kayhan.ir

کد خبر: ۵۰۳۰۸
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۳
رئیس کل بانک مرکزی:

کاهش قیمت ارز موقتی است

برخلاف جوسازی رسانه‌های حامی دولت، رئيس کل بانک مرکزی کاهش قیمت ارز را موقتی دانست.


ولی‌الله سیف در گفت‌وگو با مهر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به کاهش قیمت ارز، برنامه دولت برای تک نرخی کردن آن چیست؟ اظهار کرد: روز دوشنبه وضعیت ارز در شرایط متعادلی قرار داشت و به نظر نمی‌آید با توجه به مقدار ارزی که عرضه می‌شود، بازار ارز بخواهد شوک قابل توجهی داشته باشد.
وی افزود: البته قیمت ارز تحت تاثیر یک خبر مهم مثل خبر توافق هسته‌ای روند کاهشی خواهد داشت اما مجددا به وضعیت قبل از خود بازمی‌گردد و متعادل می‌شود.
رئيس کل بانک مرکزی تاکید کرد: امروز تفاوتی که میان نرخ ارز آزاد با نرخ ارز دولتی وجود دارد ناچیز است، یعنی از 2950 تومان تا 3220 تومان و این تفاوت زیادی نیست.
سیف تصریح کرد: هر زمانی که برنامه یکسان‌سازی نرخ ارز عملیاتی شود ما یک نرخ واحد برای ارز خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه برنامه یکسان‌سازی نرخ ارز زمان لازم دارد، گفت: پیش‌بینی من این است که ظرف 8 تا 10 ماه آینده این مسئله عملیاتی و قیمت ارز تک نرخی خواهد شد.
گفتنی است دیروز معاون اقتصادی بانک مرکزی، یکسان‌سازی نرخ ارز را به معنای گران شدن ارز دولتی دانسته بود. همچنین گفتنی است با اینکه رسانه‌های حامی دولت یازدهم، گران شدن ارز را وسیله‌ای برای تخریب دولت قبل قرار داده بودند اما به محض روی کار آمدن دولت جدید، سیف رئیس کل بانک مرکزی با کاهش نرخ ارز مخالفت کرد.