kayhan.ir

کد خبر: ۴۶۶۱۷
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۴

برخورد وحشیانه پلیس آلمان با مخالفان گروه7

پلیس ضد شورش آلمان با باتوم و اسپری فلفل به استقبال هزاران شهروند آلمانی معترض به برگزاری اجلاس گروه هفت کشور صنعتی در مونیخ رفت.

آلمان طی دیروز(یکشنبه) و امروز (دو شنبه) میزبان نشست 7 کشور صنعتی جهان یعنی آمریکا، آلمان، ‌فرانسه، ایتالیا، انگلیس، ژاپن و کانادا موسوم به گروه 7  است که بر اساس گزارش‌ها تحت شدیدترین تدابیر امنیتی تاریخ شهر مونیخ و با حضور بیش از 20 هزار پلیس در حال برگزاری است.
 موضوع تشدید تحریم‌های ضد روسی، تحولات اوکراین، بدهی‌های یونان، تروریسم و تغییرات آب‌وهوایی از مهمترین موضوعات مورد بحث سران هفت کشور صنعتی حاضر در اجلاس است.
اما طی روزهای گذشته شهرهای آلمان صحنه اعتراضات گسترده مردمی به برگزاری این اجلاس بود که شدیدترین و گسترده‌ترین این اعتراضات روز شنبه و در آستانه برگزاری اجلاس گروه هفت در مونیخ برگزار شد که این تظاهرات اعتراضی در نهایت به درگیری پلیس و معترضان منجر شد.
معترضان شعار می‌دادند «زنده‌باد همبستگی جهانی»،  «با گروه هفت مبارزه کنید»، «با سرمایه‌داری،‌ جنگ و نژادپرستی مبارزه کنید» و «قدرت بانک‌ها را از بین ببرید» معترضان همزمان خواستار توجه به مسائلی مانند مبارزه با فقر و مسایل آب‌وهوایی شدند.
شماری از معترضان نیز مسیر رسیدن به محل برگزاری نشست را مسدود کرده بودند که پلیس با دور کردن معترضان از محل خیابان را باز کرد.
این تظاهرات به درگیری و خشونت نیروهای پلیس با معترضان منجر شد. تظاهرات‌کنندگان نیز  با بطری به پلیس حمله کردند و نیروهای پلیس هم برای سرکوب معترضان از  باتوم و اسپری فلفل استفاده کردند.
به گزارش یورو نیوز درگیری میان معترضان و نیروهای امنیتی زمانی آغاز شد که گروهی از تظاهرکنندگان تلاش کردند از منطقه‌ای که توسط پلیس مسدود شده بود، عبور کنند.