kayhan.ir

کد خبر: ۵۱۲۶۸
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۱
معاون وزیر راه و شهرسازی:

مشکل انشعابات،‌ مانع واگذاری 250 هزار واحد مسکن مهر در کشور است

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر 250 هزار واحد مسکن مهر در کشور آماده تحویل است، اما به دلیل وجود مشکل انشعابات این واحدها قابل واگذاری نیستند.

احمد اصغری مهرآبادی در نشست بررسی مشکلات مسکن مهر ملایر افزود: مشکلاتی چون انشعابات، مسجد، کلانتری، مدرسه، محوطه‌سازی و جاده از عمده‌ترین مشکلات در طرح مسکن مهر کشور است.
وی افزود: تاکنون برای رفع این مشکلات به تمامی واحدهای مسکن مهر 250 میلیون ریال وام تعلق گرفته و بانک‌ها موظف به پرداخت این میزان تسهیلات هستند.
وی یادآور شد: با پیگیری‌ها و رایزنی‌های انجام شده به دنبال برداشت سقف وام برای مسکن مهر هستیم تا بتوانیم این میزان وام را به 300 میلیون ریال افزایش دهیم.
مهرآبادی ادامه داد: هم‌‌اکنون یک هزار و 550 باب مدرسه در سراسر کشور در مساکن مهر نیاز است که از این تعداد 43 باب در حال احداث و 139 مدرسه بهره‌برداری شده است. وی احداث 405 مسجد و 50 کلانتری را از دیگر نیازهای مساکن مهر عنوان و بیان کرد: این در حالیست که تاکنون 191 مسجد و 21 واحد کلانتری در مساکن مهر احداث شده است.
قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی میانگین پیشرفت فیزیکی مساکن مهر در کشور را 87 درصد عنوان کرد و گفت: میانگین پیشرفت فیزیکی مسکن مهر در استان همدان 91 درصد و در شهرهای بالای 25 هزار نفر 94 درصد است.
وی افزود: برای اتمام طرح مسکن مهر در سطح کشور 56 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است. مهرآبادی با بیان اینکه مسکن مهر استان همدان تا پایان شهریور سال آینده به پایان می‌رسد افزود: برای رفع مشکل دیوار حایل در مسکن مهر ملایر پنج میلیارد ریال اختصاص یافته است.
وی همچنین گفت: برای رفع مشکل خط انتقال آب به مسکن مهر ملایر 3 میلیارد ریال اعتبار به راه و شهرسازی استان همدان واگذار شد که پس از اجرای مرحله نخست آن 2 میلیارد ریال هم وزارت راه و شهرسازی کمک خواهد کرد.
قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی از اختصاص پنج میلیارد ریال یارانه برای رفع مشکلات زیرساخت‌های مسکن مهر ملایر برای واگذاری این واحدها به متقاضیان در این شهر هم خبر داد و گفت: یک هزار تن قیر یارانه‌ای نیز برای رفع مشکل مسیر و محوطه مسکن مهر ملایر تعلق می‌گیرد.
وی گفت: در استان همدان تا پایان امسال 10 هزار واحد و در سال آینده نیز 4 هزار واحد مسکن مهر بهره‌برداری می‌شود.
مهرآبادی افزود: همدان از استان‌های موفق در زمینه مسکن مهر است.