kayhan.ir

کد خبر: ۵۰۲۷۱
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۳
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اعلام کرد

وجود 70 هزار واحد صنعتی نیمه تمام در کشور

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از وجود بیش از 70 هزار واحد صنعتی نیمه تمام در کشور خبر داد و گفت: برای معرفی محصولات ایرانی نیاز به برندسازی داریم.


به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، رضا رحمانی با اشاره به وجود بیش از 70 هزار واحد صنعتی نیمه تمام در کشور اظهار کرد: برای اتمام این پروژه‌ها به اعتباری بالغ بر 60 هزار میلیارد تومان نیاز داریم که اگر طی 3 سال اعتبار 20 هزار میلیارد تومان را به این بخش اختصاص دهیم می‌توانیم این پروژه را به اتمام برسانیم.
وی با بیان اینکه البته آمارهای دقیقی در این زمینه نداریم، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 78 هزار واحد صنعتی فعال در کشور وجود دارد که از این تعداد 35 هزار واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی سطح کشور استقرار دارند.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با این وجود بیش از 17 درصد از صنایع در شهرک‌های صنعتی خوابیده و غیرفعال است.
رحمانی با بیان اینکه از این تعداد واحد فعال در شهرک‌های صنعتی تنها 20 درصد با ظرفیت 50 درصد فعالیت می‌کنند، گفت: بخش مهمی از این واحدها با ظرفیت زیر 50 درصد فعالیت کرده و یا تعطیل هستند که این مسئله برای تولید و اقتصاد یک ضربه بزرگ محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه امروز بخش زیادی از این کارخانه‌ها تجهیز و دارای نیروی کار فعال هستند، اعلام کرد: با وجود اینکه کارگاه‌ها و کارخانه‌ها با مشکل مهمی به نام نقدینگی دست و پنجه نرم می‌کنند که در این زمینه دولت باید هرچه سریع‌تر نقدینگی را به این واحدهای در خطر تزریق کند.
رحمانی برندسازی را به عنوان یکی از مهم‌ترین معرفه‌های محصولات ایرانی معرفی کرد و گفت: مسئله برندسازی محصولات کشاورزی و صنعتی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اقتصادی کشورهای دنیاست که متاسفانه ما در ایران از بسیاری از کشورهای فعال در این حوزه عقب‌تر هستیم.