kayhan.ir

کد خبر: ۴۸۲۴۰
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۲

چرا رژیم صهیونیستی کودکان را می‌کشد؟

فریده شریفی

اشاره:
بمباران مناطق مسکونی، زیر گرفتن توسط خودرو، شلیک مستقیم به سوی کودکان از جمله جنایاتی است که توسط صهیونیست‌ها صورت می‌گیرد و موجب کشتار کودکان فلسطینی می‌شود. رژیم صهیونیستی در قتل و کشتار کودکان دست داعشی‌ها را نیز از پشت بسته و مرتکب چنان جنایاتی در حق کودکان شده است که در تاریخ نظیر ندارد.
کودکان دخالتی در برافروختن جنگ‌ها ندارند و قادر به دفاع و محافظت از خود نیستند به همین دلیل کشتن و آسیب‌رساندن به کودکان غیرانسانی، ظالمانه و توجیه‌ناپذیر است.
رژیم کودک‌کش اسرائیل با حمایت اربابان فرامنطقه‌ای خود و در سایه سکوت برخی از کشورهای عربی دست به جنایات متعددی می‌زند که نمونه اخیر آن در جنگ غزه بود که طی آن 2200 فلسطینی به شهادت رسیدند که دست‌کم 550 نفر از آنان کودک بودند.
اما چرا رژیم صهیونیستی با وجود تبعات سنگین «کودک‌کشی» بی‌محابا دست به چنین جنایاتی می‌زند؟ و مهم‌تر اینکه، با وجود سابقه طولانی این رژیم در قتل‌عام کودکان، چرا برخی با شنیدن این حقیقت، تعجب کرده و آن را باور نمی‌کنند؟
برای یافتن پاسخ این سؤال‌ها، از مقاله خانم «آمنه سالم»، روزنامه‌نگار و تحلیلگر جهان عرب که در
سایت information clearing house... آمده، استفاده کرده‌ایم.
سرویس خارجی کیهان

