kayhan.ir

کد خبر: ۵۱۲۰۶
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۷
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمان:

محصولات تولیدی کرمان فاقد برند ملی است

کرمان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان مس، پسته، خرما و زغال‌سنگ دنیا به شمار می رود، اما برای هیچ‌یک از این محصولات برند ملی نداریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با اعلام این خبر در همایش منطقه‌ای «جنوب شرق کشور تحت عنوان توسعه بازار و برندسازی در بخش تعاون که در شهر کرمان برگزار شد افزود: استان کرمان با 2 هزار و 117 تعاونی ثبت شده و 5 هزار و 132 تعاونی فعال رتبه ششم کشور را در بخش تعاونی‌ها دارد.
رضا اسماعیل‌پور گفت: امیدواریم با تلاش همکاران بتوانیم رتبه کرمان در بخش تعاونی‌ها را حفظ کنیم و آن را ارتقا دهیم، زیرا فقط 13 تعاونی توانسته در سطح ملی برندسازی کند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان ادامه داد: 50 هزار نفر در بخش تعاونی‌های کرمان مشغول به کار هستند و 200 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش تعاون استان داریم.
اسماعیل‌پور تاکید کرد: کرمان دارای ظرفیت‌های معدنی، کشاورزی و صنعتی است و یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان مس، پسته، خرما و زغال‌سنگ دنیا به شمار می‌رود، اما در هیچ یک از این موارد برند ملی نداریم و جایگاه تولیدات استان را نتوانسته‌ایم در کشور مشخص و روشن کنیم.