kayhan.ir

کد خبر: ۴۷۴۸۶
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۵
معاون سازمان ملی استاندارد:

حجم زیادی از کالاهای وارداتی از مبادی غیررسمی وارد کشور می‌شود

معاون هماهنگی امور استان‌های سازمان ملی استاندارد از اختصاص 600 میلیارد ریال اعتبار در بودجه امسال برای نمونه‌برداری و نظارت بر کیفیت کالاهای تولید داخل موجود در بازار مصرف خبر داد.


به گزارش ایرنا، فریدون بلغاری دیروز در حاشیه مراسم معارفه محمود فرمانی مدیر کل استاندارد جدید استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: با این اعتبار دو طرح نظارتی برای کنترل کیفیت کالاهای تولید داخل موجود در بازار اجرا می‌شود.
به گفته وی در قالب این طرح‌ها برخی کالاهای تولید داخل از مراکز خرید در شهرهای مختلف کشور خریداری و ارزیابی‌های کیفی بر آن انجام خواهد شد. معاون سازمان ملی استاندارد همچنین به اجرای طرح ویژه نظارتی در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: در قالب این طرح بر کیفیت کالاها به ویژه مواد غذایی در شیرینی‌فروشی‌ها نظارت و متخلفان در این بخش به مراجع قضایی معرفی می‌شوند. وی با تاکید بر نظارت بر کیفیت کالاهای تولیدی در سراسر کشور گفت: کالاهای بی‌کیفیت جمع‌آوری و امحاء شده و تولید‌کننده آن به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.
بلغاری با بیان اینکه تمام کالاهای تولید داخل باید دارای نشان استاندارد باشند، اضافه کرد: سازمان استاندارد تنها بر کالاهایی که از مبادی گمرگی وارد و به این سازمان ارجاع می‌شود، نظارت کیفی دارد.
وی اظهار داشت: حجم بالایی از کالاهای وارداتی و بی‌کیفیت موجود در بازار داخلی از مبادی غیررسمی و در قالب تجارت چمدانی، ملوانی و مرزنشینی که هیچ فرد یا نهادی بر کیفیت آن نظارت ندارد، وارد می‌شود.