kayhan.ir

کد خبر: ۵۱۲۴۴
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۴

روسیه انبارهای سلاح خود را به روی ارتش عراق گشود

با امضای توافقنامه همکاری نظامی میان مسکو و بغداد، دولت روسیه انبارهای سلاح خود را به روی ارتش عراق گشود.

به گزارش ایسنا، «خالد العبیدی» وزیر دفاع عراق دیروز در شهر «سن پترزبورگ» روسیه با «الکساندر فومین» رئیس هیئت فدرال روسیه توافقنامه همکاری نظامی امضاء کرد. العبیدی پس از امضای این توافقنامه، به خبرنگاران گفت: روسیه انبارهای سلاح خود را به روی ارتش عراق گشود و درخواست بغداد در این زمینه را پذیرفت  تا نیروهای عراقی بتوانند به شکل جدی‌تر با داعش مقابله کنند. (تاکنون نیز) سلاح‌های روسیه نقش مهم و سرنوشت‌سازی در جنگ علیه داعش داشته است.
وزیر دفاع عراق به شبکه خبری «روسیه الیوم» نیز گفت: همکاری نظامی (عراق) با روسیه ادامه دارد و در حال پیشرفت دائم است.
العبیدی به بدعهدی‌های ایالات‌متحده هم اشاره کرد و گفت: هر کشوری که به سرعت سلاح در اختیار ما قرار دهد، از همان کشور درخواست کمک می‌کنیم. آمریکا از دادن سلاح به ما کوتاهی می‌کند.
پیش از این نیز «حیدر عبادی» نخست‌وزیر عراق از قراردادهای متعدد تسلیحاتی میان بغداد و مسکو خبر داده و اعلام کرده بود، شرایط کنونی حاکم بر عراق ایجاب می‌کند که این کشور منابع جدیدی را برای تامین کردن اسلحه ارتش بیابد.
ایالات متحده طی سال‌های اخیر سابقه بدی از خود برجای گذاشته و در مواقع حساس، از ارسال سلاح به عراق خودداری کرده است. این در حالی است که وجوه این سلاح‌ها را قبلا از دولت عراق دریافت کرده بود. همین بدعهدی‌ها باعث شده کارشناسان به این نتیجه برسند که هیچ بعید نیست آمریکا همدست داعش باشد.
پیشروی در رمادی
نیروهای عراقی با پیشروی‌های جدید در ورودی‌های شهر «رمادی» مرکز استان «الانبار»، دانشکده کشاورزی این شهر را هم از کنترل داعش خارج کردند و ده‌ها تروریست را کشتند.
منطقه «التأمیم» در غرب رمادی نیز به دست نیروهای داوطلب و ارتش عراق افتاد.
از «فلوجه» شهر دیگر استان الانبار هم خبر می‌رسد که گروه تروریستی داعش 19 تن از عناصر خود را به اتهام فرار از جنگ، در زیر پل قدیمی فلوجه اعدام کرد.
مقامات عراقی می‌گویند به زودی خبرهای مهمی از الانبار منتشر خواهد شد.