kayhan.ir

کد خبر: ۴۷۵۴۰
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۶
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه:

روحانی برای تشکیل جلسات شورای عالی فضای مجازی اهتمام ندارد

گلایه رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه از رئیس جمهور بابت تشکیل نشدن جلسات این شورا، حکایت از کم توجهی روحانی به این حوزه و جدی نگرفتن شورای عالی فضای مجازی دارد.


حجت‌الاسلام حمید شهریاری در خصوص تشکیل جلسات شورای عالی فضای مجازی گفت: رئیس‌جمهور اهتمام کافی برای تشکیل جلسات شورای عالی فضای مجازی ندارد که من همین جا تقاضا دارم وقت بیشتری در این زمینه صرف کند.شهریاری در ادامه با اشاره به اینکه با راه‌اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی بالغ بر 36 میلیارد و 500 میلیون تومان در قوه قضائیه صرفه‌جویی داشته‌ایم، گفت: اگر 332 دفتر به صورت کامل راه اندازی شود این رقم به 110 میلیارد تومان می‌رسد.
به گزارش خبرگزاری فارس، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، در خصوص دریافت استعلامات از سازمان‌های مختلف، گفت: ما با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ناجا، سازمان زندان‌ها و پزشکی قانونی برای دریافت استعلامات همکاری داشتیم. برخی به صورت پایلوت اجرایی شده و برخی در حال راه‌اندازی است.
شهریاری در خصوص رسیدگی به تخلفات دفاتر خدمات قضایی گفت: یک کمیته بررسی تشکیل شده که یکی از قضات دادگستری هم عضو این کمیته است، ضمن اینکه مردم می‌توانند طی تماس با سامانه 129 شکایات خود را از دفاتر خدمات قضایی اعلام کنند.
وی با تاکید بر بازدیدهای دوره‌ای مرکز آمار افزود: اگر تعداد تذکرات از 3 یا 4 مورد بیشتر شود تخلف محسوب شده و از سوی هیئت بدوی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد. عمده تخلفات هم در خصوص تعرفه‌ها و زمان رسیدگی است.
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، در خصوص آخرین وضعیت شبکه ملی اطلاعات گفت: ما این شبکه را تصویب کرده‌ایم و مسئولیت اجرایی آن با وزارت ارتباطات است.