kayhan.ir

کد خبر: ۴۶۹۲۴
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۱

نمایش یک انیمیشن ایرانی در عربستان، کویت و بحرین(اخبار ادبی و هنری)

انیمیشن ایرانی «شاهزاده روم» پس از نمایش موفق در کشورهای لبنان و عراق، در کشورهای عربستان، بحرین و کویت هم به صورت محدود به نمایش درآمده است.


حامد جعفری، تهیه‌کننده «شاهزاده روم» در گفت وگو با کیهان درباره آخرین وضعیت نمایش بین‌المللی این اثر گفت: از حدود پنج هفته قبل، اکران این انیمیشن در شهرهای مسیحی و مسلمان‌نشین لبنان آغاز شد. با توجه به اینکه مضمون فیلم، بین‌الادیانی است، یعنی هم به امام زمان(عج) می‌پردازد و هم به مادر آن حضرت که پیش از گرویدن به اسلام، مسیحی بودند، این فیلم با استقبال بسیار زیادی مواجه شد و هم اکنون جزو شش فیلم پرفروش سینماهای لبنان است.
وی افزود: «شاهزاده روم» همچنین در عراق و توسط آستان مقدس حضرت امام حسین(ع) در شهرهای کربلا، بغداد، نجف اشرف و سامرا نیز اکران شده است.
تهیه‌کننده «شاهزاده روم» از نمایش این فیلم در کشورهای عربستان، کویت و بحرین به‌ طور محدود نیز خبر داد.
او در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه حکومت‌های این سه کشور، گرایش وهابی دارند، چطور این فیلم در آن کشورها به نمایش درآمد هم گفت: «شاهزاده روم» محصول مشترک مجله المهدی لبنان و موسسه سلوک افلاکیان ایران است. ما رایت این فیلم را به مجله المهدی لبنان واگذار کردیم و کار اکران این فیلم را آنها انجام دادند. این مجله کار اکران فیلم را با همکاری برخی از شرکت‌ها و به‌طور محدودی در سه کشور عربستان، کویت و بحرین صورت داد.
جعفری درباره نمایش عمومی «شاهزاده روم» در ایران هم اظهار داشت: این اثر، آبان امسال در ایران هم اکران خواهد شد.