kayhan.ir

کد خبر: ۴۷۵۱۴
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۵

کوتاه از شهرستان ها



اعزام تیم پزشکی به روستاها
شهرکرد - خبرنگار کیهان: مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان چهارمحال و بختیاری گفت: 5 تیم پزشکی برای معاینه و ارائه خدمات پزشکی به مناطق روستایی و عشایری منطقه کوه ریگ شهرستان لردگان اعزام می‌شوند.
سرهنگ دوم پاسدار مهراب شفیعی افزود: این گروه‌ها متشکل از 10 پزشک عمومی، جراح، دندانپزشک و کارشناس بهداشتی و آموزشی هستند متخصصان اعزامی حدود 200 نفر از اهالی این منطقه را به صورت رایگان درمان می‌کنند.
وی تصریح کرد: 250 میلیون ریال اقلام بهداشتی و درمانی عمومی و تخصصی هم به صورت رایگان در اختیار اهالی این منطقه قرار خواهد گرفت.
تجهیز بیمارستان‌ها به تصفیه‌خانه فاضلاب
اهواز - خبرنگار کیهان: معاون عمرانی استاندار خوزستان تخلیه فاضلاب‌های بیمارستانی به رودخانه کارون را دغدغه این استان عنوان کرد و گفت حدود 9 بیمارستان حاشیه کارون مجهز به تصفیه خانه فاضلاب بیمارستانی شدند.
احمد سیاحی خوارستار تخصیص اعتبارات مورد نیاز به منظور تکمیل تصفیه‌خانه شرق اهواز شد و گفت: مقرر شده بود که 10 میلیارد تومان برای تکمیل این تصفیه‌خانه تامین شود و در نیمه اول امسال به بهره‌برداری برسد اما این اتفاق نیفتاد.
معاون عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به وجود 8 تصفیه‌ خانه فاضلاب شهرهای مجاور رودخانه کارون گفت: در سال 82 مقرر شده بود که ساخت این تصفیه خانه‌ها به اتمام برسد اما متاسفانه جز شهرستان‌های شوشتر و دزفول، در سایر شهرستان‌ها یا اقدامی صورت نگرفته یا به تازگی شروع به کار کرده‌اند. برای تکمیل این پروژه‌ها قریب به دو هزار و 600 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
تولید 3 میلیون نهال
کرج - خبرنگار کیهان: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: سه میلیون نهال از 20 گونه بومی در بزرگترین نهالستان جنگلی کشور در محمدشهر کرج تولید و توزیع شده است. حسین میررجبی افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال 5 میلیون نهال برای حفظ و توسعه جنگل‌های کشور در این نهالستان تولید شود. وی با اشاره به افزایش جمعیت و آلودگی‌های زیست محیطی گفت: احیای رویشگاه‌های جنگلی تخریب شده و ایجاد تعادل و تنوع در پایداری اکوسیستم‌های جنگلی در دستور کار قرار گرفته است به گفته میررجبی، دولت مکلف است سطح جنگل‌های کشور را به 5 میلیون هکتار افزایش دهد.
صادرات 37 هزار تن کالا
بناب - خبرنگار کیهان: فرماندار بناب از دستیابی قبل از موعد این شهرستان به صادرات پیش‌بینی شده در سند توسعه و تدبیر خبر داد.
ولی‌الله فرج‌اللهی در جلسه بررسی سند توسعه و تدبیر بناب اظهار کرد: طبق پیش‌بینی این سند، باید تا سال 96 صادرات این شهرستان به مرز 37 هزار تن می‌رسید که این میزان در سال گذشته محقق شده است.
وی گفت: دو ماهه اول سال‌جاری در این مدت 170 فقره اظهارنامه صادراتی صادر شده که طی آن 4 هزار و 197 تن کالا به کشورهای خارجی صادر شده است.
فرماندار بناب همچنین ارزش ریالی این میزان صادرات را 10 میلیون و 311 هزار دلار اعلام کرد و گفت: عمده کالاهای صادراتی شامل انواع خشکبار، مواد لبنی، مواد شوینده و شیمیایی، آب میوه و خرما را شامل می‌شود.