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که پس از تحقیقات بسیار درخصوص کشته شدن چهار کودک در ساحل غزه می‌تواند اعلام کند که این یک تصادف غم‌انگیز! بوده و نیروهایش این کودکان را با اعضای حماس اشتباه گرفته‌اند؟!
این رژیم همچنین اعلام کرد که ارتش اسرائیل درمورد مرگ کودکان مرتکب هیچ خلافی نشده است چرا که آنها را با دشمن اشتباه گرفته است.
این کودکان در ساحل غزه در یک منطقه غیرنظامی مشغول بازی فوتبال بودند.
رژیم صهیونیستی در یک طراحی عملیاتی از قبل تعیین شده و بدون توجه به تراکم جمعیت و بافت مسکونی این منطقه ساحل غزه را منطقه نظامی تشخیص داده و اقدام به بمباران کرده است و طبیعی است که در یک منطقه غیرنظامی کودکان مشغول بازی باشند.
رژیم صهیونیستی از زمان پایان جنگ غزه تاکنون مشغول اقناع جامعه بشری درخصوص جنایات خود در غزه است.
این درحالی است که «پیتر بیومونت» روزنامه‌نگار انگلیسی در روزنامه «گاردین» و «رابرت تیت» در روزنامه «دیلی تلگراف» مشاهدات خود از جنایات رژیم صهیونیستی در جنگ غزه را در روزنامه منتشر و اعلام کردند که هدف قرار دادن کودکان به بهانه مقابله با رزمندگان مقاومت و توجیه آن به عنوان یک «اتفاق تصادفی» یا «یک اشتباه» کاملاً نادرست است.
اما شبکه خبری بی‌بی‌سی انگلیسی توجیه غیرمنطقی رژیم صهیونیستی را بزرگنمایی کرده و به نقل از مقامات نظامی رژیم صهیونیستی اعلام می‌کند که کشتار کودکان تصادفی بوده است.
به راستی بمباران خانه‌ها، مدارس، مساجد و قتل‌عام غیرنظامیان، زنان و کودکان می‌تواند اشتباهی یا تصادفی باشد و عمدی در آن وجود نداشته باشد؟ اما چرا برخی از رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران سعی می‌کنند که جنایات اسرائیل را سرپوش بگذارند و از این جنایات به عنوان اشتباه و اتفاقات غیرعمدی سخن بگویند؟
برخی از رسانه‌ها تحت تأثیر تبلیغات رژیم صهیونیستی وقاحت را تا به آنجا می‌رسانند که ارتش اسرائیل را اخلاقی‌ترین ارتش جهان نیز معرفی می‌کنند.
اسرائیل یک رژیم کودک‌کش و قاتل است و هیچ رسانه‌ غربی نمی‌تواند این واقعیت را پنهان کند.
رژیم صهیونیستی نه‌تنها این چهار کودک را در ساحل غزه به قتل رسانده بلکه در طول جنگ غزه بیش از 550 کودک را قتل‌عام کرده است.
مقامات سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی باید به خاطر جنایات خود محاکمه شوند و دادگاه جنایی بین‌المللی جایی است که باید قاتلان اسرائیلی در آنجا محاکمه و مجازات شوند.
رسانه‌های غربی با سرپوش گذاشتن بر جنایات اسرائیلی‌ها شریک جرم آنها هستند و افکار عمومی جهانی نباید به این رژیم اجازه تعدی، تجاوز، قتل و اشغالگری بدهد.
رژیم صهیونیستی در واکنش به مقابله نهادهای بین‌المللی موضوع سپر دفاع انسانی را مطرح کرده است و چنین توجیه می‌کند که مبارزان فلسطینی برای در امان ماندن از حملات اسرائیلی‌ها کودکان و زنان را سپر قرار می‌دهند.
مقامات این رژیم تلاش دارند تا چهره خود را بازسازی کرده و خود را از هرگونه رفتار تعمدی در کشتار کودکان تبرئه کنند.
هشدار نهادهای بین‌المللی
صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، دیده‌بان حقوق بشر سازمان ملل و بسیاری از نهادهای بین‌المللی و حقوق بشری به رژیم صهیونیستی درباره کشتار کودکان چه در زمان جنگ و چه در زمان آتش‌بس هشدار داده‌اند.
سخنگوی وزارت بهداشت دولت فلسطین در این‌باره اعلام کرد، به غیر از آمار بالای شهدا در جنگ غزه که بخش اعظمی از آنها زنان و کودکان بوده‌اند 55 درصد از زخمی‌ها را نیز کودکان تشکیل می‌دهند چراکه هنگام حملات اسرائیل در خانه بوده‌اند.
همچنین بیش از 35 درصد از مجروحان به مشکلات بینایی، شنوایی و حرکتی مبتلا شده‌اند و سلامت خود را از دست داده‌اند.
دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی رسماً از سازمان ملل خواست که نام اسرائیل را در «لیست ننگ» (قاتل کودکان) سازمان ملل متحد قرار دهد اما باتوجه به حق ظالمانه وتو که اعضای دائم شورای امنیت از آن برخوردارند، رژیم صهیونیستی تاکنون به هیچ مجازاتی محکوم نشده است و همچنان به نقض قوانین بین‌المللی و حقوق بشری و جنایات خود مشغول است.
