kayhan.ir

کد خبر: ۴۶۷۵۲
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۴

بمباران گسترده و هدفمند مساجد یمن در حمله جنگنده‌های سعودی

جنگنده‌های سعودی به صورت هدفمند ده‌ها مسجد یمن را بمباران کردند.


«هاشم عدنان البثوری» یکی از رهبران جنبش انصارالله یمن در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در خصوص جنایات جنگی ائتلاف سعودی در حملات خود علیه یمن اظهار داشت: «عربستان همچنان سلاح‌های ممنوعه علیه ملت یمن به کار می‌گیرد.»
 وی افزود: «ریاض تسلیحات شیمیایی در اختیار دارد و مناطق تحت سیطره انصارالله را با مواد شیمیایی بمباران می‌کند.»
«البثوری» گفت: «هواپیماهای ارتش عربستان ده‌ها مسجد در یمن را بمباران کردند که پناهگاه آوارگانی شده بود که خانه‌هایشان را در حملات ائتلاف سعودی از دست داده بودند.» این رهبر انصار الله تاکید کرد: «دستکم 190 مسجد که بیش‌تر آنها در استان‌های صنعا و صعده واقع هستند در حملات ائتلاف سعودی بمباران شدند که 40 مسجد کاملا تخریب و به 150 مسجد دیگر خساراتی وارد آمده است.»
در هفته‌های اخیر نیروهای مردمی یمن در کنار ارتش این کشور در پاسخ به جنایات آل سعود، پایگاه‌های نظامی عربستان را بارها مورد حمله قرار داده‌اند. استفاده انقلابیون یمنی از موشک‌های اسکاد، گراد و زلزال علیه پایگاه‌های سعودی لشکر اجاره‌ای عربستان را به جنوب کشور کشانده است. به گزارش سایت شبکه خبری سعودی العربیه، عربستان نیروهای نظامی در مرز با یمن را تقویت و تجهیزات نظامی پیشرفته‌ای در این منطقه مستقر کرده است. به گزارش این شبکه سعودی، تعداد زیادی نظامی تازه نفس از نیروی زمینی عربستان در مرزهای این کشور با یمن مستقر شده و صدها دستگاه تانک، تجهیزات توپخانه‌ای پیشرفته و...  به مرزهای مشترک با یمن اعزام شده‌اند. تقویت نیروهای مرزی عربستان با یمن در حالی صورت می‌گیرد که بعد از شلیک موشک اسکاد یمن به پایگاه نظامی سعودی، برخی از ساکنان جنوب عربستان به سمت قطر و بحرین کوچ کرده اند.
از سوی دیگر شبکه خبری المیادین به نقل از یک منبع امنیتی یمنی خبر داد ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور به یک پایگاه نظامی عربستان در منطقه الشرفه در نجران حمله کرده‌اند. همچنین نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی وابسته به جنبش انصارالله، پایگاه نظامی «الدود» عربستان در استان جیزان را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار دادند.
پس لرزه‌های  شلیک اسکاد
پازل شکست عربستان در تجاوز به یمن اما هر روز کامل‌تر می‌شود. به گزارش الاخبار لبنان، جدیدترین قطعه اضافه شده به این پازل، اقدام ارتش یمن به شلیک موشک اسکاد به سمت پایگاه هوایی «ملک خالد» در منطقه راهبردی خمیس مشیط در عمق عربستان است. این اقدام، عربستان را در موقعیتی شرم آور قرار داد. به اعتقاد ناظران سیاسی، شلیک موشک اسکاد به سمت پایگاه هوایی مذکور حامل نشانه‌های زیاد و تاثیرگذار بر روند حوادث در آینده است زیرا نه تنها حامل یک پیام نظامی هشدار‌دهنده بلکه تاکتیکی سیاسی و نظامی است که سیگنال‌های زیادی را برای کشورهای جهان و در عین حال  عربستان ارسال کرد. کارشناسان مسائل نظامی نیز اعلام کردند شلیک این موشک یک دستاورد محسوب می‌شود زیرا حامل این پیام است که سامانه موشکی راهبردی یمن به رغم گذشت 73 روز از بمباران بی‌وقفه هواپیماهای تجاوزگر همچنان فعال است.
از سوی دیگر منابع خبری اعلام کردند که تجاوز هوایی صبح دیروز عربستان به منطقه الخضراء شهر عدن واقع در جنوب یمن، شماری شهید و زخمی بر جا گذاشت. خبرگزاری رسمی یمن(سبا) هم از شهادت چهار غیرنظامی در حمله جنگنده‌های سعودی به شهر سحار در استان صعده و زخمی شدن پنج نفر دیگر خبر داد. منابع خبری نیز از کشته شدن روزانه ۱۰ کودک یمنی درحملات جنگنده‌های عربستانی به مناطق مختلف یمن خبر دادند.