kayhan.ir

کد خبر: ۴۶۶۴۲
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۱
نخستین امتیاز ایران در دومین شکست مقابل لهستان

ملی پوشان والیبال امیدوارانه راهی روسیه شدند

تیم ملی والیبال ایران در چهارمین بازی خود در لیگ جهانی والیبال با قبول شکست 3 بر 2 مقابل لهستان موفق به کسب نخستین امتیاز شد.
 سرویس ورزشی-

تیم ملی والیبال ایران در چهارمین بازی خود در لیگ جهانی 2015 از ساعت 22 و 55 دقیقه شنبه شب به مصاف لهستان که سابقه قهرمانی جهان را در کارنامه دارد، رفت که جدال دو تیم در پایان با نتیجه 3 بر 2 و امتیازهای ( 22-25، 25-22، 25-16 و 22-25 و 15- 6 ) به سود شاگردان آنتیگا در تیم لهستان به پایان رسید، اما با این نتیجه تیم ایران توانست طلسم‌شکنی کرده و نخستین امتیاز در لیگ جهانی 2015 را کسب کند.با وجودی که در خبرها آمده بود که تیم ملی والیبال شنبه شب بدون محمد موسوی برای بازی دوم مقابل لهستان در هفته چهارم لیگ جهانی قرار می‌گیرد اما اسلوبودان کواچ برای شروع بازی از شهرام محمودی، سعید معروف، عادل غلامی، محمد موسوی، میلاد عبادیپور، فرهاد قائمی و فرهاد ظریف (لیبرو) استفاده کرد.
کواچ: برای پیروزی باید جنگید
اسلوبودان کواچ سرمربی تیم ملی والیبال ایران پس از کسب نخستین امتیاز تیم ملی والیبال در لیگ جهانی 2015 گفت: به دست آوردن یک امتیاز برای برد کافی نیست و به نظر من باید هر لحظه برای پیروزی تلاش کرد. عمل کردن به این موضوع خیلی سخت است چون طرف مقابل قهرمان جهان است و بازیکنان و مربی فوق العاده‌ای دارد. فکر می‌کنم بعد از ست چهارم ما دیگر به بازی ادامه ندادیم و انگار در زمین حضور نداشتیم و آن انگیزه در تیم دیده نمی‌شد.سرمربی تیم ملی والیبال ایران افزود: البته فکر می‌کنم ما هم خوب بازی کردیم و توانایی و کیفیت بهتر بازی کردن را نیز داریم. امیدوارم در هر مسابقه بهتر و بهتر شویم.
عطایی: لیگ جهانی هدف اصلی تیم ملی نیست
مربی سابق تیم ‌ملی والیبال با اشاره به عملکرد خوب بازیکنان در بازی چهارم برابر لهستان گفت: بازیکنان ما از نظر ذهنی باید به خودباروی لازم برسند و کمتر دچار استرس و تنش شوند تا روند موفقی را در دیدارهای آینده داشته باشند. بهروز عطایی در ارزیابی از روند بازی‌های تیم ‌ملی والیبال در طی چهار بازی گذشته، اظها‌ر کرد: به نظر می‌رسد عملکرد تیم‌ ما بازی به بازی روند رو به رشدی داشته و نسبت به بازی‌های اول در برابر آمریکا مسیر پیشرفت آنها قابل قبول و بهتر بوده است.عطایی ترکیب تیم ایران در بازی دوم برابر لهستان را بهترین ترکیب تیم عنوان کرد و ا‌دا‌مه‌ داد: به نظر می‌رسد کادر فنی در سه بازی گذشته ترکیب اصلی تیم را گم کرده بود و چینش درستی از ترکیب ثابت تیم در ذهن خود نداشت، اما در بازی دوم برابر لهستان تیم ترکیب اصلی خود را پیدا کرد و دریافت‌های خوبی را از خود به نمایش گذاشت. من یقین دارم در ادامه بازی‌ها ما عملکرد موفق‌تری خواهیم داشت و بازیکنان به شرایط آرمانی نزدیک‌تر خواهند شد.عطایی گفت: البته اگر در لیگ جهانی صعود هم نکنیم، اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد چون لیگ جهانی یک مسیر است نه هدف. هدف اصلی ما کسب سهمیه المپیک و قهرمانی آسیاست. بنا‌بر‌این ما نباید مسیر موفقیت را در لیگ جهانی دنبال کنیم ،‌ بلکه با شناسایی نقاط ضعف و قوت تیم خود بتوانیم شرایط موفقیت خود را در مسابقات آینده رقم بزنیم. فدراسیون والیبال باید با کمک کادرفنی خود و کادرفنی با کمک بازیکنان در لیگ جهانی کاری کنند تا بهترین بازیکنان را برای بازی‌های کسب سهمیه المپیک گزینش کنند به هدف اصلی خود در این مسابقات دست پیدا کنیم.
ملی پوشان راهی روسیه شدند
تیم ملی والیبال ایران دیروز برای برگزاری دو مسابقه با روسیه، قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن و لیگ جهانی ۲۰۱۳ راهی کازان روسیه شد.تیم ملی ایران در هفته پنجم لیگ جهانی والیبال حریف قدرتمند روس را پیش رو دارد و برای برگزاری دو مسابقه خارج از خانه به این کشور سفر کرد.تیم ملی والیبال ایران روزهای شنبه و یکشنبه 23 و 24 خردادماه در سالن سی وی سنت پترزبورگ کازان به مصاف قهرمان المپیک می‌رود. نمایندگان ایران بعد از دو مسابقه با روسیه به تهران باز خواهند گشت تا در شش مسابقه خانگی به مصاف حریفان خود بروند.همچنین سامان فائزی که با مصدومیت مچ پا روبرو شد از لهستان راهی ایران شد تا درمان و تمرینات خود را در تهران پیگیری کند.