kayhan.ir

کد خبر: ۵۰۳۳۲
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۲
همسر خالق شعر «خمینی ای امام»:

برای «حمید سبزواری» دعا کنید(اخبار ادبی و هنری)

حمید سبزواری شاعر پیشكسوت كشورمان مدتی است كه با بیماری آلزایمر دست و پنجه نرم می‌كند و این روزها از حال روحی مساعدی برخوردار نیست. همسر این شاعر انقلابی و متعهد از مردم خواست تا برای سلامتی‌اش دعا كنند.


همسر حمید سبزواری با اشاره به این كه چند ماهی است كه بیماری آلزایمر این شاعر شدید شده است، اظهار كرد: متاسفانه فراموشی ایشان نسبت به ماه‌های گذشته شدیدتر شده و حتی گاهی فرزندانشان را هم به خاطر نمی‌آورند.
وی ادامه داد: چند سال پیش به علت مشكل تنگی مری كه آقای سبزواری داشتند باید آمپولی می‌زدند كه دكتر آمپول را به رگ اشتباهی تزریق كرد و به علت همین اشتباه، نزدیک بود دستشان را از دست بدهند. دكترها برای جلوگیری از این اتفاق مجبور شدند از گردنشان آنژیو بگیرند و همان زمان به ما گفتند كه این آنژیو می‌تواند منجر به بروز آلزایمر شود.
همسر شاعر سرود «خمینی ‌ای امام» همچنین با تاكید بر این كه شرایط جسمانی و روحی حمید سبزواری به گونه‌ای است كه دیگر به سراغ كتاب و شعر نمی‌رود، عنوان كرد: البته برایم عجیب است كه ایشان در دیدار با رهبر معظم انقلاب در ماه رمضان امسال توانست حضور پیدا كند و شعر كوتاهی بخواند. هر چند در طول راه چند بار فراموش كرد كه كجا می‌رود و فرزندم به او یادآوری می‌كرد.
وی در پایان از مردم كشورمان و دوست‌داران این شاعر متعهد و انقلابی خواست تا برای سلامتی‌اش دعا كنند.
حمید سبزواری متولد ۱۳۰۴ سبزوار است. وی ابتدا به شغل معلمی مشغول بود. بعد از حوادث مرداد ۳۲ از آموزش و پرورش اخراج و سپس كارمند بانك بازرگانی (بانك تجارت پس از انقلاب) در تهران شد و سپس به شاعری روی آورد. شعر سبزواری، به اعتقاد بسیاری شناسنامه زمانمند انقلاب است، زیرا كمتر حادثه یا رویدادی است كه انعكاسی از آن درشعر او نباشد. شاعر با حساسیت ویژه خویش، هر رویداد مهم تاریخ معاصرایران رابا گل‌واژه‌های شعرش درحافظه زمانه نقش كرده است تا آیندگان از یاد نبرند كه نسل گذشته در چه شرایط دشواری از آرمان‌ها و انقلابش دفاع كرده است.از آثار او می‌توان به «سرود درد»، «سرود سپیده»، «سرودی دیگر»، «تو عاشقانه سفر كن» و «بانگ جرس» اشاره كرد.
روزنامه کیهان برای این شاعر متعهد و مردمی، آرزوی سلامتی و بهبودی دارد.