kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۹۵۸
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹
نارضایتی سرمربی تیم ملی از شرایط حاکم بر فوتبال

کی روش: با این شرایط رسیدن به جام جهانی غیرممکن است!

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان می‌گوید با شرایط موجود صعود به جام جهانی روسیه غیرممکن است.


کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال اگر این روزها دور از ایران است اما اتفاقات فوتبال را به خوبی رصد می‌کند تا جایی یکباره دیگر در گفت و گویی مدعی شده اگر شرایط فدراسیون به همین منوال باشد، رسیدن به جام جهانی غیرممکن است.
کی روش دیروز گفت: بعد از حضور در کنفرانس مربیان تیم ملی که به میزبانی کنفدراسیون فوتبال آسیا در مالزی برگزار می‌شود، به ایران بر می‌گردم. وی در واکنش به صحبت‌های اخیر کفاشیان که گفته «عده‌ای به دنبال اختلاف افکنی بین کی‌روش و من هستند و می‌خواهند این رابطه خوب را خراب کنند» عنوان داشت: صحبت‌هایی که آقای کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال انجام داده‌اند، کاملاً درست است و حق با ایشان است.  وی در ادامه صحبت‌های خود به مشکلات موجود در فوتبال اشاره کرد و اظهار داشت: می‌توان گفت که صعود به جام جهانی روسیه مثل یک عملیات غیرممکن برای ایران خواهد بود! مطمئنا یک وظیفه و مسئولیت بسیار سنگین برای فوتبال ایران خواهد بود که در این راه باید تعهد و انگیزه کامل برای دستیابی به این رویا و تحقق خواسته‌های هواداران به خرج داده شود.
کی روش ادامه داد: نکته اولی که باید به آن توجه کنیم این است که  آسیا 4 سهمیه در روسیه خواهد داشت که بار دیگر تکرار می‌کنم 3 سهمیه کم و بیش از قبل مشخص است، ژاپن، کره جنوبی و استرالیا. ثانیا یک سهمیه برای تیم‌های در درجه اول ایران، امارات، قطر، عربستان، چین، ازبکستان و در پشت سر آنها عمان، اردن، عراق و کره شمالی می‌ماند. بسیار واجب است که بتوانیم یک برنامه آماده‌سازی بسیار قوی، جدی و کارآمد را برای موفقیت تیم ملی داشته باشیم. در حال حاضر لحظات بسیار حساس و خطیری را پیش‌روی خود داریم و امکان از دست دادن هیچ موقعیت یا زمانی را نخواهیم داشت. در زمان مناسب اگر حمایت صحیح با منابع لازم و همینطور راهکارهای مرتبط صورت نگیرد به گونه‌ای فرار از مسئولیت خواهد بود. هیچ شکی ندارم که هواداران خوب تیم ملی استحقاق دیدن تیم ملی کشورشان را در جام جهانی روسیه دارند. اگر بخواهیم به آن رویا برای تیم ملی ایران دست پیدا کنیم، باید حمایت‌های مناسب در زمان درست صورت بگیرد.
کی روش در بخش دیگری از صحبت هایش درباره حضور جوانان در تیم ملی فوتبال گفت: ما پتانسیل خوبی داریم ولی باید در نظر بگیریم که کیفیت بدون تجربه منجر به موفقیت نخواهد شد. مثل این می‌ماند که شما بخواهید خلبان یک هواپیما را در اتاقک‌های شبیه‌سازی شده تمرین دهید و هیچ گاه فرصت فرود یا تمرین در آسمان را به این خلبان ندهید.
سرمربی تیم ملی ادامه داد: استفاده از جوانان با ریسک همراه است. ما نمی‌توانیم هم برای آینده خودمان را آماده کنیم و هم در حال حاضر نتیجه به دست بیاوریم، اگر بخواهیم این دو کار را همزمان انجام دهیم. فراموش نکنیم که بازی‌های مقدماتی در راه صعود به جام جهانی 2018 روسیه زمان دستیابی به اهداف‌مان است، نه زمان یادگیری.
وی تصریح کرد: من به شخصه همیشه در حال برنامه‌ریزی و تلاش در راستای بالا بردن ارزشهای تیم ملی هستم و اعتقاد راسخ دارم که فقط زمانی یک بازیکن را به تیم ملی دعوت ‌کنم که آن بازیکن بتواند به ارزشهای تیم ملی اضافه کند، در غیراین صورت از آن بازیکن دعوت به عمل نمی‌آورم.
چرا ایران تیم اول آسیاست؟!
پرسشی که این روزها در برخی محافل فوتبالی مطرح می‌شود این است که چرا تیم‌هایی چون ژاپن، کره و استرالیا در رنکینگ آسیا در رتبه‌ای پایین‌تر از ایران قرار دارند؟! آن هم در شرایطی که سرمربی تیم ملی فوتبال بارها تاکید کرده قدرت این سه تیم از جنبه‌های مختلف، بیشتر از ایران می‌دانید.
کی روش در پاسخ به این پرسش می‌گوید: مسئله‌ای که اهمیت دارد بسیار ساده است. بله، ایران در حال حاضر تیم اول آسیاست. این را بپذیرید و از آن لذت ببرید. مطمئنا بسیاری از افراد به این مسئله افتخار می‌کنند و به آن احترام می‌گذارند و افراد اندکی نیز هستند که همیشه در حال گلایه هستند و از اینکه تیم ملی در رتبه نخست آسیا قرار دارد خرسند نیستند.