آیا سیدحسن خمینی و مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام موضع میگیرند؟
پنجه تحریفگران امام(ره) این بار بر چهره سیداحمد خمینی
یک نشریه زنجیرهای تلاش کرد ضمن مصاحبه با سیدمحمود دعایی و القای برخی کلمات به وی، نامه امام به محتشمیپور (وزیر کشور وقت) را نوشته سیداحمد خمینی(ره) جا بزند و ضمنا چنین القا کند که سیداحمد از نهضتیها دلجویی و عذرخواهی کرده است!!
روزنامه زنجیرهای شرق مصاحبه سیدمحمود دعایی را با هفتهنامه صدا در تیتر اول خود منتشر کرد. این مصاحبه البته ضمن ترور شخصیت سیداحمد خمینی، تحت عنوان «حسن خمینی آیندهای درخشان دارد» منتشر شده است.
در این مصاحبه خبرنگار مدعی میشود «بعد از انقلاب نقش سیداحمد خمینی در بیت امام، به چه صورت و در چه حد بود؟ گفته میشود بعضی تصمیمات را او میگرفته ولی تلقی و تصور این بوده که اینها تصمیمات امام است(!) دعایی در پاسخ میگوید: اینها دروغ است. وقتی شما نامههای امامخمینی را درباره ایشان بخوانید، میبینید که پاسخ همه اینها داده شده است.
خبرنگار دوباره ادعا میکند « مثلا اعضای نهضت آزادی میگویند نامه امام درباره نهضت آزادی را سیداحمد خمینی نوشته است.» که آقای دعایی میگوید من از این موضوع اطلاع ندارم(!) خبرنگار مجددا میپرسد نمونه دیگر این است که گفته میشود او در عزل آقای منتظری نقش داشته است. این موضوع تا چه حد درست است؟ که آقای دعایی میگوید: کاملا عکس است. حاجاحمدآقا در حل مسئله امام و آقای منتظری خیلی تلاش میکرد تا موضوع به یک سامانی برسد که آقای منتظری امام را درک کنند(!) ولی موضوع به نتایج دیگری انجامید.
درباره موضع سیداحمد خمینی(ره) نسبت به منتظری البته رنجنامه علنی و 30 صفحهای یادگار امام به آقای منتظری کاملا صریح است. اما آنچه مهم است القائات بعدی خبرنگار زنجیرهای است که مدعی میشود سیداحمد خمینی از رئیس گروهک نهضت آزادی در زمان حیات امام حلالیت خواسته است! آقای دعایی در پاسخ میگوید: شاید(!) البته حلالیتخواهی را نمیدانم. به هر حال در دلجویی ممکن است تعابیری باشد که مثلا معذرتخواهی هم بشود. من دقیقا مضامینی را که رد و بدل شده نمیدانم(!)
اقدام کلاهبردارانه نشریات صدا و شرق و پاسخ منفعلانه و تاسفآور آقای دعایی در حالی است که مرحوم سیداحمد خمینی در نامه به آیتالله پسندیده، موضع صریحی نسبت به ملیگراها و نهضتآزادی اتخاذ میکند.
پس از رحلت حضرت امام(ره) نهضت آزادی مدعی شد نامه تاریخی امام به محتشمیپور - که در آن به نفاق نهضتیها و اینکه اگر سر کار میماندند به اسلام و ایران سیلی میزدند، تصریح شده بود - سندیت نداشته بلکه توسط حاج سیداحمد آقا جعل و به اسم امام ارسال شده است!!
گروهک نفاق با این تهمت ناجوانمردانه و رذیلانه کوشیده بود هم انتقام امام را از سیداحمد آقا بگیرد و هم اینگونه القاء کند که امام توسط اطرافیانش اداره میشده!
در همان ایام، حاج سیداحمد خمینی نامهای خطاب به عموی خود مرحوم آیتالله پسندیده نوشته و در آن پرده از نفاق گروهک نهضت آزادی برمیدارد.
مرور نامه حاجسیداحمدآقا(ره) به آیتالله پسندیده گویای خیلی از واقعیتها است و نشان میدهد که جریان نفاق پس از جعل و تحریف اول در نسبت دادن نامه امام به حاجسیداحمدآقا، اکنون در تلاش است سید احمدآقا را نیز سمپات نهضت آزادی و پشیمان از مواضع خود نشان دهد!
