kayhan.ir

کد خبر: ۴۷۸۸۸
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۰
افزایش شانس صعود با شکست مدافع قهرمانی رقم خورد

والیبالیست‌های ایران به دنبال دومین پیروزی برابر آمریکا

تیم ملی والیبال ایران از ساعت 21 امشب در شرایطی برای دومین بار به مصاف آمریکا می‌رود که امیدوار است با تکرار پیروزی برابر این تیم شانس خود را برای صعود به مرحله بعد بیش از گذشته افزایش دهد.
سرویس ورزشی -

ملی‌پوشان والیبال ایران موفق شدند در هفته‌ ششم لیگ جهانی 2015 والیبال به نخستین پیروزی خود در خانه دست یابند و نخستین باخت تیم قدرتمند آمریکا (مدافع عنوان قهرمانی) را در این دوره از مسابقات با نتیجه 3 بر صفر و امتیازهای ( 25-19، 29-27 و 25-20)رقم بزنند.
ملی‌پوشان ایران در این دیدار 42 اسپک، هشت دفاع و سه سرویس مستقیم داشتند. در مقابل، آمریکایی‌ها 47 اسپک و یک دفاع و سه امتیاز سرویس مستقیم گرفتند؛ یعنی هر چه آمریکا در حمله موثر بود، ایران به مراتب در دفاع روی تور موثرتر کار کرد. تیم ‌ملی والیبال ایران در توپ‌گیری و دریافت نیز به مراتب عملکردی بهتر از تیم‌‌ملی آمریکا داشت، به طوری که 19 توپ‌گیری و 22 دریافت سالم برای ایران به ثبت رسید. این آمار برای آمریکا 15 توپ‌گیری و 16 دریافت توپ بود.تمرکز در کارهای سرعتی و دفاع روی تور در تیم ‌ملی ایران مشهود بود. موسوی با 10 امتیاز مستقیم بعد از شهرام محمودی با 17 امتیاز به عنوان یکی از موثرترین بازیکنان ایران معرفی شد.همچنین عادل غلامی نیز 9 امتیاز مستقیم گرفت. کسب مجموع 19 امتیاز از بازی سرعتی غلامی و موسوی نشان‌دهنده سرعت بالای بازی تیم ملی ایران مقابل آمریکا است، اما آمریکایی‌ها با تمرکز روی حملات متیو اندرسون و آرون راسل مقابل ایران کار کردند.اگر چه آمریکا در حمله موثرتر از ایران کار کرد، اما ضعف در سرویس و دریافت اجازه نداد تا این تیم مقابل ایران نتیجه‌ بگیرد.
حال این دو تیم با شناخت بهتر از یکدیگر از ساعت 21 امشب مقابل هم صف آرایی می‌کنند. قطعا جان اسپرو، سرمربی آمریکا برای بازی بعد تغییر سیستم خواهد داشت. مهم‌تر‌ین ضعف آمریکا برابر تیم ‌ملی ایران نداشتن سرویس‌های خوب بود. باید دید حالا با آشنایی بیشتر آمریکا با سالن 12 هزار نفری آزادی بازیکنان این تیم چه عملکردی را در بازی دوم و در سرویس به نمایش می‌گذارند.
تیم ‌ملی والیبال آمریکا با 17 امتیاز همچنان صدرنشین گروه B است و تیم‌های لهستان و ایران به ترتیب با 14 و 10 امتیاز آن را تعقیب می‌کنند. روسیه تنها تیم بدون پیروزی در این گروه، همچنان با یک امتیاز در قعر جدول جای دارد. دو تیم از گروه B به دور نهایی لیگ جهانی 2015 صعود خواهند کرد.
گزارش FIVB: شوک ایران به آمریکا با محمودی
سایت فدراسیون جهانی پس از بازی جمعه شب ایران مقابل آمریکا در گزارشی به درخشش شهرام محمودی و حمایت تماشاگران ایرانی اشاره کرد. شهرام محمودی در بازی ایران مقابل آمریکا توانست 17 امتیاز بیاورد تا در نهایت ایران با نتیجه‌ سه بر صفر آمریکا را شکست دهد. این شکست باعث شد تا ایران امید پیدا کند تا در گروه خود به رده دوم برسد.
تعجب سرمربی آمریکا از جو ورزشگاه آزادی
سرمربی تیم ملی آمریکا از جو «وحشتناک» سالن دوازده هزار نفری آزادی متعجب شده است.جان اسپراو سرمربی تیم ملی والیبال آمریکا در نشست خبری پس از بازی گفت: اول از همه باید بگویم که نه من و نه بازیکنانم چنین جوی را تجربه نکرده بودیم. بازی برابر این تعداد جمعیت برای ما تازه بود.وی ادامه داد: ما در این بازی اصلا خوب سرویس نزدیم و در ست اول کاملا تحت تاثیر قرار گرفته بودیم.سرمربی آمریکا عملکرد بازیکنانش را در ست دوم بهترین نمایش تیمش در دیدار نخست دانست و گفت: ما در ست دوم 70 درصد حمله موفق روی دریافت‌هایمان داشتیم اما ایران با سرویس خوبی که زد توانست به بازی برگردد.
کواچ: همه باید به کار این تیم احترام بگذارند
سرمربی تیم والیبال ایران پس از پیروزی قاطع برابر آمریکا نسبت به انتقادات گذشته واکنش نشان داد. کواچ در نشست خبری بعد از بازی گفت: بازی کردن برای هر دو تیم بسیار مشکل بود. جو ورزشگاه شرایط سختی را برای آمریکا رقم زده بود و البته روی تیم ما هم فشار بود. چهار قدرت برتر دنیا در این گروه قرار دارند و تنها برزیل است که در گروه دوم بازی می‌کند.وی افزود: من اعتقاد دارم ایران توانایی این را دارد که در بازی دوم بسیار بهتر هم بازی کند. البته این انتظار را هم می‌شود از آمریکا داشت که در بازی دوم نمایش بهتری را ارائه دهد. سرمربی تیم ملی والیبال با انتقاد نسبت به جو منفی ایجاد شده نسبت به بازی‌های خارج از خانه، گفت: ما شش بازی خارج از خانه انجام دادیم و شرایط سختی داشتیم. از تیم ملی خوب نگفتند و خوب ننوشتند. من فکر می‌کنم همه باید به کار تیم احترام بگذارند چرا که بازی کردن برابر قدرت‌های جهان آسان نیست. کواچ درباره احساسات بازیکنان پس از این پیروزی گفت: بارها گفته‌ام احساسی بازی کردن خوب نیست. امیدوارم در بازی دوم بچه‌ها کم‌تر احساسی بازی کنند، چرا که با بازی احساسی، اشتباه هم شروع می‌شود.