رژیم صهیونیستی پیمان‌نامه حقوق کودک که خود یکی از امضاءکنندگان آن است را زیر پا نهاده و مواد متعدد این پیمان را نقض کرده است.
ازنظر نقض پیمان حقوق کودک تفاوتی بین رژیم صهیونیستی و گروه‌های تروریستی مانند داعش، بوکوحرام و القاعده وجود ندارد و حتی این رژیم از تروریست‌های داعش در قتل کودکان پیشی گرفته است.
میانگین سن
میانگین سن جمعیت صهیونیست‌ها در سرزمین اشغالی 30 سال است درحالی که میانگین سن در غزه تنها 17 سال است.
براساس مطالعه‌ای که دانشگاه «حیفا» در سرزمین اشغالی انجام داده است، در سال 2013 بدون احتساب مهاجران آفریقایی و کارگران خارجی، یهودیان 52 درصد از جمعیت فلسطین را تشکیل می‌دادند که این عدد تا سال 2034 به 46 درصد کاهش پیدا خواهد کرد.
در این مطالعه جمعیت یک میلیون و هشتصد هزار نفری غزه نادیده گرفته شده و اعلام شده که با حذف جمعیت غزه یهودیان تا سال 2034 میان ساکنان فلسطین اکثریت مطلق خواهد داشت.
صهیونیست‌ها می‌دانند که روند رشد جمعیت در فلسطین به سرنگونی رژیم صهیونیستی منجر خواهد شد. به همین دلیل به بهانه‌های مختلف سعی در کاهش جمعیت فلسطینی‌ها دارند.قتل کودکان، به راه انداختن جنگ، شهرک‌سازی، کوچ اجباری فلسطینیان به مناطق دیگر، یورش به منازل فلسطینی‌ها و درگیری‌ با فلسطینیان از جمله اقداماتی است که صهیونیست‌ها برای قتل‌عام و کاهش جمعیت فلسطینی‌ها در پیش گرفته‌اند.
در درگیری با مردم فلسطین که سلاحی جز سنگ برای دفاع از خود ندارند نظامیان رژیم صهیونیستی از سلاح‌های مجهز و پیشرفته و شلیک مستقیم به تظاهرکنندگان استفاده می‌کنند که موجب به شهادت رسیدن و مجروح شدن فلسطینی‌ها می‌شود.
این جنایات و اقدامات غیرانسانی در شرایطی صورت می‌گیرد که اخیراً به دلیل ناامن بودن شهرک‌های فلسطین اشغالی به ویژه در نواحی مرزی تعداد زیادی از شهرک‌نشین‌های صهیونیست به سرزمین‌های دیگر مهاجرت کرده‌اند. حتی اعلام کرده‌اند مقامات دولت اسرائیل با پرداخت پول سعی در جلوگیری از مهاجرت معکوس صهیونیست‌ها دارند.
روزنامه معاریو در این‌باره می‌نویسد، تاکنون صدها نفر از اهالی شهرک‌های جنوب فلسطین اشغالی به دلیل ناامن بودن شهرها به ویژه پس از جنگ 51 روزه غزه در این شهرها فرار کرده‌اند.
اگر روند فرار صهیونیست‌ها به همین صورت ادامه پیدا کند 20 سال دیگر نه‌تنها یهودیان ساکن فلسطین اکثریت عددی خود را از دست خواهند داد بلکه در صورت وقوع هر شکلی از درگیری توان مبارزه با جمعیت جوان همسایه خود را نخواهند داشت.
به همین دلیل کشتار کودکان فلسطینی به هیچ وجه تصادفی نیست و جنگی است که رژیم صهیونیستی 20 سال زودتر از موعد آن را آغاز کرده است.
«ریچارد فالک» نماینده رسمی حقوق بشر سازمان ملل در گزارشی فاش کرد که از سال 2000 تا پایان سال 2010 بیش از 1300 کودک فلسطینی به‌طور مستقیم و عامدانه توسط رژیم صهیونیستی کشته شده‌اند و البته کودکان کشته شده در جنگ‌ها، بمباران‌ها و عملیات نظامی مشمول این آمار نیست.
همچنین شمار کودکانی که از سال 2010 تاکنون کشته شده‌اند نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی از کشتن کودکان راهبردی بلندمدت را دنبال می‌کند که اهداف سیاسی و نظامی دارد و می‌توان از پیش دید که کشتار کودکان فلسطینی در غزه و کرانه باختری به زودی و به آسانی متوقف نخواهد شد و به تعویق افتادن آن به معنای پایان یافتن آن نیست.
اعتراض مجامع حقوق بشری و سازمان ملل متحد هم تغییری در راهبردهای نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی ایجاد نخواهد کرد و این رژیم به دلیل حمایت‌ها و چراغ سبزی که ایالات متحده و کشورهای غربی به تل‌آویو می‌دهند به کشتار غیرنظامیان به ویژه زنان و کودکان فلسطینی ادامه می‌دهد تا پروژه نسل‌کشی خود را تکمیل کند.
موضوعی که رژیم صهیونیستی را از دیگر جنایتکاران تاریخ و تروریست‌های امروزی متمایز می‌کند هدف قرار دادن مستقیم کودکان است. در بیشتر جنگ‌ها معمولاً مردان و نهایتاً زنان هدف قرار می‌گیرند و از هدف قرار دادن کودکان جلوگیری می‌شود اما در هر جنگی که رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها صورت داده کودکان هم هدف قرار می‌گیرند.