kayhan.ir

کد خبر: ۴۷۵۰۰
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۵

گلهای شیپوری رنگی در محلات تولید شد

رئیس پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی محلات گفت: نخستین بار در کشور گلهای شیپوری در 10 رنگ متنوع در گلزارهای محلات تولید و وارد بازار داخلی شد.


پژمان آزادی افزود: در مرحله نخست این طرح تولیدی 50 هزار گل زینتی شیپوری رنگی تولید و وارد بازار مصرف شد.
وی اظهار کرد: تولید این نوع گل زینتی در رنگ‌های متنوع حاصل بومی‌سازی دانش فنی تولید گل‌های شیپوری رنگی در بخش خصوصی با همکاری پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی است.
وی اظهار کرد: این نوع گل زینتی قبل از این فقط در یک رنگ سفید در داخل کشور تولید می‌شد و گل‌های شیپوری رنگی به دلیل مشکلات مختلف از جمله حساسیت به بیماری‌ها تاکنون در کشور تولید نمی‌شد و گلکاران کشور به دلیل نداشتن دانش فنی پرورش از تولید گل شیپوری در رنگ‌های متنوع خودداری می‌کردند.
رئیس پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی محلات اظهار کرد: پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی محلات با همکاری یک شرکت اصلاحی هلندی پیاز غده این نوع گل را از کشور هلند وارد کرد و در اواخر فروردین ماه امسال تولید گل شیپوری رنگی آغاز شد.
وی بیان کرد: پس از سه ماه فعالیت پژوهشی درخصوص عوامل موثر در کیفیت این گل، اینک گل‌های شیپوری گلدانی و شاخه بریده در 1‍0 رنگ مختلف به ویژه رنگ مشکی که دارای بازارپسند بیشتری است تولید و وارد بازار شد.
آزادی ادامه داد: فصل گلدهی اکثر این نوع گل تابستان است، و ارقام آن دارای برگ‌های زینتی بوده ارتفاع آن‌ها در حدود 60 سانتیمتر است و نسبت به گونه‌های طبیعی کوچک‌تر و ظریف‌تر هستند.