kayhan.ir

کد خبر: ۵۰۲۶۹
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۳

حوادث کوتاه از کشور


    سوانح رانندگی در همدان
همدان- ایرنا: جانشین رئيس پلیس راه استان همدان گفت: در تعطیلات عید سعید فطر امسال در سوانح رانندگی برون‌شهری همدان 6 نفر کشته و 27 نفر مجروح شدند.سرهنگ فکری افزود: در یک سانحه رانندگی دیگری که در جنت‌آباد اسدآباد رخ داد بر اثر برخورد یک خودرو با عابر پیاده، فرد عابر در دم جان باخت.
برخورد خونین موتورسیکلت‌ها
رودسر- خبرنگار کیهان: برخورد دو دستگاه موتورسیکلت در محور کلاچای به رحیم‌آباد شهرستان رودسر 4 کشته برجای گذاشت.
فرمانده پلیس راه چابکسر رودسر با اعلام این خبر گفت: در این حادثه که در محور کلاچای به رحیم‌آباد حوالی منطقه «بی‌بالان» این شهرستان رخ داد، دو دستگاه موتورسیکلت هر کدام به همراه یک سرنشین در لاین مخالف یکدیگر در حال حرکت بودند که بر اثر تجاوز به چپ یکی از موتورسیکلت‌ها به صورت رو در رو با یکدیگر برخورد کردند.سرهنگ علی‌اصغر صادقی با بیان اینکه دو راکب 23 ساله این موتورسیکلت‌ها در این برخورد در دم کشته شدند افزود: دو سرنشین 24 و 27 ساله این موتورسیکلت‌ها هم بر اثر شدت جراحات وارده یکی در مسیر انتقال به بیمارستان و دیگری در بیمارستان جان خود را از دست دادند.
40 سانحه جاده‌ای در 4 روز
سمنان- خبرنگار کیهان: رئيس پلیس راه سمنان گفت: حوادث جاده‌ای در این استان در تعطیلات عید فطر امسال 3 کشته و 72 مجروح برجای گذاشت.
سرهنگ حسن خسروجردی افزود: 23 فقره از این سوانح واژگونی بوده و 68 درصد از آنها نیز به علت بی‌توجهی رانندگان به جلو و ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه رخ داده است.
انحراف به چپ زانتیا 2 کشته داد
سرویس شهرستانها: برخورد یک دستگاه خودرو زانتیا با یک دستگاه کامیون در محور «زاهدان- بم» استان سیستان و بلوچستان، 2 کشته و 2 مصدوم برجای گذاشت.رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان در مورد این خبر گفت: در ساعت 23 شب دوشنبه برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر وقوع یک فقره تصادف منجر به فوت در کیلومتر 155 محور «زاهدان- بم» بلافاصله ماموران پلیس راه در محل حاضر شدند.
سرهنگ ایوب شرافتی افزود: در این حادثه راننده خودرو زانتیا که حامل اتباع بیگانه غیرمجاز بوده به دلیل بی‌احتیاطی و انحراف به چپ با یک دستگاه کامیون بنز برخورد کرد که در اثر شدت ضربات وارده، راننده و یک نفر از سرنشینان خودرو زانتیا در محل حادثه فوت کرده و 2 نفر دیگر از سرنشینان این خودرو نیز مصدوم، و به بیمارستان اعزام شدند.
نزاع خیابانی 3 کشته برجای گذاشت
سرویس شهرستانها: بامداد روز گذشته در یکی از خیابان‌های زاهدان بر اثر تیراندازی افراد ناشناس 3 نفر کشته شدند.
فرماندار زاهدان با بیان اینکه علت این حادثه درگیری طایفه‌ای بوده است گفت:‌ افراد مسلح پس از درگیری متواری شده‌اند، اما پیگیری پلیس ادامه دارد.
به گفته یکی از ساکنان این محله یک دستگاه خودرو نیز در این حادثه دچار آتش‌سوزی و به یکی دیگر از خودروها خسارت وارد شد.
سرعت غیرمجاز به بهای زندگی
همدان- خبرنگار کیهان: سرعت غیرمجاز، راننده جوان خودرو را به کام مرگ فرستاد.بنا به اعلام پلیس راهنمایی و رانندگی انتظامی  استان همدان، یک دستگاه خودروی پژو 206 به رانندگی زن جوان که قصد حرکت از زیرگذر پژوهش به سمت بلوار شهید احمدی‌روشن همدان را داشت، به شدت با تیر چراغ برق برخورد کرد.براساس این خبر شدت برخورد به حدی بود که راننده جوان از داخل خودرو به بیرون پرت شده و در دم جان باخت و خودرو وی نیز مچاله شد.
کشف سوخت قاچاق در سراوان