در نامه حاجسیداحمدآقا به آیتالله پسندیده آمده است: «مسئله ملیگراها مسئلهای خطرناک است. ملیگرایی در مقابل اسلامگرایی است و اسلامگرایی خط محکم و استوار امام است. ملیگراها بهای اول برایشان میهن است و به انقلاب و نظام و اسلام یا اهمیتی نمیدهند و یا اهمیت بسیار ناچیزی برایشان دارد. اینها اصل و اساس برایشان ریاست است. اگر به میهن هم علاقه دارند، میهنی است که رئیسش آنان باشند. اگر بعضی از آنان به اعمال فردی در چارچوب اسلام پایبند باشند ولی وقتی پای منافعشان پیش بیاید، از هیچ دروغ و تهمت و ناسزا فروگذار نیستند. آنان بعد از انقلاب لحظهای در کنار امام نماندند. متلک و فحش و ناسزا به امام از کارهای رایج این از خدا بیخبران بود. تنها یکی از کارهای آنها را برایتان میفرستم، تا خود قضاوت فرمایید. اینان اعلامیهای را که امام (قدس سره) با خط مبارکشان خطاب به آقای محتشمی نوشتهاند، مجعول دانسته و در عین اینکه نسبت جعل را مستقیما به من ندادهاند ولی با قرار دادن خط من بالای نامه امام به آقای محتشمی، جعل را از من دانستهاند.... من معتقدم که حق با امام راحلمان است آن مرد بزرگی که با هوش و استعداد سرشار خود عمق ماهیتهای کثیف ضد انقلاب را بسیار عالی تشخیص میداد. نامهای را نهضت آزادی برای فرار از تنبیه ملت شریف ایران به اینجانب نسبت داده است و فکر میکرده بعد از وفات امام، من دست به چنین خیانتی زدهام، در زمان حیات امام و با دستور ایشان برای آقایان خامنهای، هاشمی، موسوی اردبیلی، موسوی نخستوزیر، ریشهری وزیر اطلاعات وقت فرستاده شد. فقط اجازه ندادند که در همان موقع منتشر کنیم. فرمودند این برای بعد از مرگ من است تا اگر آنها خواستند ایران را به سوی غرب به خصوص آمریکا سوق دهند، منتشر کنید. من این نامه را برایتان فرستادم تا معلومتان گردد اینها از چه قماشی هستند و برای رسیدن به دنیا حاضرند به هرکسی هر تهمتی بزنند و از خدا باکی نداشته باشند ... آنان که این نامه را جعلی میدانند، از همه بهتر میدانند که این خط امام است، ولی آنها چند مطلب را با این کار دنبال میکنند که مهمترین آن این است که فکر میکردند نفوذ امام در بین مردم از بین رفته است و امام محبوبیتی ندارد و با رفتن او نظام میپاشد و آنان روی خون و اجساد مطهر شهدا و اسلام به حکومت میرسند. بعد از ارتحال امام (قدس سره) بیش از ده میلیون نفر امام را بدرقه کردند و مرقد و حرم آن بزرگوار پناه محرومان شد و کسانی که با این امام بد بودند، مسلما مورد نفرت هستند، لذا آنها با دادن نسبت جعل به من، خود را و گروه خود را میخواهند از این مغلطه نجات دهند.... مسئله دیگری که نهضت آزادی دنبال میکند، این است که اعتماد مردم را نسبت به امام کم کنند، بدین معنا که هرچه از امام باشد، مردم احساس کنند که این از امام نیست بلکه از اطرافیان امام و یا کسی دیگر است و این خط و امضا امام نیست، بلکه خط و امضا امام را جعل کردهاند. القای این مطلب بسیار خطرناک است و خداوند کسی را که اینگونه حرکت میکند، هرگز نمیبخشد. میبینید که اگر این مسئله جا بیافتد که عدهای بودهاند و هستند که خط امام را جعل میکردند و یا امروز میکنند، چه ضربه هولناکی به اسلام و انقلاب و آرمانهای اسلامی امام عزیزمان خواهد خورد. دیگر فتواهای تاریخی امام رنگ میبازد، مبارزات امام زیر سوال میرود و حیثیت رهبر انقلاب بزرگ جهان اسلام ضربه میخورد. آیا نهضت آزادی و مصدقیها هنوز آدمهای درستی هستند که بعد از ارتحال ملکوتی برادر عزیزتان امام بزرگ، فرمودید آنها که میگفتند امام محبوب نیست تشییع جنازه امام را دیدند و فهمیدند اشتباه میکنند. ملیگراها با برادر، امام، مرجع تقلید و رهبر شما سرناسازگاری داشتند و دارند دل امام راحلمان را خون کردهاند و آدمهای بیدینی هستند که در قالب دین به اسلام و مسلمین ضربه میزنند. مقصودم از دین، دین امام است نه دین مخالفان امام که یزید و معاویه هم داشتند اما دین مقابل دین امامحسین علیهالسلام ... بار دیگر از شما تقاضامندم که اگر این نامه یعنی نامه امام به آقای محتشمی خط امام است که هست مرقوم فرمایید و کسانی که به دروغ چنین نسبتی را به من دادهاند، خائن بدانید.»
