kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۷۶۹
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۲
سخنگوی ناجا:

مجوز ارشاد برای برگزاری کنسرت‌ها کافی نیست

سردار منتظر‌المهدی گفت: مجوز محتوایی وزارت ارشاد شرط لازم برای برگزاری کنسرت‌هاست که در کنار آن، مجوز اداره اماکن نیروی انتظامی نیز شرط کافی است و قطعا تاکنون هیچ کنسرتی که این دو مجوز را داشته، لغو نشده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سردار سعید منتظر‌المهدی معاون اجتماعی ناجا در دومین نشست خبری سخنگوی ناجا گفت: همکاران من در نیروی انتظامی و در جهت پیشگیری از رخدادهای دردسرساز احتمالی به موضوع ورود کرده و پیشگیری می‌کنند. چنانچه مجوز برگزاری کنسرت توسط وزارت ارشاد و نیروی انتظامی صادر شده باشد این کنسرت‌ها قطعا اجرا خواهد شد و هیچ کنسرت دارای این دو مجوز توسط پلیس ضبط نشده و نمی‌شود.
ترخیص خودرو‌ها به مناسب عید فطر
معاونت اجتماعی ناجا به عیدی فرمانده نیروی انتظامی برای شهروندان اشاره و اظهار داشت: با دستور فرماندهی نیروی انتظامی کلیه خودروها و موتورسیکلت‌هایی که با دستور پلیس توقیف شده‌اند منوط به نداشتن منع قضایی به مناسبت عید سعید فطر ترخیص می‌شوند.
وی گفت: دیروز ابلاغیه صادر شده و از فردا این دستور قابل اجراست.
جزییات کامل  دستگیری گروهک جیش‌العدل
این مقام ارشد انتظامی کشور درمورد عملیاتی که در سحرگاه شنبه در منطقه میرجاوه به وقوع پیوست بیان داشت: این عملیات با اشراف کامل اطلاعاتی و آمادگی کامل مرزبانان هنگ مرزی میرجاوه انجام شد و مرزبانان که از نفوذ گروه مخربی از جیش‌العدل که توسط چند گروه دیگر حمایت می‌شد جلوگیری کرده و تمام اعضای این گروه را دستگیر کردند؛ در اثنای این عملیات یکی از فرماند‌هان هنگ مرزی میرجاوه به درجه رفیع شهادت رسید که در انجام این عملیات نقش مؤثری داشت.
سردار منتظر‌المهدی به اعترافات بسیار تکان‌دهنده اعضای دستگیر شده این گروهک پرداخت و تصریح کرد: این گروهک قصد خرابکاری و انجام عملیات‌های متعدد در چند شهر ایران را داشتند و می‌خواستند با استفاده از ابزار‌های نوین و تسلیحاتی که نسبت به  صوت، حرارت و نور حساسیت دارند انفجاراتی را انجام دهند.
سخنگوی ناجا در ادامه به برگزاری اختتامیه جشنواره رسانه، نظم و امنیت عمومی پرداخت و خاطرنشان کرد: این جشنواره در روز خبرنگار مصادف با 17 مرداد در سه محور خبر، گفت‌وگو و گزارش ویژه برگزار خواهد شد و فرمانده ناجا به برترین‌ها هدایایی تقدیم خواهد کرد.
وی در رابطه با روزه‌خواری در ماه رمضان و برخورد پلیس با این موضوع گفت: همکاران ما در مواردی که روزه‌خواری را مشاهده کردند تذکرهای کافی را انجام داده‌ و در بیشتر موارد به تذکر پلیس تمکین می‌شد. اما در صورت مقاومت با آنها برخورد صورت می‌گرفت.
منتظرالمهدی در رابطه با تعطیلات پایان ماه مبارک رمضان گفت: کسانی که قصد مسافرت به خصوص به استان‌های شمالی را دارند از طریق رسانه‌ها و سامانه‌های اطلاعات راه، از وضعیت راه‌ها مطلع شوند تا سفری راحت و ایمن در پیش داشته باشند.
برگزاری جلسات برای ساماندهی متکدیان
سردار سعید منتظرالمهدی معاون اجتماعی ناجا در پاسخ به سؤالی در مورد ساماندهی متکدیان و برگزاری جلسات سه‌جانبه اظهار داشت: جلسات برگزار شده و سردار شرفی رئیس پلیس پیشگیری ناجا گزارش آن را ارائه کرده‌اند.
سخنگوی ناجا تصریح کرد: طبق مواد 712 و 713 قانون مجازات اسلامی، تکدی‌گری جرم محسوب می‌شود و ما آمادگی داریم سیمای شهر و کشور را از بحث تکدی‌گری پاک کنیم، اما مسئله مهم این است که بتوانیم زیرساخت‌های لازم را برای بعد از جمع‌آوری این افراد ایجاد کنیم چرا که این افراد انسان هستند و باید برای رشد و بازگشت آنها به جامعه زمینه‌هایی را فراهم کرد.
وی ادامه داد: 12 سازمان در این زمینه مسئولیت دارند و عزیزان ما در شهرداری و بهزیستی نیز تلاش‌های زیادی انجام می‌دهند تا بتوانیم به زودی سیمای شهر را از وجود متکدیان تطهیر کنیم.
معاون اجتماعی ناجا به شهروندان توصیه کرد که با کمک نکردن به متکدیان، از ادامه چرخه کار آنها جلوگیری کنند، چرا که احساس دلسوزی مردم نسبت به متکدیان باعث می‌شود که بازار این افراد گرم شده و دست کشیدن از تکدی‌گری برایشان سخت باشد.
