kayhan.ir

کد خبر: ۴۶۷۵۷
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۵

حذف نام ایران از رتبه‌بندی بین‌المللی حقوق مالکیت(اخبار دانشگاه)

نام ایران به دلیل عدم ارائه داده‌های آماری به زبان انگلیسی و واگذار نکردن آن به سازمان‌های جهانی از رتبه‌بندی حقوق مالکیت حذف شد.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، جعفر مهراد رئیس سابق پایگاه استنادی علوم جهان اسلام و استاد علم اطلاعات دانشگاه شیراز با بیان اینکه موسسه اتحادیه حقوق مالکیت از سال 2007 تا 2014 میلادی 9 گزارش منتشر کرده است، اظهار داشت: این شاخص اقتصادی نشان می‌دهد که بین موفقیت‌های اقتصادی و حقوق مالکیت در تمام جهان رابطه معنی‌داری وجود دارد.
وی افزود: در سال 2007 میلادی این شاخص داده‌های مربوط به حقوق مالکیت مادی و معنوی را بین 70 کشور جهان مطالعه و گردآوری کرده است و ویرایش سال 2014 به 97 کشور افزایش یافته است.
این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه هر سال اهمیت استناد آماری بین استقلال اقتصادی و حمایت از حقوق مالکیت بیش از پیش آشکار می‌شود، تصریح کرد: 10 کشور اول که در آن حقوق مالکیت از بیشترین امنیت برخوردار است عبارت از فنلاند با امتیاز 8/5 ، زلاندنو، نروژ و سوئد هر کدام با امتیاز 8/3 ، لوکزامبورگ و هلند هر کدام با امتیاز 8/1 ، کانادا با امتیاز 8 و دانمارک با امتیاز 7/9 است.
 مهراد با تاکید بر اینکه متاسفانه در ویرایش هشتم یعنی سال 2014 میلادی ، نام ایران از رتبه‌بندی حذف شده است.