kayhan.ir

کد خبر: ۵۰۳۴۷
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۲

اخبار کوتاه


سوم مرداد؛ سفر رئیس‌جمهور به استان کردستان
حامد قادرمزی عضو مجمع نمایندگان استان کردستان از سفر رئیس‌جمهور و تعدادی از اعضای هیئت دولت به این استان خبر داد و گفت: قرار است حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور به ‌همراه تعدادی از اعضای هیئت دولت در روز شنبه هفته آینده سوم مرداد سفری به استان کردستان داشته باشند. وی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌هایی که از سوی مجمع نمایندگان استان کردستان برای سفر رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت به این استان انجام شده، قرار است حجت‌الاسلام حسن روحانی در بدو ورود به این استان در جمع مردم سنندج سخنرانی داشته باشد.

انصراف نمایندگان استان فارس از استیضاح رحمانی‌فضلی
نوذر شفیعی عضو مجمع نمایندگان استان فارس از انصراف نمایندگان این استان برای استیضاح وزیر کشور خبر داد. با توجه به اعتراض شدید نمایندگان استان فارس در نهایت هیئت دولت در جلسه روز چهارشنبه با معرفی افشانی به عنوان استاندار فارس، موافقت کرد. گفتنی است آیت‌الله ایمانی نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و آیت‌الله دستغیب نماینده استان فارس در مجلس خبرگان رهبری طی نامه‌ای از نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی خواستند تا از طرح استیضاح وزیر کشور در صحن علنی مجلس جلوگیری شود.

تشکیل کمیته مشترک جامعتین
حجت الاسلام مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در گفت و گو با تسنیم  با اشاره به شکل‌گیری کمیته مشترک جامعتین برای ارائه لیست مشترک خبرگان از دو ماه گذشته گفت: این کمیته جلساتی را برگزار کرده و جلسات تکمیلی نیز برگزار خواهد شد.

نیازی به دستورالعمل نیست
عباسعلی کدخدایی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و سخنگوی سابق شورای نگهبان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار داشت: در زمینه مقابله با تخلفات انتخاباتی نیازی به قانون یا دستورالعملی خاص نیست. وی گفت: شاید ضرورت اینکه بخواهیم برنامه جدیدی برای مقابله با تخلفات انتخاباتی داشته باشیم به دلیل رسیدگی‌هایی است که در محاکم نسبت به تخلفات و جرایم انتخابات صورت می‌گیرد، البته مقابله با جرایم انتخاباتی اقدامات پیشگیرانه‌ای است که قوه قضائیه باید نسبت به آن تدابیری را داشته باشد.