kayhan.ir

کد خبر: ۴۷۵۴۴
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۶

حوادث کوتاه از کشور


    سفر ناتمام گردشگر در کلاردشت
کلاردشت - فارس: سخنگوی اورژانس مازندران از غرق شدن زن 37 ساله اهل اندونزی در رودخانه رودبارک شهرستان کلاردشت خبر داد.
زکریا اشک‌پور گفت: ویدارهایا جانیلو در آب‌های خروشان چشمه رودبارک کلاردشت دچار حادثه شد.
وی افزود: به دلیل وجود آب‌های خروشان سر این زن در اثر اصابت به سنگ‌های داخل رودخانه دچار شکستگی شدید از ناحیه جمجمه شد و جان باخت.
آوار مرگ بر سر جوان 30 ساله
قزوین ـ واحد مرکزی خبر: فرمانده انتظامی بوئین‌ز‌هرا گفت: در حادثه ریزش آوار در کوره آجرپزی در این شهرستان جوان 30 ساله‌ای درگذشت.
سرهنگ رسول حسین‌آبادی افزود: این کارگر هنگام برداشتن آجر از داخل کوره و قرار دادن آن بر روی ریل زیر آوار آجرهای داغ ماند و جان باخت.
جوان 23 ساله با امواج دریا رفت
محمودآباد - فارس: رئیس سازمان آتش‌نشانی محمودآباد از غرق شدن جوان 23 ساله ساروی در دریای این شهرستان خبر داد.
حسن ذبیح‌پور افزود: در پی اعلام خبر این حادثه در ساعت 17 دیروز بلافاصله تکنسین‌های آتش‌نشانی سرخ‌رود محمودآباد به منطقه چاکسر این شهرستان اعزام شدند که اثری از غریق وجود نداشت.
وی با بیان اینکه فرد حادثه دیده در منطقه ممنوعه شنا ناپدید شد، خاطرنشان کرد: یک اکیپ غواص برای پیدا کردن این جوان به داخل آب رفته و مشغول جست‌وجو هستند که تا این لحظه اثری از وی دیده نشده است.
نبستن کمربند ایمنی حادثه آفرید
قزوین - ایرنا: رئیس پلیس راه استان قزوین گفت: سرنشین 2 ساله خودرو پراید بخاطر بی‌توجهی والدینش در بستن کمربند ایمنی، به محض برخورد خودرو با گاردیل آزاد راه قزوین - زنجان از پنجره به بیرون پرتاب شد و جان خود را از دست داد.سرهنگ بهرام زینلی افزود: راننده و 2 سرنشین دیگر این خودرو نیز مصدوم و به مراکز درمانی منتقل شدند.
دستگیری 2 قاچاقچی شیشه
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی با تشکیل باندی در امر تهیه و توزیع مواد مخدر در سطح شهرستان فعالیت می‌کند، موضوع در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان قرار گرفت.
سرتیپ اصلانی افزود: با انجام اقدامات پلیسی، مخفیگاه باند مذکور شناسایی و پس از کسب مجوز قضایی طی یک عملیات غافلگیرانه اعضای باند در مخفیگاهشان دستگیر و به مقر پلیس منتقل شدند.
وی تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان مقدار 2 کیلو و 347 گرم مواد مخدر از نوع شیشه کشف و ضبط شد.
اصلانی ادامه داد: در این راستا 2 نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
بازداشت 5 شهروند افغانستانی در جلفا
جلفا - فارس:  فرمانده انتظامی جلفا از شناسایی و دستگیری 5 نفر از اتباع غیرمجاز افغانستانی و فاقد مدرک هویتی در این شهرستان خبر داد و گفت: در پی تماس تلفنی و اعلام منابع مبنی بر اینکه یک دستگاه سواری سمند سفید دارای اتباع بیگانه غیرمجاز افغانی قصددارد آنها را از جلفا به یکی از شهرستان‌های همجوار منتقل کند، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.دهقانی افزود: بلافاصله ماموران گشت، خودروی مذکور را در ورودی شهر جلفا مشاهده و دستور ایست صادر کردند اما راننده سمند بدون توجه به دستور پلیس از خودرو پیاده شده و اقدام به فرار کرد.
وی ادامه داد: با تلاش ماموران پنج نفر از سرنشینان خودرو تبعه افغانستان که از مرز دوغارون به صورت غیرمجاز وارد کشور جمهوری اسلامی ایران شده بودند، دستگیر شدند. و تلاش برای دستگیری راننده خودرو ادامه دارد.
همکاری دایی و خواهرزاده برای سرقت
