kayhan.ir

کد خبر: ۵۰۲۸۶
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۳

اخبار کوتاه از فوتبال


رای پرونده راه‌آهن و پیکان امروز اعلام می‌شود
حسینی مدیرروابط عمومی فدراسیون فوتبال  در مورد رای کمیته استیناف در مورد پرونده راه آهن و پیکان گفت: رای این پرونده دوشنبه صادر نمی‌شود و به احتمال فراوان این رای امروز( سه شنبه) اعلام خواهد شد. کمیته استیناف پیش از این به دلیل استفاده از موتومبا بازیکن غیرمجاز، رای به سقوط راه آهن و حضور پیکان در لیگ برتر داده بود اما با اعتراض راه آهن قرار شد که این پرونده مورد رسیدگی ویژه قرار بگیرد.
برنامه دیدارهای تدارکاتی پرسپولیس
تیم فوتبال پرسپولیس که پیش از این قرار بود در سومین بازی این فصل خود از سری دیدارهای تدارکاتی، امروز به میدان برود، روز چهارشنبه به مصاف قهرمان لیگ ترکمنستان خواهد رفت.
باشگاه های بدهکار حق ثبت قرارداد بازیکنان را ندارند
علیرضا اسدی دبیرکل فدراسیون فوتبال در نامه‌ای به سازمان لیگ از مسئولان این سازمان خواست از ثبت قرارداد بازیکنان باشگاه‌های بدهکار در لیگ‌های برتر و دسته اول خودداری کنند. در این نامه نام چندین باشگاه دیده می‌شود که در بین باشگاه‌های لیگ برتری نام تیم‌هایی مثل پرسپولیس و استقلال، سپاهان و پیکان هم دیده می‌شود.یدالله سلیمانی عضو کمیته نقل و انتقالات با تأئید این خبر گفت: قرارداد برخی از باشگاه‌ها قبل از ارسال این نامه ثبت شده بود اما از این پس هیچگونه سرویس و خدماتی به باشگاه‌های بدهکار نخواهیم داد تا آنها تکلیف خود را با فدراسیون فوتبال و آرای صادر شده کمیته انضباطی در مورد طلبکاران خود مشخص کنند.
آخرین اخبار نقل و انتقالات لیگ برتر
*سید ایمان موسوی ‌مهاجم تیم فوتبال فولاد خوزستان که فصل گذشته در این تیم توپ می‌زد، ظهر دیروز پس از مذاکره با مدیران سیاه‌جامگان با عقد قراردادی یکساله به سیاه‌جامگان ابومسلم خراسان پیوست.
*سرانجام بعد از حرف و حدیث های فراوان در مورد پیوستن بهنام برزای به ختافه اسپانیا این بازیکن دیروز با عقد قراردادی 2 ساله در استقلال ماندنی شد.
*کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران قرارداد خود را با باشگاه سایپا امضا کرد. جواد نکونام کاپیتان تیم ملی ایران که طی روزهای گذشته در مذاکره با بیت اله رضایی مدیرعامل باشگاه سایپا برای پیوستن به جمع نارنجی پوشان به توافق رسیده بود، دیروز قراردادش را با سایپا امضا کرد تا در فصل 95-94 با پیراهن نارنجی سایپا در لیگ برتر فوتبال کشور به میدان برود.نکونام به زودی با حضور در تمرینات سایپا به جمع شاگردان مجید جلالی ملحق خواهد شد.
* ریوالدو باربوزا دسوزا، هافبک29 ساله و برزیلی مدنظر باشگاه استقلال بعد از جلسه دیروز خود با مسئولان نقل‌و‌انتقالات این تیم، برای پیوستن به جمع آبی‌پوشان به توافق رسید. قرار است این بازیکن در تست پزشکی باشگاه استقلال شرکت کند و بعد از تأیید پزشکان به صورت رسمی آبی‌پوش شود.
* میلاد جعفری بازیکن فصل گذشته تیم نفت مسجدسلیمان ،مبین میردورقی بازیکن فصل گذشته تیم پرسپولیس، ایگور فرناندو دروازه‌بان برزیلی ،محسن حمیدی مدافع فصل گذشته پاس همدان و همچنین پرویز کریمی، گلر فصل گذشته استقلال خوزستان دیروز به طور رسمی با عقد قراردادهایی یک ساله به استقلال اهواز پیوستند.
* باشگاه ملوان با یک هافبک بازیساز اهل پرو وارد مذاکره شده و قرار است این بازیکن را تا قبل از پایان مهلت قانونی فصل نقل و انتقالات جذب کند.مدیران باشگاه ملوان همچنین با فرزاد حاتمی مذاکرات جدی انجام داده‌اند و این مهاجم فصل آینده در انزلی ماندنی خواهد شد.امیر قلعه‌نویی هم امروز به انزلی می‌رود تا در تمرینات این تیم شرکت کند.
انتخابات فیفا 7 اسفند برگزار می‌شود
انتخابات ریاست فیفا 7 اسفند 94 برگزار می‌شود.پس از اتفاقات عجیبی که در چند ماه گذشته در فیفا رخ داد و 7 تن از مقامات رسمی فدراسیون بین‌المللی فوتبال به دلیل دست داشتن در فساد گسترده مالی دستگیر شدند، سپ بلاتر تحت فشار زیادی که از سوی رسانه‌ها و هواداران فوتبال وجود داشت از سمت خود استعفا کرد.البته او چند روز بعد استعفایش را پس گرفت و بار دیگر ادعا کرد تنها فردی که می‌تواند فوتبال جهان را به سروسامان برساند خودش است و گفت حداقل تا زمانی که انتخابات ریاست فیفا برگزار شود، در سمت خود باقی خواهد ماند.دیروز فیفا در بیانیه‌ای اعلام کرد که تاریخ انتخابات ریاست این نهاد بین‌المللی که به دلیل استعفای سپ بلاتر از پیش برنامه‌ریزی شده بود، 26 فوریه (7 اسفند) خواهد بود.از میشل پلاتینی به عنوان یکی از نامزدهای احتمالی این انتخابات نام برده می‌شود که امیدوار است با حمایت کشورهای اروپایی جای بلاتر را در مهم‌ترین کرسی فوتبالی جهان بگیرد.