kayhan.ir

کد خبر: ۴۶۶۹۴
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۵

انتقاد نمایندگان به پوشش نامتعارف عضو پارلمان اروپا

پوشش نامتعارف عضو پارلمان اروپا واکنش انتقادی نمایندگان مجلس را در پی داشت.

«المار بروک» رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا بعدازظهر روز شنبه (16 خرداد ماه)  با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.
نکته‌‌ای که در دیدار هیئت پارلمانی اروپا با رئیس مجلس شورای اسلامی خود‌نمایی کرد؛ پوشش عجیب و نامتعارف یکی از اعضای هیئت پارلمانی اروپا بود، پوشش نامتعارف این عضو پارلمان اروپا این سوال را پیش می‌آورد که آیا برای نحوه حضور میهمانان خارجی در مراسم و ملاقات‌های رسمی با مقامات جمهوری اسلامی ضوابط یا دستورالعملی وجود ندارد؟  
«شیخ‌الاسلام» مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس درباره حجاب نامناسب نماینده پارلمان اروپایی در دیدار با رئیس مجلس کشورمان گفت: حجاب نامناسب این نماینده میهمان عامدانه و از سر شیطنت نبود و کوتاهی مسئولان امر در تفهیم موضوع رعایت حجاب کامل در دیدارها باعث شد تا این مسئله اتفاق بیفتد.
وی ادامه داد: این نماینده پارلمان اروپایی فکر می‌کرد که رعایت حجاب محدود به داشتن یک روسری برای سر است و اقدام وی را نمی‌توان عمدی دانست چراکه اگر اینگونه بود می‌توانست به هنگام عکس گرفتن نزدیک رئیس مجلس کشورمان بایستد اما او از دور با رئیس مجلس سلام کرد.
«مهدی کوچک‌زاده» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در صفحه اینستاگرام خود نوشت: ریشخند ارزش‌های انسانی و اسلامی در حضور دو آیت‌الله‌زاده مسئول!!! عکسی که در این پست می‌بینید از دیدار یک نماینده پارلمان اروپا با رئیس مجلس شورای اسلامی و در حضور رئیس کمیسیون امنیت ملی که هر دو مسئول تراز اول در جمهوری اسلامی به حساب می‌آیند و یکی دو تن دیگر از نمایندگان مجلس گرفته شده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، کاظم جلالی نماینده شاهرود نیز در مورد حضور این هیئت پارلمانی به ایران گفته بود: هماهنگی‌هایی کرده‌ایم که در این سفر برخلاف سفرهای قبلی هیئت‌های مشابه اروپایی اقدامات خارج از عرف و توهین‌آمیز صورت نگیرد.