kayhan.ir

کد خبر: ۵۰۳۰۵
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۳
وزارت نفت:

نرخ خوراک پتروشیمی‌ها حداقل 13 سنت است

یک مقام مسئول در وزارت نفت نرخ پایه خوراک پتروشیمی‌ها را 13 سنت اعلام کرد.


این مقام مسئول در وزارت نفت در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه سهامداران عمده بعضی پتروشیمی‌های گازی به دنبال رانت و گاز مفت هستند، تصریح کرد: آقایان باید به سود متعارف آن هم از طریق درست کار کردن فکر کنند.
وی با تاکید بر اینکه مشکل شاخص بورس هم قطعا خوراک پتروشیمی نیست،‌ ادامه داد: در حال حاضر قیمت مجموع خوراک پتروشیمی‌ها 13 سنت محاسبه نمی‌شود، بلکه براساس نرخ ارز 2 هزار و 850 تومان نرخ خوراک 11/5 سنت است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر گاز کشور به قیمت 44 یا 45 سنت در هر مترمکعب صادر می‌شود و اصلا منطقی وجود ندارد که با این قیمت ارزان گاز را به پتروشیمی‌ها بدهیم.
این مقام مسئول اضافه کرد: ما نمی‌خواهیم بگوییم قیمت گاز پتروشیمی‌ها باید گران باشد، بلکه قیمت باید منطقی باشد؛ خوشبختانه آقای وزیر هم در برابر این خواسته غیر منطقی به جد مقاومت کرده است و معتقد است قیمت باید معقول باشد.
وی با بیان اینکه آیین‌نامه خوراک باید به تصویب دولت برسد، ادامه داد: تدوین آیین‌نامه در وزارت نفت نهایی شده و باید به تایید وزارت صنعت و وزارت اقتصاد هم برسد.
وی تصریح کرد: در وزارت نفت آیین‌نامه تخفیف را آماده کرده‌ایم، اما قیمت مبنا 13 سنت است و قیمت مبنا تغییر نمی‌کند.
این مقام مسئول تاکید کرد: از ابتدای سال هم بر همین اساس محاسبات خوراک پتروشیمی‌ها را انجام دادیم و به آنها ابلاغ کردیم؛ یعنی قیمت روی 13 سنت مبنا شده و به آن عمل می‌شود، اما درباره مناطق محروم و امثال آن ممکن است تخفیف‌هایی اعمال کنیم.