kayhan.ir

کد خبر: ۵۰۳۰۷
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۳
معاون سازمان مالیاتی اعلام کرد

فردا آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی 31 تیرماه (چهارشنبه) را آخرین فرصت ارائه اظهارنامه مالیاتی اعلام کرد.


حسین وکیلی از مودیان مالیاتی خواست هر چه زودتر و در بازه زمانی تعیین شده به پایگاه اینترنتی تعیین شده مراجعه و اظهارنامه مالیاتی خود را تسلیم کنند. وی افزود: چهارشنبه 31 تیر آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی است و طبق قانون این زمان قابل تمدید نیست.معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی گفت: تعداد اظهارنامه‌های مالیاتی دریافت شده در حدود دو ماه  اخیر در مقایسه با مدت مشابه پارسال نزدیک به 10 درصد افزایش یافته است.
حسین وکیلی تصریح کرد: بازه زمانی برای ارائه الکترونیکی اظهارنامه‌های مالیاتی از اوایل خرداد آغاز شده و مودیان می‌توانند تا پایان تیر ماه از این طریق نیز اظهارنامه‌های خود را تسلیم کنند و از معافیت‌ها و تسهیلات قانونی برخوردار شوند. وی گفت: انتظار داریم مودیان هر چه زودتر از طریق الکترونیکی اظهارنامه‌های خود را تسلیم کنند. زیرا با نزدیک شدن به پایان مهلت مقرر به طور طبیعی مشکلات مربوط به ترافیک پایگاه اینترنتی باعث کندی کار خواهد شد.
وکیلی افزود: سازمان امور مالیاتی امروز (سه‌شنبه) تا ساعت 21 و فردا (چهارشنبه) به عنوان روز پایانی تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی تا ساعت 22 باز خواهد بود تا در صورت نیاز پاسخگوی مراجعه مودیان باشد.
وی با بیان اینکه خوشبختانه بانک‌ها در این زمینه همراهی خوبی با سازمان امور مالیاتی داشته‌اند، گفت: کسانی که برای پرداخت مالیات خود نیاز به مراجعه حضوری به بانک‌ها دارند و به هر علت نمی‌توانند به صورت الکترونیکی پرداخت کنند بانک‌های کشور امروز (سه‌شنبه) تا ساعت 21 و فردا (چهارشنبه) تا ساعت 22 باز و آماده ارائه خدمات به مودیان مالیاتی هستند.معاون سازمان امور مالیاتی کشور درباره افزایش نزدیک به 10 درصدی اظهارنامه‌های تسلیم شده مالیاتی در مقایسه با مدت مشابه سال پیش افزود: افزایش تعداد مودیان مالیاتی در مقایسه با سال گذشته یا تعجیل مودیان برای تسلیم اظهارنامه‌ و پرداخت مالیات می‌تواند علت این افزایش باشد.
وکیلی گفت: این آمار مربوط به روزهای گذشته تاکنون است و برای جمع‌بندی نهایی باید تا پایان تیرماه صبر کنیم.
وی با بیان اینکه مهلت تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی و فهرست ماده 169 مکرر پایان تیر به اتمام می‌رسد، از مودیان مالیاتی مشمول ماده 169 مکرر خواست که هر چه زودتر برای پرداخت مالیات خود اقدام کنند.
وکیلی گفت: دنبال این هستیم که به مودیان مالیاتی حداکثر تشویق، تسهیلات و معافیت‌ها را اعطا کنیم و امیدوارم که با رعایت قوانین و انجام به موقع تکالیف بتوانیم هر چه بهتر در خدمت مودیان مالیاتی باشیم.