kayhan.ir

کد خبر: ۴۷۳۵۵
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۲

دومین پیروزی قاطع تیم ملی والیبال برابر روسیه

تیم ملی والیبال ایران شب گذشته در دومین بازی خود مقابل روسیه در هفته پنجم لیگ برتر والیبال با نتیجه 3 بر صفر به پیروزی رسید.

سرمربی صرب تیم ملی ایران برای دومین بازی مقابل روسیه در لیگ جهانی 2015 از سعید معروف، شهرام محمودی، عادل غلامی، محمد موسوی، میلاد عبادی‌پور، مجتبی میرزاجان‌پور و مهدی مرندی استفاده کرد. نخستین امتیاز بازی با سرویس بدون بازگشت میلاد عبادی‌پور برای ایران به دست آمد. دو تیم پا به پای هم امتیاز گرفتند ولی وقت استراحت فنی اول در امتیاز 8 بر 7 به سود ایران به دست آمد. سرویس‌های شاگردان کواچ نسبت به بازی‌های قبلی کاملاً پیشرفت کرده بود و دفاع به مراتب بهتری توسط بازیکنان ایران انجام می‌شد. تیم ایران در پایان نخست 14 امتیاز از حمله، 5 امتیاز از دفاع روی تور، یک امتیاز از سرویس و 5 امتیاز از اشتباهات بازیکنان روسیه به دست آورد و در نهایت 25 بر 20 برنده شد. تیم ملی والیبال روسیه در ست دوم به جریان بازی برگشت و حتی 7 بر 3 از ایران پیش افتاد اما بازیکنان این تیم در ادامه نتوانستند حریف روحیه مثال‌زدنی و میل به پیروزی بازیکنان ایران شوند. حملات موثر و استفاده از توپ‌های برگشتی عامل برتری شاگردان کواچ در ست دوم بود. بازیکنان ایران در پایان این ست 29 امتیاز از حمله، 7 امتیاز از دفاع، 2 پوئن سرویس و 15 امتیاز از اشتباهات حریف به دست آوردند. بازیکنان روسیه نیز 18 امتیاز از حمله، 3 امتیاز از دفاع، 2 امتیاز از سرویس و 15 امتیاز از اشتباهات حریف به دست آوردند. ست دوم با نتیجه 25 بر 18 به سود ایران تمام شد. ست سوم هم با برتری تیم ملی ایران شروع شد به طوری که آندری وورونکوف، سرمربی تیم ملی روسیه در حالی که تیمش 3 بر یک عقب بود، شاگردانش را برای نخستین وقت استراحت بیرون کشید. تیم ایران در دقایقی از حریف عقب بود اما برتری روحی بازیکنان ایران باعث شد تا در ست سوم هم با نتیجه 25 بر 21  برنده شوند و باز هم قهرمان المپیک را در کازان شکست دهند. به این ترتیب تیم ملی کشورمان با کسب 7 امتیاز در رده سوم گروه B  قرار گرفت .
 ایران در نخستین بازی خود برابر روسیه، یکشنبه شب موفق شد این تیم را با نتیجه سه بر یک شکست دهد. تیم ملی ایران در هفته ششم لیگ جهانی والیبال روزهای جمعه و یکشنبه هفته آینده در سالن آزادی میزبان تیم ملی آمریکا خواهد بود.