اکنون سوال این است آیا سیدحسن خمینی و موسسه حفظ و نشر آثار امامخمینی(ره) در برابر این اتهامات و تحریفها موضع میگیرند؟ سوال دیگر این است که جریان عقدهگشا نسبت به امام و یادگار ایشان، با چه هدفی تظاهر به ارادت و حمایت نسبت به سیدحسن خمینی میکند و از آینده درخشان وی میگوید؟.
در این مصاحبه خبرنگار مدعی میشود «بعد از انقلاب نقش سیداحمد خمینی در بیت امام، به چه صورت و در چه حد بود؟ گفته میشود بعضی تصمیمات را او میگرفته ولی تلقی و تصور این بوده که اینها تصمیمات امام است(!) دعایی در پاسخ میگوید: اینها دروغ است. وقتی شما نامههای امامخمینی را درباره ایشان بخوانید، میبینید که پاسخ همه اینها داده شده است.
خبرنگار دوباره ادعا میکند « مثلا اعضای نهضت آزادی میگویند نامه امام درباره نهضت آزادی را سیداحمد خمینی نوشته است.» که آقای دعایی میگوید من از این موضوع اطلاع ندارم(!) خبرنگار مجددا میپرسد نمونه دیگر این است که گفته میشود او در عزل آقای منتظری نقش داشته است. این موضوع تا چه حد درست است؟ که آقای دعایی میگوید: کاملا عکس است. حاجاحمدآقا در حل مسئله امام و آقای منتظری خیلی تلاش میکرد تا موضوع به یک سامانی برسد که آقای منتظری امام را درک کنند(!) ولی موضوع به نتایج دیگری انجامید.
درباره موضع سیداحمد خمینی(ره) نسبت به منتظری البته رنجنامه علنی و 30 صفحهای یادگار امام به آقای منتظری کاملا صریح است. اما آنچه مهم است القائات بعدی خبرنگار زنجیرهای است که مدعی میشود سیداحمد خمینی از رئیس گروهک نهضت آزادی در زمان حیات امام حلالیت خواسته است! آقای دعایی در پاسخ میگوید: شاید(!) البته حلالیتخواهی را نمیدانم. به هر حال در دلجویی ممکن است تعابیری باشد که مثلا معذرتخواهی هم بشود. من دقیقا مضامینی را که رد و بدل شده نمیدانم(!)
اقدام کلاهبردارانه نشریات صدا و شرق و پاسخ منفعلانه و تاسفآور آقای دعایی در حالی است که مرحوم سیداحمد خمینی در نامه به آیتالله پسندیده، موضع صریحی نسبت به ملیگراها و نهضتآزادی اتخاذ میکند.
پس از رحلت حضرت امام(ره) نهضت آزادی مدعی شد نامه تاریخی امام به محتشمیپور - که در آن به نفاق نهضتیها و اینکه اگر سر کار میماندند به اسلام و ایران سیلی میزدند، تصریح شده بود - سندیت نداشته بلکه توسط حاج سیداحمد آقا جعل و به اسم امام ارسال شده است!!
گروهک نفاق با این تهمت ناجوانمردانه و رذیلانه کوشیده بود هم انتقام امام را از سیداحمد آقا بگیرد و هم اینگونه القاء کند که امام توسط اطرافیانش اداره میشده!
در همان ایام، حاج سیداحمد خمینی نامهای خطاب به عموی خود مرحوم آیتالله پسندیده نوشته و در آن پرده از نفاق گروهک نهضت آزادی برمیدارد.
مرور نامه حاجسیداحمدآقا(ره) به آیتالله پسندیده گویای خیلی از واقعیتها است و نشان میدهد که جریان نفاق پس از جعل و تحریف اول در نسبت دادن نامه امام به حاجسیداحمدآقا، اکنون در تلاش است سید احمدآقا را نیز سمپات نهضت آزادی و پشیمان از مواضع خود نشان دهد!
