kayhan.ir

کد خبر: ۵۱۲۸۳
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۳
هفته نخست رقابت‌های لیگ برتر به پایان رسید

توقف پرسپولیس و تراکتورسازی، برتری استقلال، سپاهان و ملوان

هفته نخست پانزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر با برتری تیم‌های استقلال، سپاهان، ملوان و توقف تیم‌های پرسپولیس و تراکتورسازی به پایان رسید.
سرویس ورزشی-

پرونده هفته نخست رقابت های لیگ برتر روز گذشته با برگزاری چهار دیدار بسته شد. در دومین روز از هفته نخست رقابت های لیگ برتر، روز گذشته تیم های تراکتورسازی و نفت تهران در ورزشگاه یادگار امام تبریز به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان دو تیم به تساوی صفر - صفر رضایت دادند. این دیدار تکرار بازی آخر دو تیم در لیگ چهاردهم بود که با تساوی سه - سه به پایان رسید تا سپاهان عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهد. در دیگر بازی دیروز و در شهر انزلی ملوان موفق شد ذوب آهن را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد. در این بازی که با قضاوت تورج حق‌وردی برگزار شد، آرش افشین در دقیقه ۶۱ گل برتری تیم ملوان را به ثمر رساند. این پنالتی توسط مهرداد قنبری و روی آرش افشین رخ داد که ضربه پنالتی را مازیار زارع زد اما مظاهری توپ را دفع کرد و افشین توپ برگشتی را به گل برتری ملوان تبدیل کرد. از اتفاقات این بازی می‌توان به سکونشینی امیر قلعه‌نویی اشاره کرد. سرمربی تیم فوتبال ملوان بندرانزلی به دلیل صادر نشدن کارت مربیگری‌اش، از روی سکوها این بازی را به نظاره نشست.
در اهواز جدال تیم های فولاد و راه آهن با تساوی دو - دو به پایان رسید. در این بازی میلاد محمدی(52) و امین منوچهری (61) برای راه آهن گلزنی کردند و ماتیاس چاگو(84) و مهدی بدرلو(87) گلهای فولاد را به ثمر رساندند. در آخرین بازی هفته هم تیم پرسپولیس در ورزشگاه آزادی با تساوی دو - دو برابر پدیده مشهد متوقف شد. در این بازی گل‌های پرسپولیس را علی علیپور(7) و هادی نوروزی(37) و گل‌های پدیده را یونس شاکری(15) و حسین بادامکی(17) به ثمر رساندند. جالب اینکه هر چهار گل این بازی در نیمه نخست به ثمر رسید. نیمه دوم این مسابقه برخلاف نیمه اول بازی سرد و کسل کننده برگزار شد تا در نهایت اشتباهات فردی مدافعان پرسپولیس باعث شد که سرخپوشان یک امتیاز به تیم پدیده در ورزشگاه آزادی تقدیم کنند.
برتری استقلال و سپاهان در روز نخست
در روز نخست هفته اول رقابت های لیگ برتر نیز چهار بازی برگزار شد. در مهمترین دیدار استقلال تهران موفق شد در مشهد سیاه جامگان را با نتیجه دو بر یک شکست دهد. گل های بازی را نقی زاده (۶۳) برای سیاه جامگان و سجاد شهباززاده(۳۷ و ۷۸) برای استقلال به‌ثمر رساندند. در این دیدار که با استقبال خوب تماشاگران مشهدی مواجه شد دو تیم در نیمه اول بازی قابل قبولی را به نمایش گذاشتند که سهم استقلال از این نمایش خوب بیشتر بود و چندین موقعیت گلزنی داشت که نتوانست از آنها برای افزایش تعداد گل هایش استفاده کند. شاگردان پرویز مظلومی در دقیقه ۳۷ توسط سجاد شهباززاده به گل برتری دست پیدا کردند. این گل روی پاس زیبای آرش برهانی از سمت راست و ضربه سر شهباززاده به ثمر رسید تا مهاجم شماره ۱۰ استقلال اولین گلزن لیگ پانزدهم لقب بگیرد. در نیمه دوم استقلال دقایق ابتدایی را خوب شروع کرد و صاحب چند موقعیت هم شد اما نتوانست از این فرصت‌های خوب برای گلزنی استفاده کند. در مقابل این تیم سیاه جامگان بود که در دقیقه ۶۳ توسط رضا عنایتی به گل تساوی دست پیدا کرد. در ادامه بازی دو تیم نمایش خوب و قابل قبولی داشتند که استقلال در ادامه روند خوبش موفق شد در دقیقه ۷۸ روی پاس بهنام برزای و ضربه دقیق سجادشهباززاده به گل برتری دست پیدا کند.
در اصفهان ، سپاهان موفق شد با یک گل استقلال خوزستان را شکست دهد. تک گل این بازی را مهدی شریفی(۶۳) برای قهرمان فصل گذشته به ثمر رساند. در قم  تلاش  صبای قم و استقلال اهواز برای گلزنی ثمری نداشت و تیم تحت هدایت علی دایی در نخستین گام در خانه به کسب یک تساوی در قم بسنده کرد. در ورزشگاه دستگردی تهران نیز تقابل تیم های سایپا و گسترش فولاد تبریز با تساوی بدون گل به پایان رسید. بازی دو تیم در دقیقه 86 با قطع برق ورزشگاه متوقف شد و پس از سی دقیقه مجدد از سر گرفته شد.