kayhan.ir

کد خبر: ۴۸۸۳۷
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۸

رونمایی از طومار میلیونی گزاره برگ ملی در میدان آزادی / زاکانی: ما اینجاییم که اعلام کنیم تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای را در مذاکرات تنها نمی‌گذاریم

مراسم رونمایی از طومار میلیونی مردم پای گزاره برگ ملی صبح دیروز با حضور جمعی از اقشار مختلف مردم در میدان آزادی برگزار شد.


به گزارش فارس، مراسم رونمایی از طومار امضای میلیون‌ها ایرانی موافق توافق خوب پای گزاره برگ ملی که طی هفته‌های اخیر به امضای اقشار مختلف مردمی رسیده است، صبح دیروز با حضور جمع کثیری از مردم تهران و برخی مسئولان در میدان آزادی برگزار شد.
این گزاره برگ حاوی 6 بند از مطالبات رهبری و مردم در حمایت و تقویت تیم مذاکره‌کننده کشورمان است که 7 خرداد ماه با امضای خانواده شهدای هسته‌ای و بیش از 17 هزار حقوقدان رونمایی شده بود.
در این مراسم که در مقابل برج آزادی برگزار شد، گروه‌های خبری و رسانه‌ای داخلی و خارجی حضور داشتند و خبرنگاران خارجی با شرکت کنندگان در مراسم مصاحبه و گفت‌وگو می‌کردند.
بخشی از طومار امضاهای مردم پای گزاره برگ ملی از بالای برج آزادی تا پائین آن به نمایش گذاشته شده بود از طرفی هم بسیاری از طومارهای امضا شده توسط مردم به دلیل کمبود وقت و عدم فضای لازم در میدان نصب نشد و بسیاری از طومارها نیز از شهرستانها به تهران نرسیدند.
علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، طی سخنانی در این مراسم با اشاره به حمایت‌های همه جانبه مردم و نمایندگان از تیم هسته‌ای گفت: ما اینجاییم که اعلام کنیم تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای را در مذاکرات تنها نمی‌گذاریم.
وی ادامه داد:‌ما در کنار برج آزادی به عنوان نماد آزادگی ملت ایران اعلام می‌کنیم که از دشمنی آمریکا و هم‌پیمانانش برائت می‌جوییم.
نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد:‌ ملت ایران در این گزاره برگ اعلام کرده که حاضر نیست هیچ توافق بدی را بپذیرد.
وی با اشاره به وقایع تاریخی ایران گفت: ما همیشه سرافکنده بودیم که چرا در گذشته قراردادهای ننگینی رقم خورد و اندک مقاومتی شکل نگرفت و اگر مقاومتی بود توسط مستکبران سرکوب شد اما امروز با گذشته متفاوت است و ملت ایران حاضر نیست حتی درباره توافق بد تصوری داشته باشد.
نماینده مردم تهران با اشاره به رونمایی از گزاره برگ ملی اظهار داشت: این گزاره برگ مفاهیم بلندی را درون خود دارد و در آن آمده که تحریم‌ها باید در روز امضای توافق لغو شود نه تعلیق زیرا اگر تحریم‌ها تعلیق شود به هر بهانه‌ای می‌تواند تمدید و تجدید شود.
وی با اشاره به بدعهدی آمریکا در توافق ژنو تصریح کرد: ما در ژنو به تعهدات خود عمل کردیم اما طرف مقابل بهانه‌جویی و بدعهدی کرد.
نماینده مردم تهران در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: هر توافقی باید در نهایت شفافیت باشد و تعهدات دو طرف در روز اجرایی شدن آن مشخص باشد و ما امیدواریم که شاهد موفقیت نمایندگان و ملت ایران در مذاکرات هسته‌ای باشیم.
قرار است این طومارهای مردمی چهارشنبه ساعت 10 صبح تحویل وزارت خارجه شود.