اگر سگ‌گردانی موجب مزاحمت بشود
 افراد می‌توانند شکایت کنند
سخنگوی ناجا در پاسخ به سؤالی در مورد افزایش سگ‌گردانی در معابر گفت: تعدادی افراد در مجامع عمومی سگ‌گردانی می‌کنند که اگر مزاحمت ایجاد کنند، افراد می‌توانند از آنها شکایت کرده و پلیس نیز پرونده تشکیل داده و به مراجع قضایی معرفی می‌کند.
تکذیب وجود دستمال‌های ال سی من در مترو
سخنگوی ناجا در مورد ورود و پخش دستمال‌های مرطوب در مترو که حاوی مواد مخدر هستند، گفت:‌ بحث روانگردان‌ها و دستمال‌های مرطوب، باید به تایید آزمایشگاه مرکزی پلیس مبارزه با مواد مخدر برسد.
وی تصریح کرد: بیش از یک‌ هزار نوع مواد روانگردان در دنیا داریم که وجود بعضی از این مواد در بعضی از کشورها دلیل وجود آنها در ایران نیست.
این مقام ارشد انتظامی کشور ادامه داد: گفته می‌شود که این دستمال‌ها حاوی ال‌سی‌من است و از راه پوست جذب می‌شود اما از نظر پزشکی ال‌سی‌من نمی‌تواند از پوست جذب شود و آن ال‌سی‌تی است که از راه پوست جذب می‌شود که البته این ماده گران قیمت است.
وی به شهروندان توصیه کرد که در مواجهه با هر ماده آرایشی و بهداشتی جدید که اثرات آنی معجزه‌آسای دارند، تأمل بیشتر به خرج دهند چرا که امروزه شایع شده که برای لاغری در آرایشگاه‌های زنانه و ورزشگاه‌ها، پودر و قرص‌هایی پیشنهاد می‌شود؛ همچنین برای افزایش تمرکز یا بیدار بودن در شب و همچنین برای جوان‌سازی و لایه‌برداری پوست، از مواردی درست شبیه همین دستمال‌ها استفاده می‌شود. لذا شهروندان تا از این اجناس مطمئن نشدند، نباید استفاده کنند، چرا که هیچ بعید نیست ردپایی از مواد مخدر در آنها وجود داشته باشد.
معاون اجتماعی ناجا در مورد شیشه‌های دودی خودروها و تمهیدات پلیس برای برخورد با خودروهای دارای این شیشه‌ها بیان داشت: طبق قانون اگر کسی از شیشه‌های رنگی یا دودی برای خودروهای خود استفاده می‌کند باید از فاصله‌ سه متری، سرنشینان خودرو مشخص شوند.
این مقام ارشد انتظامی کشور ادامه داد: اگر فردی این موارد را رعایت نکند مشمول جریمه می‌شود که در کلان‌شهرها این جریمه 50 هزار تومان و در شهرستان‌ها 30‌هزار تومان است که این مسئله در دستور پلیس راهور قرار گرفته و در مواجهه با خودروهایی که سرنشینان داخل آنها مشخص نیست، برخورد مقتضی صورت می‌گیرد.
در حادثه یاسوج موضوع
 امر به معروف و نهی از منکر در کار نبوده است
وی در مورد درگیری چند روز پیش در یاسوج اعلام کرد: در این درگیری یک نفر کشته شد و حال یک نفر دیگر وخیم است؛ این موضوع یک نزاع و درگیری بود که توسط سلاح ساچمه‌زن به وقوع پیوست که کمتر از 24 ساعت عوامل آن توسط پلیس شناسایی شده و در کمتر از 48 ساعت دستگیر شدند.
سخنگوی ناجا تصریح کرد: در بروز این درگیری، یک ارتباط و آشنایی قبلی در کار نبوده و متأسفانه مشاجره و کنترل نکردن خشم باعث وقوع این حادثه شده، ضمن اینکه امر به معروف و نهی از منکری هم در کار نبوده است.
عاملان برداشت 19 میلیاردی از بانک در اهواز دستگیر شدند
وی در پاسخ به سؤالی در مورد دستگیری مدیران بانک سپه گفت:‌ در این زمینه اطلاعی ندارم، اما کلاهبرداری در یکی از بانک‌ها به وقوع پیوسته که در آن فردی برای نصب آنتی ‌ویروس به بانک مراجعه و اطلاعات را کپی می‌ کرد و از این طریق 19 میلیارد تومان از وجوهات بانک را برداشته که توسط پلیس فتا در اهواز دستگیر شد.
این مقام ارشد انتظامی کشور در پاسخ به سؤالی در مورد سرقت‌های مسلح سریالی در مشهد گفت: این که گفته می‌شود سرقت‌ها سریالی بوده است اینگونه نیست، چرا که چند سرقت اتفاق افتاده که دو فقره آن بلافاصله شناسایی و دستگیر شدند و این می‌تواند در هر شهری اتفاق بیفتد، اما سریالی نبوده است.
سردار منتظرالمهدی سخنگوی نیروی انتظامی در نشست خبری در پاسخ به سوالی در رابطه با مزایده بنیاد تعاون ناجا و فروخته شدن خانه بوشهری‌ها به عنوان یکی از آثار ثبت شده ملی به قیمت 18 میلیارد تومان گفت: این املاک از قبل در اختیار بنیاد تعاون ناجا بوده است و در آخرین تماس من با رئیس بنیاد تعاون مشخص شد که قصد فروش ندارند و اگر قصد فروش داشته باشند منعی برای آن وجود ندارد چرا که با شرایط لازم صورت می‌گیرد.
وی تصریح کرد: چنانچه قصد ساخت و ساز در محیط‌های اطراف این بناها وجود داشته باشد طبق ضوابط مشخص صورت می‌گیرد و در هنگام فروش نیز قطعا ضوابط مورد نظر خواهد بود.