kayhan.ir

کد خبر: ۴۷۱۳۱
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۵

صداوسیما درآستانه قطع وابستگی ماهواره‌ای به خارج(اخبار ادبی و هنری)

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان صداوسیما، از نزدیک شدن ایران به قطع وابستگی ماهواره‌ای به کشورهای خارجی خبر داد.


سامانه دیجیتال 20 شبکه تلویزیونی و 13 شبکه رادیویی در مناطق پول، لارما، مرگاب، ایول، شانه تراش و اومال و همچنین استودیوی تلویزیونی غرب مازندران و سیستم سیگنال‌رسانی stm1 شهرستان چالوس با حضور معاون امور مجلس و استا‌ن‌های سازمان صدا و سیما، افتتاح شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی‌مقدم معاون امور مجلس و استا‌ن‌های سازمان صدا و سیما فراگیر شدن شبکه استانی در سطح استان را یکی از ماموریت‌های مهم شبکه استانی دانست و افزود: در استان مازندران به عنوان یک اقلیم در کشور باید زیر ساخت‌های فنی رسانه‌ای در آن انجام پذیرد.
وی میانگین پوشش سامانه دیجیتال در نقاط کور را بالای 85 درصد اعلام کرد و افزود: این میزان تا پایان سال 94 به 95 درصد خواهد رسید و مرکز مازندران با توجه به میانگین کل کشور دارای رتبه خوبی است.
این مسئول انتقال سیگنال‌ها از غرب به مرکز استان را باعث استقلال رسانه‌ای کشور دانسته و اظهار کرد: امروز به سرعت سیستم STM1 در کشور فعال شده که باعث قطع نهایی به سیستم ماهواره‌ای و قطع وابستگی ماهواره‌ای به کشورهای خارجی می‌شود و این استقلال باعث افتخار، عزت و سرافرازی کشور شده و اهرم فشار را از دست دشمنان این مرز و بوم خارج کرده است.