تربیت نسل جدید بازرگانان
کرمانشاه - خبرنگار کیهان: استاندار کرمانشاه گفت: صادرات استان نیازمند تربیت نسل جدیدی از تجار و بازرگانان است که با مفاهیم علمی این عرصه آشنا باشند.
ابراهیم رضایی بابادی در کارگروه توسعه صادرات استان اظهار کرد: در سند توسعه استان بخش تجارت و بازرگانی به عنوان محور توسعه انتخاب شده است و بر همین مبنا می‌بایست به آموزش افراد فعال در این عرصه بپردازیم.
وی افزود: مدیریت ارشد استان در این زمینه بسیار مشتاق است که با محوریت اتاق بازرگانی آموزش‌های لازم در زمینه‌های مختلف و با حضور اساتید برجسته این عرصه ارائه شود.
به گفته بابادی، آشنا نبودن مدیران بخش صادرات و واردات با حوزه تحت مدیریت‌شان از مشکلات این بخش است.
تامین کالاهای اساسی
* رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: به منظور رفاه حال مردم استان و کنترل قیمت‌ها در ماه مبارک رمضان اقلام غذایی مورد نیاز و اساسی مردم تامین شده است.
علی اشرف منصوری تصریح کرد: با شروع ماه مبارک اقلامی نظیر برنج، شکر و مواد پروتئینی - گوشت قرمز و گوشت مرغ - به شهروندان هم استانی عرضه خواهد شد.
وی گفت: تاکنون 2017 تن گوشت مرغ منجمد. 78 تن گوشت قرمز، 2 هزار و 727 تن برنج 15 هزار و 776 تن شکر در انبارهای استان ذخیره شده است.
اهدای 40 هزار واحد خون
اهواز - خبرنگار کیهان: مدیر کل انتقال خون استان خوزستان گفت: 58 درصد از اهداکنندگانی که به سازمان انتقال خون مراجعه می‌کنند اهداکنندگان مستمر یعنی افرادی هستند که در طول سال حداقل دوبار خون اهدا می‌کنند.
دکتر عبدالحسین قاسم‌زاده با بیان اینکه 12 پایگاه و مرکز در سطح استان خوزستان مشغول به فعالیت هستند افزود: خوزستان تهیه سالانه 36 هزار واحد خون را در تعهد دارد که معمولا به طور متوسط سالانه بین 38 تا 40 هزار واحد جمع‌آ‌وری می‌شود.
وی با بیان اینکه خوزستان استانی تالاسمی خیز و رتبه دوم از لحاظ تعداد بیماران خاص در کشور است گفت: بیش از 3 هزار بیمار خاص و بیش از 800 بیمار هموفیلی در استان خوزستان از جمله مصرف‌کنندگان اول واحدهای خونی می‌باشند.
صرفه‌جویی در مصرف آب
دولت‌آباد برخوار - خبرنگار کیهان: فرماندار دولت‌آباد برخوار از آمادگی این فرمانداری در برگزاری انتخابات سالم و شفاف خبر داد. محمدرضا عبدانی بر انجام انتخابات سالم و شفاف و اجرای قانون و قانون‌مداری در انتخابات اسفندماه سال جاری تاکید کرد وی از کشاورزان منطقه خواست برای جلوگیری از بحران آب از سیستم آبیاری قطره‌ای در اراضی خود استفاده کنند تا در مصرف آب صرفه‌جویی حاصل شود.
غنی‌سازی اوقاف فراغت در مساجد
سنندج - خبرنگار کیهان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان کردستانی در تابستان سال‌جاری در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان خبر داد.
حجت‌الاسلام «رحیم جعفری» گفت: 413 کانون فرهنگی و هنری مساجد استان آماده هستند تا برنامه‌های خود را در قالب غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان استان بویژه در ماه مبارک رمضان برگزار کنند.
وی گفت: تربیت متعالی انسان باورمند، مسجد محوری به عنوان مظهر آمیختگی دنیا و آخرت، کارآمدسازی و توجه به داشتن تفکر مسجدی در راستای دست‌یابی به سبک زندگی اسلامی و تحقق عدالت فرهنگی از جمله این برنامه‌ها می‌باشد.