kayhan.ir

کد خبر: ۵۰۲۵۱
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۴

طرفداران فلسطین در آمریکا خواستار تحریم محصولات اسرائیلی شدند

فعالان طرفدار فلسطین با برگزاری تظاهرات در خیابان‌های نیویورک خواستار تحریم رژیم صهیونیستی و پایان کمک‌های امنیتی آمریکا به این رژیم شدند.


به گزارش خبرگزاری قدس، فعالان طرفدار فلسطین و یهودیان آمریکایی جنبش «صدای صلح یهود» با برگزاری تظاهرات تاکید کردند که محصولات اسرائیلی باید تحریم شود و این رژیم به اشغالگری خود پایان دهد.
در این تظاهرات فعالان برای نشان دادن اعتراض خود به رژیم صهیونیستی و کمک‌های آمریکا به آن اسامی کشته‌شدگان فلسطینی در نوار غزه را با صدای بلند خواندند.
فعالان طرفدار فلسطین از حق بازگشت میلیون‌ها فلسطینی به سرزمین‌های خود حمایت کردند و اظهار داشتند عدالت، آزادی و برابری باید حاکم شود و فلسطینی‌ها به حقوق خود دست یابند.
حماس: تجاوز به یمن هرگز
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) خبر برخی رسانه‌ها را در خصوص توافق این گروه با عربستان سعودی برای اعزام صدها نفر از نیروهایش برای مشارکت در عملیات «طوفان قاطعیت»‌ و تجاوز به یمن را شدیدا تکذیب کرد.
«سامی ابوزهری» سخنگوی حماس گفت، هدف از اشاعه این اخبار دروغین، ایجاد فضای جنجال علیه سفر حماس به عربستان و اقدامی تحریک‌آمیز علیه این جنبش است.
گفتنی است در سفر خالد مشعل به عربستان برای آزادی زندانیان این جنبش در زندان‌های عربستان توافق به عمل آمد.
گردان‌های «عزالدین قسام» شاخه نظامی حماس و «سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه مشترکی تاکید کردند که داعش در خدمت صهیونیست‌ها است.
سایر رویدادها
* چند فلسطینی مسلح به سمت یک پایگاه نظامی صهیونیستی در نزدیکی رام‌الله تیراندازی و فرار کردند.
* رسانه‌های رژیم صهیونیستی از آماده‌باش کامل ارتش رژیم صهیونیستی در شمال اراضی اشغالی و مرز با لبنان خبر دادند.
* موسسه آمریکایی نجات آوارگان در خاورمیانه اعلام کرد ویرانی مدارس نوار غزه بر اثر جنگ رژیم صهیونیستی علیه این منطقه موجب محرومیت گسترده کودکان فلسطینی از تحصیل شده است.
* حزب «اردوگاه صهیونیسم» اعلام کرد که این حزب به هیچ ائتلاف حکومتی که ریاست آن را بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل برعهده داشته باشد نخواهد پیوست.