kayhan.ir

کد خبر: ۴۷۵۱۵
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۵

بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی چند طرح اقتصادی و عمرانی در خراسان شمالی

همزمان با سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به خراسان شمالی چند طرح اقتصادی و رفاهی بهره‌برداری و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.


در این سفر کلید چهار هزار و890 واحد مسکونی مهر با حضور قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر به متقاضیان این واحدها در استان خراسان شمالی تحویل شد.
علی‌اصغر بدیعی‌مقدم مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی اظهار کرد: حدود 2 هزار و 500  واحد مسکونی دیگر نیز در قالب مسکن مهر در این استان در حال آماده‌سازی است که این واحدها نیز در صورت تکمیل و آماده‌سازی حداکثر تا اوایل سال 95 به متقاضیان ثبت‌نامی مسکن مهر واگذار می‌شود.
به گفته وی در استان خراسان شمالی 22 هزار و 500 واحد مسکونی مهر در دست ساخت قرار گرفته که تاکنون 15 هزار واحد از این تعداد به متقاضیان تحویل شده است.
همچنین با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، بهره‌برداری از یک واحد بسته‌بندی حبوبات و خشکبار در شهرستان گرمه خراسان شمالی آغاز شد.
این واحد با سرمایه‌گذاری 12 میلیارد ریالی بخش خصوصی در زمینی به مساحت هشت هزار متر مربع و زیربنای 840 متر مربع ایجاد شده که با راه‌اندازی آن برای 25 نفر شغل ایجاد شده است.
عملیات اجرایی راه‌آهن اسفراین به بجنورد نیز در این سفر با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی طول خط آهن جوین-اسفراین-بجنورد-شیروان را 210 کیلومتر عنوان کرد
علی‌اصغر بدیهی مقدم اظهار کرد: قطعه اول این پروژه به طول 25 کیلومتر از محور جوین-اسفراین با پیشرفت فیزیکی 50 درصد در حال اجراست.
به گفته وی، قطعه دوم این پروژه اسفراین-بجنورد به طول 15 کیلومتر با حضور وزیر راه و شهرسازی شروع شد.
وی اضافه کرد: محور راه‌آهن بجنورد-شیروان نیز به طول 50 کیلومتر است که بزودی یک قطعه از آن نیز به طول 20 کیلومتر کلنگ‌زنی می‌شود.
وی اعتبار مورد نیاز برای اجرای مجموع این پروژه 210 کیلومتری را حدود هزار میلیارد ریال اعلام کرد که این میزان در سال جاری 50 میلیارد ریال است. قرار است بخشی از این طرح در سال 95 به بهره‌برداری برسد.
آغاز ساخت کلینیک ویژه اورژانس در شبکه بهداشت شیروان با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز شد. این کلینیک با هدف بهبود و ارتقای بهداشت و سلامت و اجرای طرح سلامت سال آینده راه‌اندازی می‌شود.