kayhan.ir

کد خبر: ۵۱۲۴۳
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۴
پیش از رسیدن به دست تروریست‌ها

انصارالله یمن میلیون‌ها ریال سعودی را به غنیمت گرفت

انقلابیون یمن موفق شدند میلیون‌ها ریال سعودی را در استان البیضا پیش از اینکه به دست تروریست‌ها برسد به غنیمت بگیرند.

میلیون‌ها ریال سعودی قبل از رسیدن به دست «المخلافی» فرمانده گروه تروریستی وابسته به عربستان در شهر تعز یمن، توسط نیروهای امنیتی کشف و ضبط شد.
 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نیروهای انصارالله این غنیمت جنگی را در منطقه «رداع» در استان «بیضا» کشف و ضبط کردند.
یک منبع امنیتی با تائید این مطلب گفت: «بیش از 20 میلیون ریال سعودی (حدود 5 میلیون دلار) در یکی از مراکز امنیتی ورودی‌های شهر «رداع»، از یک خودرویی که از استان مارب به این شهر در  حال حرکت بود، کشف و ضبط شد.»
 این منبع امنیتی افزود: «این پول‌های نقد سعودی از شخصی به نام «اکرم» که راننده خودرویی از نوع هایلوکس بود مصادره شده است.
وی اعتراف کرده که می‌خواست به شهر تعز وارد شود تا آنها را به دست «حمود سعید المخلافی»، که گروه‌های افراطی وابسته به ریاض را فرماندهی می‌کند، برساند.»
از سوی دیگر، روزنامه واشنگتن پست اعلام کرد، عربستان برای آموزش حدود 10هزار نیروی یمنی در پایگاه‌های سعودی برنامه‌ریزی می‌کند و این افراد داوطلبان و مبارزانی از فرزندان قبایل و افسران سابق ارتش یمن و نیز یمنی‌های مقیم عربستان هستند و نخستین گروه از این نیروهای آموزش دیده در درگیری‌های اخیر شهر عدن نقش داشتند.
در همین حال سرتیپ «احمد عسیری» سخنگوی ائتلاف تجاوز به یمن به رهبری عربستان در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفت: «هدف نخست ائتلاف عربی به رهبری عربستان این است که ابتدا دولت مستعفی یمن را به شهر عدن بازگرداند و سپس از طریق مذاکره با جنبش انصار‌الله دولت را به صنعا انتقال دهد.»
 وی مدعی شد چنانچه انصار‌الله با عقب‌نشینی از صنعا موافقت نکند در آن صورت دولت به اعمال زور برای خارج کردن آنها از صنعا متوسل خواهد شد. آل سعود بیش از 4 ماه است که با کمک یک ائتلاف دلاری و آمریکا نتوانسته حریف قبایل یمنی شود، چه برسد به انصارالله و الحوثی‌ها و...