kayhan.ir

کد خبر: ۴۷۵۹۹
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۷

تجلیل پدر شهید احمدی ‌روشن از شهید مطلبی(اخبار ادبی و هنری)

پدر شهید احمدی ‌روشن، در دیدار با خانواده شهید مطلبی به تقدیر از این مجاهد عرصه روشنگری پرداخت.


به گزارش خبرنگار کیهان، شهید حجت‌الاسلام مهدی مطلبی یکی از فعالان حوزه روشنگری هسته‌ای بود که روز یکشنبه بیست و چهارم خرداد در حالی‌که برای سخنرانی برای نخبگان کردستان راهی سنندج بود، دچار سانحه رانندگی شده و به دیدار دوست شتافت.
این روحانی جوان و نستوه در راه رساندن عمق معنای پیام‌ها و دغدغه‌های مقام معظم رهبری درباره اتفاقات اخیر در مذاکرات هسته‌ای – به‌ویژه پس از توافق‌نامه لوزان – با سفرهای پیاپی به استان‌های مختلف سعی فراوان در روشنگری هرچه بیشتر در این راه داشت. البته فعالیت‌های او در این عرصه تنها به این سفرها و ملاقات‌های مردمی خلاصه نمی‌شد. آثاری چون«عقب‌نشینی ممنوع»، «توافق‌نامه لوزان» و «راز آنچه مرقوم داشتند» از جمله تالیفات مطلبی در حوزه بایدها و نبایدهای انرژی هسته‌ای است.
با وجود اینکه تنها یک ماه از انتشار کتاب «راز آنچه مرقوم داشتند» می‌گذرد و هنوز فرصت برگزاری آیین رونمایی از آن فراهم نشده، با استقبال روبرو شده است.                                                                              
در همین راستا و در پی شهادت این فعال فرهنگی، عصر روز دوشنبه رحیم احمدی ‌روشن پدر شهید مصطفی احمدی ‌روشن به همراه یکی از همکاران هسته‌ای فرزند شهیدش، به دیدار خانواده مرحوم مطلبی رفتند. وی ضمن ابلاغ سلام و پیام تبریک و تسلیت مادر و همسر شهید احمدی ‌روشن، با بیان این‌که چون فعالیت‌های زنده‌یاد مهدی مطلبی در راستای زنده نگه داشتن نام و یاد شهدای هسته‌ای بوده پس بنا به فرمایش مقام معظم رهبری رحلت این عزیز کمتر از شهادت نیست.
گفتنی است، مراسم تشییع پیکر حجت‌الاسلام مهدی مطلبی برای حضور در مراسم وداع با شهدای غواص به دانشگاه تهران منتقل و صبح امروز به خاک سپرده می‌شود.