kayhan.ir

کد خبر: ۵۰۳۰۶
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۳
دبیر سندیکای موتورسیکلت‌سازان:

تولید موتورسیکلت 30 درصد کاهش یافت

دبیر سندیکای موتورسیکلت‌سازان گفت: آمار تولید موتورسیکلت در سه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش 30 درصدی مواجه شده است.



بهمن ضیاء‌مقدم در گفت‌وگو با نسیم درباره وضعیت تولید موتورسیکلت اظهار کرد: آمار تولید موتورسیکلت در سه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش 30 درصدی مواجه شده است.
وی ادامه داد: براساس آمار پلاک‌های دریافتی از مؤسسه راهگشا، آمار تعداد تولید موتورسیکلت در سه ماهه اول سال گذشته 168هزار و 36 دستگاه و سه ماهه سال جاری 121 هزار و 120 دستگاه بوده است.
دبیر سندیکای موتورسیکلت‌سازان با اشاره به اینکه تعداد تولیدکنندگان عضو این سندیکا 35 عضو هستند افزود: حدود 50 شرکت در زمینه تولید و مونتاژ موتورسیکلت فعالیت می‌کنند اما در کل به دلایل زیادی صنعت موتورسیکلت با مشکلات زیادی مواجه شده که عدم ثبات در بازار تقاضا، بحث تحریم‌های تحمیل شده و سایر موارد در رکود این صنعت تاثیرگذار بوده است.
ضیاءمقدم بیان داشت: موتورسیکلت‌های برقی نیز به این دلیل که تاکنون زیرساخت‌ها و حمایت‌های مورد نیاز و برنامه‌ریزی و کارشناسی دقیقی در رابطه با آنها به عمل نیامده است فعلا موفقیتی را حاصل نکرده است. این موتورسیکلت‌ها به دلیل نوع استفاده موتورسیکلت در کشور و قیمت بالای آن، از سوی مصرف‌کنندگان مورد استقبال واقع نشده است.
دبیر سندیکای موتورسیکلت‌سازان با بیان این مطلب که واردات انبوه موتورسیکلت به صورت کامل در حال حاضر ممنوع است، گفت: تنها موتورسیکلت‌های خاص که بیشتر مصرف ورزشی دارد به تعداد بسیار اندکی وارد کشور می‌گردد و موتورسیکلت‌هایی هم که دارای حجم بالاتر ار 250 سی‌سی می باشد، شماره‌گذاری نمی‌گردد و تردد و تولید آن ممنوع است، مگر در موارد خاص.
ضیاءمقدم در پایان خاطرنشان کرد: موتورسیکلت‌هایی که بالای حجم 250 سی‌سی و از برندهای بین‌المللی هستند و از تکنولوژی روز جهان برخوردارند به صورت خیلی اندک وارد کشور شده است که مصرف عمومی ندارد و توسط برخی از افراد و تجار وارد شده است.