kayhan.ir

کد خبر: ۵۱۲۷۰
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۲

پنجاه و ششمین سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی در قم برگزار شد

مراسم پنجاه و ششمین سالگرد ارتحال آیت‌الله سیدحسین بروجردی پنجشنبه شب با حضور مراجع، علما، مردم و مسئولان استانی و کشوری در مسجد اعظم قم برگزار شد.
قم- خبرنگار کیهان:

در این مراسم که آیات عظام نوری‌همدانی، جعفر سبحانی و علوی گرگانی و همچنین آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان، بروجردی رئيس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، آیت‌الله بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه، حجت‌الاسلام سعیدی امام جمعه قم و برخی از اعضای برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، نمایندگان بیوت مراجع تقلید و جمع کثیری از لرستانی‌ها و نیز اقشار مختلف مردم حضور داشتند. حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین انصاریان از اساتید حوزه علمیه در سخنانی ابعاد مختلف شخصیت علمی، دینی آیت‌الله بروجردی را تبیین و او را چهره‌ای علمی و اثرگذار در تاریخ فقاهت بیان کرد.
وی با اشاره به حجم عظیم خدمات زیربنایی آیت‌الله بروجردی برای حوزه‌های علمیه گفت، ایشان با همکاری علمای دیگر توانست حوزه علمیه را گسترش دهد به گونه‌ای که قم به مرکز مهم فقه شیعه تبدیل شد و هزاران نفر در اقصی نقاط عالم برای کسب علوم دینی به قم مهاجرت کردند.
آیت‌الله بروجردی در سال 1254 هجری شمسی در بروجرد متولد شد وی نزد پدرش جامع المقدمات را فرا گرفت و سپس برای ادامه تحصیل دروس حوزوی به حوزه بروجرد و سپس به اصفهان و نجف مهاجرت کرد.
وی در این مدت از تدریس علمای بنام حوزه از جمله آیت‌الله کلباسی، آیت‌الله سیدمحمدتقی مدرس و ‌آیت‌الله محمدکاظم خراسانی معروف به آخوند خراسانی و نیز سیدکاظم یزدی و شریعت اصفهانی بهره برد.
آیت‌الله بروجردی در فروردین 1340 دعوت حق را لبیک گفت و چشم از جهان فرو بست.