kayhan.ir

کد خبر: ۵۰۱۳۸
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷

پای صحبت مردم

عدم پرداخت حقوق کارگران
نماینده کارگران شرکت پیماب - پیمانکار سد مخزنی تنگ سرخ شیراز - با مراجعه به دفتر سرپرستی کیهان فارس اظهار داشت: این پروژه با 120 کارگر سال 92 آغاز شد اما از تیرماه سال گذشته حقوق کارگران پرداخت نشد که با پیگیری طلب کارگران تا مهر ماه سال 93 تسویه شد. پروژه از ابتدای امسال با 30 کارگر ادامه یافت اما همین کارگرها بیش از 7 ماه است که حقوق و عیدی دریافت نکرده‌اند.
نظری گفت: میزان مطالبات این کارگران معادل یک میلیارد و 200 میلیون تومان است که پیمانکار از شرکت آب منطقه‌ای آن‌را دریافت  کرده اما به عوامل خود پرداخت نمی‌کند. وی اظهار داشت: شکایت کارگران برای احقاق حق به اداره کار تاکنون نتیجه‌ای نداشته است.
شیراز - خبرنگار کیهان

تعویق دو ماهه در پرداخت حقوق

تعدادی از نیروهای پیمانکاری شرکت رجا به خبرنگار کیهان گفتند: دو ماه است که هیچ‌گونه وجهی به ما پرداخت نشده است.
آنان افزودند: پرسنل رسمی رجا به موقع حقوق خود را دریافت می‌کنند اما پیمانکاران قطارهای رجا بدون اینکه به ما علت را توضیح بدهند، حقوق ما را پرداخت نمی‌کنند.
یکی از این کارکنان با بیان اینکه در حال حاضر حدود 7 تا 8 هزار نیروی پیمانکاری در رجا مشغول به کارند تصریح کرد: نمی‌دانیم جواب زن و فرزندانمان را چه بدهیم واقعا شرایط سختی است. آیا مسئولین فکر نمی‌کنند که ما با چه مشکلاتی روبه‌رو هستیم؟
وی افزود: چطور رجا می‌تواند قطارلوکس زندگی را با بلیط 150 هزار تومان در مسیر تهران - مشهد راه‌اندازی کند اما نمی‌تواند پیمانکاران خود را ملزم به پرداخت پرسنل خودکند؟
اهواز - خبرنگار کیهان