kayhan.ir

کد خبر: ۴۷۴۹۹
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۵

امضای تفاهم‌نامه راه‌اندازی خط 4 قطار شهری کرج با سرمایه‌گذار چینی

تفاهم‌نامه راه‌اندازی خط چهار قطار شهری کرج با حضور هیئتی چینی در دفتر معاونت عمرانی استانداری البرز به امضا رسید.



معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز در این باره گفت: خط 4 قطار شهری کرج از بلوار امام خمینی(ره) در منطقه باغستان و بلوار شهید موذن در شمال غربی کرج آغاز و تا فرودگاه پیام واقع در جنوب غربی این کلانشهر ادامه می‌یابد. هیربد معصومی افزود: طول این خط 18 کیلومتر است که اجرای پروژه قطار شهری آن را یک شرکت ایرانی به همراه یک شریک چینی که اکنون خطوط سه و چهار مترو تهران را اجرا می‌کند، برعهده گرفته‌اند.
وی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا این تفاهم نامه با همکاری مراجع ذیربط به قرارداد تجاری برای آغاز حل معضل ترافیک کلانشهر کرج تبدیل شود.
معصومی تاکید کرد: در کنار توسعه حمل و نقل ریلی، توسعه حمل و نقل اتوبوسی در کلانشهر کرج مد نظر قرار گرفته که اگر معابر شهری این امکان را فراهم کند، خطوط اتوبوسرانی بی‌آرتی راه‌اندازی می‌شود.وی یادآور شد: توسعه و راه‌اندازی مترو کرج و حومه شامل 6 خط مصوب است که خط 2 آن به طول 27 کیلومتر در حال انجام است و قرار بوده که فاز اول آن در سال 89 اجرایی شود.
معصومی گفت: 9 سال است که عملیات اجرایی این خط آغاز شده و خروجی قابل قبولی مبنی بر اینکه مردم بتوانند سوار مترو شوند نداشته‌ایم.وی افزود: از گذشته دو رام قطار شهری خریداری شده برای اینکه شش کیلومتر از طول این مسیر با چهار ایستگاه راه‌اندازی شود به پنج هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که باید دو رام قطار شهری نیز اضافه شود.معصومی گفت: امسال دولت 960 میلیارد ریال اعتبار به قطار شهری کرج تخصیص داده است.