افخم تأکید کرد
ابراز تأسف از بیانیه اخیر وزارت خارجه کانادا درباره ایران
سخنگوی وزارت امور خارجه از بیانیه اخیر وزارت امور خارجه کانادا در خصوص جمهوری اسلامی ایران ابراز تاسف کرد.
مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه از مفاد بیانیه اخیر وزارت امور خارجه کانادا در خصوص جمهوری اسلامی ایران ابراز تاسف کرد و گفت: تداوم مواضع تند و افراطی مقامات کانادایی در قبال ایران نشان میدهد رویکرد دولت کانادا در خصوص جمهوری اسلامی ایران از هیچ مبنای منطقی برخوردار نیست.
مرضیه افخم اضافه کرد: اگر دولت کانادا دغدغه امنیت و صلح جهانی را دارد، بهتر است به عقلانیت و منطق در مقابل جنگ طلبی و افراط احترام بگذارد. دولت محافظه کار کانادا با تبعیت از مواضع رژیم صهیونیستی با شتاب به سوی انزوای خودخواسته در جامعه بینالمللی و حتی در بین نزدیکترین شرکای سنتیاش در حرکت است.
همچنین افخم در بخش دیگری از صحبتهای خود در واکنش به اظهارات بیاساس وزیر کشور بحرین، گفت: ایران همواره با رفتار مسئولانه در مسیر ثبات و امنیت منطقه گام برداشته و برای تقویت این مهم تلاش میکند.
به گزارش مهر، سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن مردود دانستن اظهارات بیاساس وزیر کشور بحرین، گفت: ثبات منطقه را تروریسم تکفیری و رویکردهای امنیتی و طایفهای مورد تهدید قرار داده است.
وی به مقامهای بحرینی توصیه کرد به جای فرافکنی و جوسازی منفی، به ریشه مشکلات خود توجه کنند و با اقدامات اعتمادساز، زمینه مناسب و لازم را برای گفت و گوهای جدی به منظور حل معضل سیاسی آن کشور فراهم سازند.