kayhan.ir

کد خبر: ۴۶۶۲۲
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۴
روزنامه آمریکایی هافینگتون پست:

ارتش آمریکا برای قتل مردم یمن به خدمت سعودی‌ها درآمده است

روزنامه معروف آمریکایی با انتقاد از سیاست‌های خارجی واشنگتن، تصریح کرد که آمریکا بطور مداوم ارتش خود را در خدمت سیاست‌های جنایتکارانه عربستان قرار می‌دهد.

به گزارش فارس، روزنامه «هافینگتون‌پست» با اشاره به سکوت واشنگتن در مقابل اقدامات تهاجمی عربستان در یمن نوشت: «آمریکا به خاطر نفت، ارزش‌های خود را زیر پا گذاشته است و به بیان دیگر برای سعودی‌ها، قرض گرفتن نیروهای آمریکایی ارزان‌تر از استخدام محافظ است.» این روزنامه در ادامه تاکید کرد: «دولت‌ «باراک اوباما» که ظاهراً نمی‌تواند در مقابل نفس خود برای دخالت در خاورمیانه مقاومت کند، همچنان به عنوان بخشی از ائتلاف 10 عضوی عربستان سعودی علیه یمن است.  این در حالی است که عربستان خطرناک‌ترین بازیگر منطقه  است. در واقع ریاض بیش از ایران برای منافع آمریکا مضر است.»
به گزارش هافینگتون پست، «واشنگتن بطور مداوم ارتش آمریکا را به سعودی‌ها قرض می‌دهد. «رونالد ریگان» رئیس‌جمهور اسبق آمریکا، سعودی‌ها را در مقابل اسرائیل مسلح کرد. «جرج بوش» پسر نیز تا حدی به منظور محافظت از عربستان سعودی، اولین جنگ خلیج فارس را به راه انداخت و هم‌اکنون نیز «باراک اوباما» از خاندان سلطنتی عربستان در مداخله در جنگ داخلی یمن حمایت می‌کند.»  این گزارش ادامه داد: «ریاض بیش از آنکه همپیمان آمریکا باشد، شبیه داعش است.»
شلیک اسکاد
 فقط یک هشدار بود
از سوی دیگر پس از شلیک اولین موشک اسکاد یمن به پایگاه هوایی «امیر خالد بن عبدالعزیز» در شهر «خمس مشیط» یک مقام عالی رتبه در یمن اعلام کرد: «هدف از شلیک این موشک‌ فقط یک هشدار به ریاض بود و امیدواریم این هشدار فهمیده شود.» به گزارش فارس این مقام یمنی که نخواست نامش فاش شود با اشاره به اینکه «موشک اسکاد توسط ارتش شلیک شده نه گروه‌های مردمی» تاکید کرد: «هدف تعیین شده برای موشک اسکاد از لیست بلند اهدافی که در اختیار ارتش یمن قرار دارد، انتخاب شد.» وی تاکید کرد: «در صورت دست نکشیدن سعودی‌ها از حملات، به شهرهای یمن گزینه‌های زیادی در اختیار یمن است.» این در حالی است که سخنگوی سعودی ائتلاف عربی اعلام کرد، انقلابیون یمنی 300 موشک اسکاد در اختیار دارند.
همچنین پایگاه خبری صعده پرس یمن روز یکشنبه عکسی را از صحنه فرار سعودی‌ها پس از اصابت چند فروند موشک اسکاد به داخل خاک عربستان منتشر کرد. به گزارش صعده پرس، پس از شلیک موشک‌ اسکاد به پایگاه هوایی عربستان، سعودی‌های ساکن مناطق جنوبی‌ عربستان با جمع کردن وسایل مورد نیاز خود به سوی کشورهای بحرین و قطر گریختند. این عکس ازدحام و صف خودروها را درحالی که باربندهای آنها پر از وسایل شخصی است نشان می‌دهد که در جاده‌ها صف کشیده‌اند.
از سوی دیگر منابع یمنی اعلام کردند، ارتش یمن و کمیته‌های مردمی برخی مواضع ارتش سعودی از جمله پایگاه نظامی «العشه» واقع در ظهران را با 13 موشک هدف قرار دادند. پایگاه نظامی «علب» عربستان نیز هدف آتش توپخانه‌های نیروهای یمنی قرار گرفت. همچنین گزارش‌ها از پیشروی ارتش یمن به‌سمت شهر «جازان» عربستان حکایت دارند. خبرگزاری تسنیم به نقل از المیادین نیز اعلام کرد، شرکت «آرامکو» بزرگ‌ترین شرکت نفتی عربستان مجددا هدف پنج موشک ارتش و کمیته‌های مردمی یمن قرار گرفت.
اما در ادامه حملات سعودی‌ها به یمن، یک خانواده بزرگ یمنی متشکل از 20 نفر در حمله هوایی روز شنبه بمب‌افکن‌های سعودی به منطقه «بکیل المیر» استان حجه واقع در شمال یمن شهید شدند. جنگنده‌های عربستانی همچنین یک مدرسه و مراکز بهداشتی در منطقه «بکیل المیر» استان حجه را بمباران کردند که در پی آن 27 نفر دیگر از مردم بیگناه یمن جان خود را از دست دادند.
 وزارت بهداشت یمن هم  اعلام کرد که بر اثر حمله جنگنده‌های سعودی به مقر فرماندهی ارتش یمن در منطقه التحریر صنعا پایتخت این کشور 44 تن شهید و بیش از 180 نفر دیگر زخمی شدند. وزارت بهداشت یمن با اعلام اینکه این آمار نهایی نیست تصریح کرد که ده‌ها سرباز ارتش یمن که برای گرفتن حقوق خود در این مکان جمع شده بودند مورد هدف قرار گرفتند.