در نامه حاجسیداحمدآقا به آیتالله پسندیده آمده است: «مسئله ملیگراها مسئلهای خطرناک است. ملیگرایی در مقابل اسلامگرایی است و اسلامگرایی خط محکم و استوار امام است. ملیگراها بهای اول برایشان میهن است و به انقلاب و نظام و اسلام یا اهمیتی نمیدهند و یا اهمیت بسیار ناچیزی برایشان دارد. اینها اصل و اساس برایشان ریاست است. اگر به میهن هم علاقه دارند، میهنی است که رئیسش آنان باشند. اگر بعضی از آنان به اعمال فردی در چارچوب اسلام پایبند باشند ولی وقتی پای منافعشان پیش بیاید، از هیچ دروغ و تهمت و ناسزا فروگذار نیستند. آنان بعد از انقلاب لحظهای در کنار امام نماندند. متلک و فحش و ناسزا به امام از کارهای رایج این از خدا بیخبران بود. تنها یکی از کارهای آنها را برایتان میفرستم، تا خود قضاوت فرمایید. اینان اعلامیهای را که امام (قدس سره) با خط مبارکشان خطاب به آقای محتشمی نوشتهاند، مجعول دانسته و در عین اینکه نسبت جعل را مستقیما به من ندادهاند ولی با قرار دادن خط من بالای نامه امام به آقای محتشمی، جعل را از من دانستهاند.... من معتقدم که حق با امام راحلمان است آن مرد بزرگی که با هوش و استعداد سرشار خود عمق ماهیتهای کثیف ضد انقلاب را بسیار عالی تشخیص میداد. نامهای را نهضت آزادی برای فرار از تنبیه ملت شریف ایران به اینجانب نسبت داده است و فکر میکرده بعد از وفات امام، من دست به چنین خیانتی زدهام، در زمان حیات امام و با دستور ایشان برای آقایان خامنهای، هاشمی، موسوی اردبیلی، موسوی نخستوزیر، ریشهری وزیر اطلاعات وقت فرستاده شد. فقط اجازه ندادند که در همان موقع منتشر کنیم. فرمودند این برای بعد از مرگ من است تا اگر آنها خواستند ایران را به سوی غرب به خصوص آمریکا سوق دهند، منتشر کنید. من این نامه را برایتان فرستادم تا معلومتان گردد اینها از چه قماشی هستند و برای رسیدن به دنیا حاضرند به هرکسی هر تهمتی بزنند و از خدا باکی نداشته باشند ... آنان که این نامه را جعلی میدانند، از همه بهتر میدانند که این خط امام است، ولی آنها چند مطلب را با این کار دنبال میکنند که مهمترین آن این است که فکر میکردند نفوذ امام در بین مردم از بین رفته است و امام محبوبیتی ندارد و با رفتن او نظام میپاشد و آنان روی خون و اجساد مطهر شهدا و اسلام به حکومت میرسند. بعد از ارتحال امام (قدس سره) بیش از ده میلیون نفر امام را بدرقه کردند و مرقد و حرم آن بزرگوار پناه محرومان شد و کسانی که با این امام بد بودند، مسلما مورد نفرت هستند، لذا آنها با دادن نسبت جعل به من، خود را و گروه خود را میخواهند از این مغلطه نجات دهند.... مسئله دیگری که نهضت آزادی دنبال میکند، این است که اعتماد مردم را نسبت به امام کم کنند، بدین معنا که هرچه از امام باشد، مردم احساس کنند که این از امام نیست بلکه از اطرافیان امام و یا کسی دیگر است و این خط و امضا امام نیست، بلکه خط و امضا امام را جعل کردهاند. القای این مطلب بسیار خطرناک است و خداوند کسی را که اینگونه حرکت میکند، هرگز نمیبخشد. میبینید که اگر این مسئله جا بیافتد که عدهای بودهاند و هستند که خط امام را جعل میکردند و یا امروز میکنند، چه ضربه هولناکی به اسلام و انقلاب و آرمانهای اسلامی امام عزیزمان خواهد خورد. دیگر فتواهای تاریخی امام رنگ میبازد، مبارزات امام زیر سوال میرود و حیثیت رهبر انقلاب بزرگ جهان اسلام ضربه میخورد. آیا نهضت آزادی و مصدقیها هنوز آدمهای درستی هستند که بعد از ارتحال ملکوتی برادر عزیزتان امام بزرگ، فرمودید آنها که میگفتند امام محبوب نیست تشییع جنازه امام را دیدند و فهمیدند اشتباه میکنند. ملیگراها با برادر، امام، مرجع تقلید و رهبر شما سرناسازگاری داشتند و دارند دل امام راحلمان را خون کردهاند و آدمهای بیدینی هستند که در قالب دین به اسلام و مسلمین ضربه میزنند. مقصودم از دین، دین امام است نه دین مخالفان امام که یزید و معاویه هم داشتند اما دین مقابل دین امامحسین علیهالسلام ... بار دیگر از شما تقاضامندم که اگر این نامه یعنی نامه امام به آقای محتشمی خط امام است که هست مرقوم فرمایید و کسانی که به دروغ چنین نسبتی را به من دادهاند، خائن بدانید.»
اکنون سوال این است آیا سیدحسن خمینی و موسسه حفظ و نشر آثار امامخمینی(ره) در برابر این اتهامات و تحریفها موضع میگیرند؟ سوال دیگر این است که جریان عقدهگشا نسبت به امام و یادگار ایشان، با چه هدفی تظاهر به ارادت و حمایت نسبت به سیدحسن خمینی میکند و از آینده درخشان وی میگوید؟.