kayhan.ir

کد خبر: ۴۷۱۳۳
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۵
مراسم اربعین گرافیست انقلاب برگزار شد

احمدی سخا هنرمندی که «ما می‌توانیم» را معنا کرد(اخبار ادبی و هنری)



سردار حسین یکتا فرمانده قرارگاه خاتم‌الاوصیا (ع) در این مراسم گفت: احمدی سخا بدون اسم و رسمی خودش را وقف امام حسین(ع) و انقلاب کرده بود. او غصه اسلام را می‌خورد و گمنامی را انتخاب کرد که گمنامی ضرر نیست همان چیزی که ما در فاو از رزمندگان دیدیم.
وی تصریح کرد: اگر امروز قلم از دست حسین افتاده، باید بقیه بچه‌ها آن را بردارند و در همین مسیر بی‌آرمی و با آرمانی احمدی سخا باشند.
وحید جلیلی مدیر دفتر مطالعات جبهه انقلاب فرهنگی نیز در این مراسم اظهار داشت: در سده معاصر هنر ایران، جریان جدی با محوریت «ما نمی‌توانیم» وجود داشته که جریان را در ادبیات، سینما، موسیقی و بسیاری دیگر از آثار دیدیم. هر چقدر نظام قدرتمندتر می‌شد تصویری که در سینما از کشورمان نشان می‌داد، ضعف بود که این جریان با تأسی از غربی‌ها صورت می‌گرفت و روز به روز هم برای تقویت آن عملیات انجام می‌دادند. افرادی مثل احمدی سخا از این جهت ارزش مضاعف پیدا می‌کند که در یک چنین فضایی مسموم و فشار رسانه‌ای و محفلی که بر هنرمندان وارد می‌شود، می‌گوید دوست دارم امام، انقلاب و شهید را. احمدی سخا یکی از نمادهای درخشان رویش‌های انقلاب اسلامی در عرصه هنر است که وی خط بطلانی به جریان هنر برای هنر و هنر منهای تعهد کشید.
حجت‌الاسلام سرلک نیز در این مراسم گفت:‌ احمدی سخا تصمیم گرفته بود برای جبهه انقلاب اسلامی بماند و نمایش قدرتمندی را وظیفه خود می‌دانست او وسط میدان و در راه عاشقی منتظر هیچ بودجه‌ای نبود و خودش حرکت کرد که امیدواریم این نگاه عاشقی فراگیر شود.