kayhan.ir

کد خبر: ۴۷۱۵۱
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳

تمجید از نویسنده انقلاب به بهانه چهل سالگی

 دکتر محمد صادق دهنادی

 جشن  فرهنگی چهل سالگی «رضا رسولی» عصر روز  هفدهم خرداد  با حضور چهره‌های ادبی و فرهنگی  برگزار شد.
در این مراسم که چهره‌هایی مانند  همچون «دکتر محسن پرویز» عضو هیئت مدیره و سخنگوی انجمن قلم ایران، «دکتر مجتبی رحماندوست« نماینده مجلس شورای اسلامی، «دکتر محمد صادق دهنادی» روزنامه‌نگار و رئیس فرهنگ سرای معرفت، «کامران شرفشاهی» نویسنده، «محمد علی گودینی» نویسنده و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر حضور داشتند، به بهانه چهلمین سالگرد تولد رضا رسولی نویسنده انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ،پختگی در فرهنگ، اندیشه و شخصیت انسانی هدف بحث و بررسی قرار گرفت.
 معاون اسبق وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضو هیئت مدیره و سخنگوی انجمن قلم ایران در ابتدای مراسم در سخنانی گفت: 40 سالگی سنی است که تقریبا تغییر و تحولاتی که قرار بوده در انسان صورت بگیرد صورت پذیرفته است. اگر فردی تا 40 سالگی توانست در خود تغییراتی ایجاد کند انسان موفق است و آنهایی هم که نتوانستند در خود تغییراتی ایجاد کنند طبیعتا دیگر خیلی به آنها امیدی نیست.
  محسن پرویز افزود: سفر نخستین که ما به مکه و مدینه رفته بودیم یکی از دوستان گفت که این نوجوانان و جوانان خیلی چهره‌های جذاب، خوب و زیبایی دارند. اما وقتی که به سنین کهنسالی می‌رسند چهره‌های بسیار کریه‌المنظر و نامناسبی پیدا می‌کنند که خیلی اوقات این صورت خبر از درون آنها می‌دهد و نشان می‌دهد که در مسیر سراشیبی و سقوط قرار گرفته‌اند و دیگر کار از کار گذشته است.
 سخنگوی انجمن قلم ایران تصریح کرد: روند روبه رشد انسانها تا 40 سالگی همچنان ادامه دارد و بعد از 40 سالگی انسان به ثبات رسیده و زمان بهره‌برداری از توشه‌ها و اندوخته‌های زمان گذشته فرا رسیده است.
وی افزود:دوست نویسنده خوب ما  آقای رسولی هم که از اعضاء انجمن قلم هستند و جزء جوانترهای هیئت مدیره ما هستند و امروز جشن 40 سالگی ایشان برگزار شد در همین وضعیتند   و برای ایشان آرزوی توفیق و موفقیت و رسیدن به آن اوجی که مدنظر او است را داریم.
 مجتبی رحماندوست نماینده مجلس شورای اسلامی نیز که در این مراسم حضور داشت در سخنانی گفت: انسان به میزان دغدغه‌هایی که برای تحقق ارزشها و تعالی خود و جامعه خود دارد انسان است. انسان‌های دغدغه مند همواره دارای نشاط هستند و در جوش و خروش هستند. بر این اساس هرقدر از این حیات فاصله بگیریم به سمت زندگی نباتی و حیوانی نزدیک می‌شویم.
 وی افزود: آنانی که باری به هر جهت زندگی می‌کنند را نمی‌توانم انسان امانتدار الهی نامگذاری کنم. دغدغه یک ماهیت و ماده مشترکی در انسان برای همه موضوعات و مسائل است. در حقیقت انسان دغدغه مند یک نوع انسان همه کاره است. این انسان سعی می‌کند نسبت به همه چیز عکس العمل نشان بدهد. این گونه افراد نسبت به همه چیزهای اطراف خود بی‌تفاوت نیستند. انسان دغدغه‌مند به همه امور به تناسب شرایط و توانایی‌های خود می‌پردازد. مرور گذشته بهترین ابزار برای برنامه‌ریزی آینده انسانها است. آنکه گذشته غنی و فراوانی دارد می‌تواند آینده معجزه گری داشته باشد. آنکه گذشته خالی دارد نیز می‌تواند برای آینده خود برنامه‌ریزی کند.
 رحماندوست خاطرنشان کرد: شرط گذشته، حال و آینده ایده آل این است که برای خداوند باشد. فردی که گذشته خود را برای خداوند نگذاشته باشد معلوم نیست در آینده هم بتواند برای خداوند قدمی بردارد. بر همین اساس هم از رضا رسولی هرآنچه در این سالها خبر دارم این است که او فرد دغدغه مندی در حوزه‌های فرهنگی و ادبی است.
 سرمایه بزرگ انسانی خصوصا جوان فعال، مبتکر، مومن و پر انرژی در ایران فراوان یافت می‌شود. باید فضاهای بروز و ظهور خلاقیت را برای جوانان فراهم کرد. این انقلاب هشت سال جنگ با 30 الی 40 کشور دنیا را را سپری کرد. تمام بار این جنگ بر روی دوش جوانان بود. در جنگ ما فرماندهان لشکر 23 الی 24 ساله بودند. شهیدان باکری، همت، خرازی و زین الدین که از فرماندهان جنگ ما بودند عموما دارای رده سنی زیر 30 سال بودند.
 این نماینده مجلس تصریح کرد: در زمان جنگ فرمانده کل سپاه با حکم امام یک جوان 27 ساله بود. بر این اساس در سن 40 سالگی که ما مراسمی را برای آن برگزار می‌کنیم دیگر فرد باید به یک جایگاه مشخص و محکمی رسیده باشد. در حقیقت باید عرض کنم که طول عمر خیلی مهم نیست بلکه این عرض عمر انسان است که اهمیت دارد.