kayhan.ir

کد خبر: ۵۱۲۹۷
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۹
امام جمعه قم:

اعتمادی به آمریکا در اجرای توافق نامه هسته‌ای نداریم

امام جمعه قم با اشاره به بد عهدی‌ها و غیرقابل اعتماد بودن آمریکا گفت: در اجرای توافق اخیر هم هیچ اعتمادی به آمریکا نداریم.
قم- خبرنگار کیهان:

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار داشت: نفس اینکه آمریکا و قدرت‌های دیگر جهان مجبور به نشستن بر سرمیز مذاکره‌ای شدند که یک طرف آن ایران است دستاورد‌ بزرگی است.
البته ظرفیت به وجود آورنده تن دادن قدرت‌های بزرگ به مذاکره‌ با ایران، حاصل عنایت حضرت ولی عصر(عج)، رهبری پیامبر گونه حضرت امام(ره) و در حال حاضر آیت‌الله خامنه‌ای و نیز مقاومت ملت و شهدای هسته‌ای است.
وی با طرح این پرسش که آیا دستاوردهای حاصل از این توافق می‌توانست بیشتر از این باشد یا خیر؟ اظهار داشت: اگر دولت‌های ما به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به خوبی عمل می‌کردند امروز دست ما بسیار بالاتر از وضع فعلی بود.
امام جمعه قم گفت: امروز هم دیر نشده و مسئولان رهنمودهای رهبر انقلاب را در همه عرصه‌ها به ویژه در میدان اقتصاد مقاومتی پیاده کنند که جلوی ضرر را از هر جا که بگیری منفعت است.
خطیب جمعه قم افزود: در پرتو مذاکرات احیاناً فضایی ایجاد خواهد شد. بنابر این، مسئولین نباید از رهنمودهای رهبری غافل شوند که خیر دنیا و آخرت در آن است.
وی تاکید کرد: ما به دولت محترم و تیم مذاکره‌کننده اعتماد داریم و از آنان تشکر می‌کنیم اما اعلام می‌داریم که به هیچ وجه به آمریکا اعتماد نداریم و حتی دراجرای همین توافق نیز به او بی اعتماد هستیم.
سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم سالروز شهادت حمزه سیدالشهدا(ع) و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و شهادت شیخ فضل‌الله نوری را گرامیداشت و با اشاره به سالروز بمباران هسته‌ای هیروشیما توسط آمریکا گفت: این بمباران لکه ننگی بر دامن شیطان بزرگ است.