kayhan.ir

کد خبر: ۵۰۲۷۰
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۳
رئیس کمیته امنیت ملی مجلس:

آزادی زندانیان ایرانی خارج از کشور پیگیری می‌شود

رئیس کمیته امنیت ملی مجلس از پیگیری‌های کمیسیون‌ امنیت ملی برای آزادی زندانیان ایرانی خارجی از کشور خبر داد.


محمدرضا محسنی ثانی دیروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار، با اشاره به پیگیری‌های کمیسیون‌ امنیت ملی و سیاست‌ خارجی مجلس شورای اسلامی در زمینه آزادی زندانیان در کشورهای دیگر اظهار کرد: تعداد زندانیان ایرانی  در خارج از کشور بسیار زیاد است.
وی با بیان اینکه در کشورهای آسیای میانه و خاور دور بیش از دیگر کشورها زندانی داریم، تصریح کرد: برای آزادسازی این زندانیان و انتقال آنان به ایران نیاز به مبادله توافق‌نامه‌هایی بین ایران و این کشورها داریم که این مسئله باید توسط دولت پیگیری شود.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ما در کشورهای حاشیه خلیج فارس و ژاپن زندانی داریم، گفت: در حال حاضر پیگیری می‌کنیم تا موافقت‌نامه‌ای بین ایران و ژاپن در این زمینه رد و بدل شود تا بتوانیم شرایطی را برای انتقال زندانیان ایجاد کنیم.
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اعلام اینکه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به شدت پیگیر موضوع آزادی زندانیان ایرانی در کشورهای دیگر است، افزود: چند طرح دیگر نیز در این زمینه برای آزادی زندانیان از دیگر کشورها در حال بررسی است که امیدواریم بتوانیم به نتیجه مطلوب برسیم.