سرویس شهرستانها: جانشین فرمانده انتظامی شهرستان «سراوان» استان سیستان و بلوچستان از کشف بیش از 39 هزار لیتر سوخت قاچاق طی چند عملیات خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ اسماعیل منصوری گفت: بامداد دیروز ماموران یگان تکاوری 111 سراوان حین گشت‌زنی به 2 دستگاه کامیون مشکوک شده و آنها را توقیف کردند. وی افزود: پس از توقیف خودروها و بررسی مدارک، در بازرسی دقیق از یک دستگاه کامیون یک عدد تانکر حاوی 10 هزار لیتر و از کامیون دیگر 6 عدد تانکر هزار لیتری در مجموع به مقدار 16 هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع نفت گاز کشف شد که بلافاصله خودروها به همراه متهمان جهت تشکیل پرونده و سیر مراحل قانونی به مقر پلیس آگاهی شهرستان سراوان منتقل شدند.این مقام انتظامی تصریح کرد: همچنین ماموران انتظامی این فرماندهی حین کنترل خودروهای عبوری ضمن توقیف 23 دستگاه خودرو وانت مقدار 23 هزار و 220 لیتر سوخت قاچاق کشف کردند.
مرگ بیش از یک هزار قطعه ماهی
مهاباد- ایرنا: رئيس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد روز دوشنبه گفت: بیش از یک هزار قطعه ماهی بر اثر آلودگی شیمیایی قسمتی از آب رودخانه در نزدیکی روستای کوثر این شهرستان تلف شدند.
کامران حسینی افزود: این حادثه در اثر استفاده از مواد شیمیایی برای صید ماهی در قسمتی از آب رودخانه در نزدیکی روستای کوتر اتفاق افتاده است.وی ادامه داد: در این حادثه بیش از یک هزار قطعه ماهی و صدها قطعه از دیگر گونه‌های آبزی و کنار آبزی بر اثر مسمومیت به مواد شیمیایی تلف شدند.
حسینی اضافه کرد: تیمی از کارشناسان این اداره برای بررسی وضعیت به محل اعزام شده‌اند و تلاش برای شناسایی عامل یا عاملان این حادثه در جریان است.
مصدومیت 4 نفر در واژگونی تریلر
قم- فارس: رئیس سازمان مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم از مجروح شدن 4 نفر بر اثر واژگونی تریلر در جاده قدیم قم- تهران خبر داد.
محمدرضا حسینی گفت: مجروحان این حادثه توسط سه دستگاه آمبولانس اورژانس به مراکز درمانی انتقال داده شدند.
وی در ادامه به برخورد دو دستگاه پراید اشاره کرد و افزود: این حادثه در جاده کهک حوالی روستای خورآباد روی داد که در اثر آن 3 نفر مجروح شدند.حسنی تصریح کرد: مجروحان این حادثه توسط دو دستگاه آمبولانس اورژانس به مرکز درمانی منتقل شدند.
کشف 541 کیلو موادمخدر در فارس
شیراز- فارس: فرمانده انتظامی فارس گفت: ماموران پاسگاه هرمود باغ شهرستان لارستان هنگام گشت‌زنی در محور کرموستج به لارستان به یک خودرو سمند مظنون شده و دستور ایست دادند که راننده بدون توجه به دستور اقدام به فرار کرد.سرتیپ گودرزی افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز خودرو مورد نظر متوقف و در بازرسی از آن 358 کیلوگرم تریاک کشف و راننده خودرو نیز دستگیر شد.وی ادامه داد: همچنین ماموران انتظامی پاسگاه هرمود باغ و چهار برکه این شهرستان نیز در چند عملیات جداگانه، دو خودرو پژو 405 و یک پراید را متوقف و ضمن دستگیری 3 نفر، در مجموع 58 کیلو و 800 گرم تریاک کشف کردند و در بازرسی از یک دستگاه خودرو نیز 61 کیلو حشیش کشف و راننده خودرو دستگیر شد.
فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان جهرم نیز در یک عملیات تعقیب و گریز پلیسی 15 کیلو و 400 گرم حشیش کشف کردند، افزود: متهم ضمن پرتاب موادمخدر به بیرون با استفاده از یک خودرو پژو 405 از صحنه متواری شد و تلاش برای دستگیری وی ادامه دارد.گودرزی یادآور شد: ماموران انتظامی شهرستان‌های خرم‌بید و استهبان نیز هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی در مجموع 47 کیلو و 800 گرم تریاک کشف و در این راستا 3 متهم را دستگیر کردند.