یزد - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی اردکان گفت: در پی سرقت‌های متعدد از منازل، تیم مبارزه با سرقت آگاهی اردکان مسئول پیگیری این پرونده شد.سرهنگ احمد کمالی افزود: با تلاش و تحقیقات کارآگاهان پلیس مخفیگاه سارقان در یکی از محلات اردکان شناسایی و تبهکاران در عملیات غافلگیرانه پلیس دستگیر شدند.وی ادامه داد: اعضای 3 نفره این باند سرقت که شامل دایی و 2 خواهرزاده‌اش بودند به 5 فقره سرقت طلا و وجه نقد از منازل مسکونی شهر اردکان اعتراف کردند.
کشف کالای قاچاق در رباط‌کریم
رباط کریم - واحد مرکزی خبر: فرمانده نیروی انتظامی شهرستان رباط‌کریم از کشف 4 میلیارد ریال کالای قاچاق در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ علیزاده گفت: این مقدار کالای قاچاق، از خودرو، در محل عوارضی رباط‌کریم در آزادراه تهران - ساوه کشف شد.
وی افزود: این کالاهای قاچاق شامل ظروف آشپزخانه، خمیردندان، مسواک و ادکلن است. کالاهای کشف شده از یکی از استانهای غربی کشور بارگیری شده بود.فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: در این ارتباط دو نفر بازداشت و تحویل مراجع قضایی شدند.
فروشنده سکه‌های تقلبی به دام افتاد
یزد- خبرنگارکیهان: رئیس پلیس آگاهی استان یزد گفت: درپی دریافت خبری مبنی بر اینکه فردی در بازار زرگری یزد اقدام به فروش سکه‌های تقلبی کرده است بررسی موضوع این پرونده به مأموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی سپرده شد.
سرهنگ خالقی افزود: مأموران پلیس پس از بررسی و اطمینان از صحت و سقم موضوع، مجوز لازم را از مقامات قضائی دریافت کرده و متهم به هویت «م.ز» 47 ساله را درحالی که 3 عدد سکه تقلبی به همراه داشت دستگیر کردند.خالقی ضمن اشاره به اعتراف متهم درخصوص تولید و فروش سکه‌های تقلبی با طرح «هخامنشی» در بازار یزد خاطرنشان کرد: در بازرسی از منزل متهم، 90 عدد از این سکه‌های تقلبی و همچنین ابزارآلات تولید و بسته‌بندی آن کشف شد.
بازداشت کلاهبردار 300 میلیونی
اسفراین- باشگاه خبرنگاران:مسئول خرید داروخانه‌ای در اسفراین که با جعل فاکتور 300 میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود، توسط مأموران پلیس آگاهی دستگیر شد.
فرد کلاهبردار که یک زن است در بازجویی‌های پلیسی به همدستی با یک فروشنده لوازم بهداشتی و آرایشی برای جعل فاکتورها اعتراف کرد که وی نیز توسط مأموران پلیس آگاهی دستگیر، و هر 2 متهم به همراه پرونده تشکیلی به مرجع قضایی تحویل داده شدند.
آتش در جان منابع طبیعی شیراز
سرویس شهرستانها: وقوع آتش‌سوزی در یکی از کوه‌های اطراف شهرستان شیراز، 25 هکتار از منابع طبیعی آن منطقه را به خاکستر تبدیل کرد.به گزارش پایگاه خبری پلیس، مأموران پاسگاه انتظامی «دارنگون» شیراز درپی کسب خبری مبنی بر آتش‌سوزی در مزرعه خصوصی و کوه‌های «تنگ خانی»، بلافاصله به محل اعزام شدند.
پس از تلاش‌های فراوان در نهایت آتش توسط مأموران، نیروهای امدادی و اهالی منطقه مهار شد و برابر اعلام نظر کارشناسان مربوطه حدود 25 هکتار از منابع طبیعی و مزرعه گندم در این آتش‌سوزی از بین رفت.
علت وقوع این حادثه در دست بررسی است.
قاتل خرس قهوه‌ای دستگیر شد
کرمانشاه- ایرنا: سرپرست اداره حفاظت محیط زیست دالاهو روز سه‌شنبه گفت: با دریافت گزارشی مبنی بر تلف شدن یک قلاده خرس توسط یکی از اهالی روستاهای بخش گهواره، مأموران محیط‌زیست به محل یاد شده مراجعه و پس از بررسی از محل متوجه شدند فردی پس از کشتن خرس لاشه آن را توسط بیل مکانیکی در منطقه‌ای مدفون کرده است.
علی‌اشرف علیپور افزود: مأموران یگان حفاظت پس از تلاش و جستجوی بسیار متهم را دستگیر و پرونده وی را برای اجرای مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل دادند.