kayhan.ir

کد خبر: ۴۷۵۷۲
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۶
به مناسبت ماه رمضان صورت می‌گیرد

اعزام 2500 مبلغ به بقاع متبرکه سراسر کشور

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه از اعزام 2 هزار و 500 مبلغ به بقاع متبرکه سراسر کشور به مناسبت ماه رمضان خبر داد.



حجت‌الاسلام احمد شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: این مبلغان به بقاع متبرکه، مساجد، استان‌ها، شهرهای محروم و دیگر مناطق برای هدایت و روشنگری به شهرهای مختلف اعزام می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: مبلغان اعزامی به دو دسته تقسیم می‌شوند، گروهی مبلغان بومی بوده که در استان‌ها مقیم هستند و دسته‌ای دیگر مبلغانی هستند که از قم اعزام می‌شوند.
مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: این مبلغان از روز پنجشنبه ابتدای ماه رمضان مصادف با 28 خرداد به امر تبلیغ می‌پردازند، اقامه نمازجماعت، برگزاری کلاس‌های قرآن و معارف اسلامی و پاسخ به سؤالات و شبهات و مشاعره در بخش‌های مختلف را انجام می‌دهند.
وی با بیان اینکه بخشی دیگر از مبلغان در زمینه اجرای طرحی با عنوان نشاط معنوی فعالیت می‌کنند گفت: فعالیت مبلغان با تمام شدن ماه رمضان ادامه دارد، که در سه گروه سنی کودکان، نوجوانان و جوانان به ارشاد، هدایت و پاسخ به سؤالات و شبهات در جمع دانش‌آموزان می‌پردازند.
شعبانی خاطرنشان کرد: کلاس‌هایی در مساجد و مدارس برگزار می‌شود، حتی برخی اوقات مبلغان در طرح‌های ورزشی نیز شرکت می‌کنند که سبب تشویق و جذب جوانان به سمت دین و مسجد می‌شود.
وی ادامه داد: برخی دیگر از مبلغان خیمه‌های معرفت مانند طرح آرامش بهاری برپا می‌کنند که در این خیمه‌های معرفت به سخنرانی با موضوعات اخلاقی، سیاسی و اجتماعی بدون گرایش به جناح‌های خاص در مسیر اسلام، نظام، رهبری، بحث‌های فرهنگی، اخلاقی و جهادی مشغول می‌شوند.
مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه مبلغان به بقاع متبرکه سراسر کشور مناطق روستایی و شهری اعزام می‌شوند.
وی از اعزام 25 مبلغ به مصلای تهران خبر داد و افزود: این مبلغان در بخش‌های خیمه معرفت، مشاوره، پاسخ به سؤالات و شبهات، کارگروه کودک، مسابقات قرآنی و تصحیح قرائت نماز فعالیت می‌کنند.