‌ای باید برای مسئولین ما عبرت‌آمیز باشد. از قول بنده بنویسید اگر این توافق به شکل فعلی تصویب شود باید منتظر خیلی از حوادث تلخ باشیم.
3992---0912
* یادداشت کیهان روز 94/5/7 حرف دل خیلی از ما مردم و دردکشیده‌های انقلاب بود. جا دارد همه این یادداشت جانسوز را بخوانند و علاج واقعه را قبل از وقوع بکنند.
پیکر
* از شهرداری محترم گنبد کاووس درخواست می‌شود نسبت به تعمیر و بازسازی انتهای خیابان امام‌ خمینی(ره) شمالی از پل زنده‌یاد آخوند نوری‌زاد به طرف بیمارستان پیامبر اعظم(ص) که آسفالت آن بسیار ناهموار است اقدام نماید.این مسیر محل تردد خودروهای سنگین به طرف مرز «داشلی برون» و برعکس می‌باشد.
ابراهیم مهربانی - گنبد کاووس
* چرا حقوق بازنشستگان در برخی ادارات و سازمان‌ها در شرایط کاری مساوی بسیار متفاوت است؟ انتظار می‌رفت بعد از اجرای نظام هماهنگ این تفاوت‌ها به حداقل برسد.
2143---0913
* تحت پوشش کمیته ‌امداد امام‌ خمینی(ره) هستیم. به دلیل اینکه شماره کارت بنده اشتباه در سامانه ثبت شده از خدماتی مثل دریافت سبد کالا محروم شده‌ایم. چرا؟
3273---0910