kayhan.ir

کد خبر: ۵۰۳۱۲
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۲
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

یارانه برخی افراد به ناحق حذف شده است

دور جدید حذف یارانه ثروتمندان به قطع یارانه تعدادی از اقشار کم‌درآمد انجامید.


به گزارش فارس، با توجه به الزام دولت مبنی بر شناسایی و حذف افراد پردرآمد و غیرنیازمند به یارانه نقدی و همزمان با پنجاه و سومین مرحله پرداخت یارانه نقدی که در 25 تیر 94 انجام شد، خانوارهای جدیدی شناسایی و یارانه آنها حذف شد.
برخی از شهروندان در تماس‌هایشان از حذف یارانه خود خبر داده و اظهار داشتند:  با وجود اینکه کارمند بوده و درآمد آنچنانی ندارند و با داشتن دو فرزند یارانه نقدی‌شان حذف شده است.
این افراد می‌گویند حذف یارانه نقدی آنها در سایت یارانه 10 اعلام شده است.
یکی از کسانی که یارانه نقدی‌اش قطع شده است گفت: یارانه نقدی من در حالی حذف شده که درگیر وام سنگین خرید خانه هستم، اما باجناقم که اخیرا بنز 100 میلیون تومانی خریده همچنان یارانه می‌گیرد.
حذف یارانه‌بگیران غیرنیازمند در حالی این بار به اقشار حقوق‌بگیر و متوسط رسیده است که در دور قبل افراد حذف شده اعضای هیئت مدیره شرکت‌ها و بانک‌ها، پزشکان، مالکان خودروهای خارجی، کسانی که به مسافرت خارج کشور رفته‌اند و این‌گونه اقشار بودند.
طبق اعلام قبلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کسانی که یارانه نقدی‌شان حذف شده و نسبت به این موضوع اعتراض دارند، می‌توانند به سایت یارانه10، به نشانی http://www.yaraneh10.ir/prs مراجعه کرده و علاوه بر آگاهی از وضع یارانه خود در صورت داشتن اعتراض این موضوع را از طریق آن سایت اعلام کنند.
در همین حال موسی‌الرضا ثروتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تایید حذف یارانه برخی افراد نیازمند افزود: برخی افراد در جامعه هستند که به ناحق یارانه‌شان حذف شده و در این باره نامه‌نگاری‌های فراوانی با دولت انجام شده است اما هیچ پاسخی نگرفته‌ایم.
وی ادامه داد: اکنون دولت پس از دو سال قانون هدفمندسازی یارانه‌ها را به طور کامل اجرا نکرده است. اشکال کار دولت‌ها این است که به تکلیف قانونی در اجرای هدفمندی یارانه‌ها درست عمل نمی‌کند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه خود شخص رئیس‌جمهور پنج دوره نماینده مجلس شورای اسلامی بوده است گفت: رئیس‌جمهوری که در دورانی خود قانونگذار بوده است، اکنون در اجرای هدفمندی یارانه به قانون پایبند نیست و در این زمینه پیشنهاد جدید یا لایحه اصلاحی به مجلس نیاورده است.